Hvordan fik I råd til at købe det hus/den lejlighed I bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LunaLykke skriver:

Jeg ved godt at mange ikke synes deres økonomi rager andre, så man er velkommen til ikke at uddybe og bare nøjes med at stemme hvis man har det sådan

Jeg er bare lidt nysgerrig på hvad der er "normen" når folk går ud og køber lejlighed/hus. Om alle bare er sindssyg gode til at spare op eller hvad? Jeg er rigtig dårlig til at spare op, men vi bor pt. i en 2-værelses lejlighed som vi lejer og vil så gerne ud og KØBE en større lejlighed når jeg er færdigudlært. Er træt af at leje, vil have noget som er MIT (vores).
Men hvordan vi skal finansiere det kan jeg slet ikke overskue. De fleste lejligheder er jo mega dyre, og vi får aaaldrig lov at låne 8-900.000 i banken, som de lejligheder vi har kigget på, koster. Bl.a. fordi vi er unge (til den tid er vi 26 og 23 år)

Så stem og fortæl gerne lidt. Fortæl også gerne hvor gamle I var, første gang I købte

hvis i begge to er i arbejde og har et fornuftigt rådighedsbeløb så kan i sagtens låne uden at alder spiller en rolle.

Tror også at de generelt godt vil se lidt opsparing...ikke det helt store, men måske omkring 20.000kr elller sådan noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Nadja+Baby+2012

LunaLykke skriver:

Jeg ved godt at mange ikke synes deres økonomi rager andre, så man er velkommen til ikke at uddybe og bare nøjes med at stemme hvis man har det sådan

Jeg er bare lidt nysgerrig på hvad der er "normen" når folk går ud og køber lejlighed/hus. Om alle bare er sindssyg gode til at spare op eller hvad? Jeg er rigtig dårlig til at spare op, men vi bor pt. i en 2-værelses lejlighed som vi lejer og vil så gerne ud og KØBE en større lejlighed når jeg er færdigudlært. Er træt af at leje, vil have noget som er MIT (vores).
Men hvordan vi skal finansiere det kan jeg slet ikke overskue. De fleste lejligheder er jo mega dyre, og vi får aaaldrig lov at låne 8-900.000 i banken, som de lejligheder vi har kigget på, koster. Bl.a. fordi vi er unge (til den tid er vi 26 og 23 år)

Så stem og fortæl gerne lidt. Fortæl også gerne hvor gamle I var, første gang I købte

Hej, 

Langt de fleste låner lidt eller alt i bank/Realkredit. Vi har er hus som vi købte da jeg var 21 og min kæreste 26. Vi havde intet sparet op, det var for 3 år siden ( i finanskrisen). Hvis banken ikke vil låne jer pengene så er der ikke andet for end at spare op. Man skal altid tænke sådan at banken ikke ønsker at modarbejde jer - de tjener jo masser af penge når man låner.

Banken vurderer muligheden for jeres mulighed/vilje for at betale tilbage. Hvis de mener at man ikke kan rumme det i økonomien eller at man ikke har nok styr på økonomien så er det jo os for jeres skyld, så i ikke ender i en situation hvor i ikke kan betale regningerne.. 

Så tag en snak med jeres bank om mulighederne og tag evt. En snak med et par andre banker os. 

Anmeld

20. april 2012

lycly

mor:) skriver:

hvis i begge to er i arbejde og har et fornuftigt rådighedsbeløb så kan i sagtens låne uden at alder spiller en rolle.

Tror også at de generelt godt vil se lidt opsparing...ikke det helt store, men måske omkring 20.000kr elller sådan noget.

Men vi har Danske Bank, og de har jo ry for at være lidt "nærrige" med lån..
Har min børneopsparing på ca. 40.000 som jeg har tænkt mig at gemme. Så det må vel hjælpe lidt på det.

Anmeld

20. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LunaLykke skriver:

Men vi har Danske Bank, og de har jo ry for at være lidt "nærrige" med lån..
Har min børneopsparing på ca. 40.000 som jeg har tænkt mig at gemme. Så det må vel hjælpe lidt på det.

Så er det bare at skifte bank og finde en god bank med gode renter. Men 40.000 så har du da næsten til et indskud. Det tror jeg da sagtens i kan låne ud fra.

Anmeld

20. april 2012

jydeinden

LunaLykke skriver:

altså nu bor vi godt nok selv til leje.. men kunne ikke dy mig for at smide en kommentar, nogen af jer skriver at det at bo til leje er at smide penge ud af vinduet, og dét er jeg kun til en vis grad enig i. For den helt store forskel er at hvis taget feks ryger i lejeboligen, så skal du ikke selv betale en pind, men selv med en forsikring hvis du bor til eje, ja så kan det altså ruinerer dig fuldkommen.

vi havde da selv overvejet om vi på et tidspunkt skulle eje vores eget, men af flere årsager er det bestemt ikke noget jeg overvejer pt.

Anmeld

20. april 2012

VIPpigen

Her lånte vi i banken... Vi har en super bankmand, og han sagde at så og så meget skulle vi have 2 mand og barn... så vi havde det og det at rykke rundt med...

Da vi fandt huset, så måtte vi jo bare forhandle, det havde været til salg i lidt over et år, og de var allerede gået lidt over 100.000 ned i pris... vi fik dem yderligere ned, og da vi var nede på det vi gerne ville gi, og bankmand havde givet lov til, så slog vi til...

Så havde vi realkreditinstituttet ude og vurdere huset da vi gerne ville bygge om, og de mente at vores ombygning ville få huset til at stige 150.000 mere, så derfor kunne vi låne de penge gennem RKD...

Vi lagde så selv en udbetaling, den er 5% af lånebeløbet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.