Hvordan fik I råd til at købe det hus/den lejlighed I bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan har I finansieret jeres hjem?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.032 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. april 2012

lycly

Jeg ved godt at mange ikke synes deres økonomi rager andre, så man er velkommen til ikke at uddybe og bare nøjes med at stemme hvis man har det sådan

Jeg er bare lidt nysgerrig på hvad der er "normen" når folk går ud og køber lejlighed/hus. Om alle bare er sindssyg gode til at spare op eller hvad? Jeg er rigtig dårlig til at spare op, men vi bor pt. i en 2-værelses lejlighed som vi lejer og vil så gerne ud og KØBE en større lejlighed når jeg er færdigudlært. Er træt af at leje, vil have noget som er MIT (vores).
Men hvordan vi skal finansiere det kan jeg slet ikke overskue. De fleste lejligheder er jo mega dyre, og vi får aaaldrig lov at låne 8-900.000 i banken, som de lejligheder vi har kigget på, koster. Bl.a. fordi vi er unge (til den tid er vi 26 og 23 år)

Så stem og fortæl gerne lidt. Fortæl også gerne hvor gamle I var, første gang I købte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Muffinmus

min mand havde sparet 200.000 kr op til hus.

Huset vi købte, da vi begge var 22 år, knap 23 år gamle, kostede 930.000. Er på 166 kvm og har 400 kvm udbygninger. 

Vi lagde jo så de 200.000 kr til huset og dermed kunne vi få et 15 års lån, afbetale en del men stadig have råd til at sidde i det:-)

Vi fik på det tidspunkt ca 13-14.000 udbetalt.

Lige nu ser vi på et andet hus i byen som vi måske kunne være interesseret i,men det koster en del mere, dog vile vi få muligehd for at låne til det hvis vi solgte vores eget da vi kun skylder 480.000 i det nu, dvs sælger vi til ca 1.000.000, kan vi komme derfra med 500.000 til at lægge oven i handlen med det andet hus....men det er ikke sikkert alt det her kan lade sig gøre, og så bliver vi boenede.

Kunne ikke drømme om at at leje selv hvis jeg havde en patner, spild af penge, ud af vinduet i lege hver måned.

F.eks btelaer vi hvad der svarer til en husleje på 6.000 kr + forbrug hver måned for at EJE huset, mange btaler det samme for en lejlighed, men betaler til den blå luft da de jo ikke kommer til at få pengene i gen på noget tidspunkt.

Anmeld

20. april 2012

Maja_4000

Jeg har stemt at en anden betalte .. Mine dejlige forældre har lavet et forældrekøb nemlig .. Så vi lejer af dem

Anmeld

20. april 2012

Caracatita

Vi købte hus lige før jeg blev 26 og min mand var 28. Vi lånte nogle af pengene i banken og resten i en kreditforening.
Jeg manglede 4 eksaminer af min uddannelse, var gravid og arbejde halv tid på en skole. Min mand var/er selvstændig med butik. Vi har nu både hus, nyt sommerhus og bil.
Det var ikke noget problem at få lov til at låne penge til nogen af delene.

Anmeld

20. april 2012

raca

vi var 23-28 og min mand ny uddannet og jeg var på SU.. 

vi havde vist ca 20000 opsparet også lånte vi resten af banken, det var slet ikke noget problem.

vi var gamle da vi købte i forholdt til familien. da de andre kun hvar været omkring 23 år..

det banke ved os så på var rådighedsbeløb, hvad vi havde brugt før.. altså hvordan vores forbrug gennerelt var  de lage vægt på at de kunne se at vi ikke bare kørte alle kontoer i bund hver mdr men var i stand til at sparre op.. sammenholdt med vores indkomst.

Anmeld

20. april 2012

Clisolka

Jeg har stemt lån 

Jeg tog et lån i banken da jeg flyttede ind i denne lejelejlighed tilbage i 2002. Det er også en 2 vær., men jeg vil gerne ind i en købelejlighed, men det bliver ikke i dette liv - medmindre jeg vinder i lotto, som jeg ikke spiller  

Anmeld

20. april 2012

lycly

MariaE skriver:

:min mand havde sparet 200.000 kr op til hus.

Huset vi købte, da vi begge var 22 år, knap 23 år gamle, kostede 930.000. Er på 166 kvm og har 400 kvm udbygninger. 

Vi lagde jo så de 200.000 kr til huset og dermed kunne vi få et 15 års lån, afbetale en del men stadig have råd til at sidde i det:-)

Vi fik på det tidspunkt ca 13-14.000 udbetalt.

Lige nu ser vi på et andet hus i byen som vi måske kunne være interesseret i,men det koster en del mere, dog vile vi få muligehd for at låne til det hvis vi solgte vores eget da vi kun skylder 480.000 i det nu, dvs sælger vi til ca 1.000.000, kan vi komme derfra med 500.000 til at lægge oven i handlen med det andet hus....men det er ikke sikkert alt det her kan lade sig gøre, og så bliver vi boenede.

Kunne ikke drømme om at at leje selv hvis jeg havde en patner, spild af penge, ud af vinduet i lege hver måned.

F.eks btelaer vi hvad der svarer til en husleje på 6.000 kr + forbrug hver måned for at EJE huset, mange btaler det samme for en lejlighed, men betaler til den blå luft da de jo ikke kommer til at få pengene i gen på noget tidspunkt.

Tak for svar

Og ja, vi betaler 6000 inkl alt hver måned i leje. Og det er altså mange penge man bare smider ud af vinduet.

Anmeld

20. april 2012

lycly

raca skriver:

vi var 23-28 og min mand ny uddannet og jeg var på SU.. 

vi havde vist ca 20000 opsparet også lånte vi resten af banken, det var slet ikke noget problem.

vi var gamle da vi købte i forholdt til familien. da de andre kun hvar været omkring 23 år..

det banke ved os så på var rådighedsbeløb, hvad vi havde brugt før.. altså hvordan vores forbrug gennerelt var  de lage vægt på at de kunne se at vi ikke bare kørte alle kontoer i bund hver mdr men var i stand til at sparre op.. sammenholdt med vores indkomst.

Okay, tak for svar. Tænkte nok at det nok er rådighedsbeløb og forbrug de kiggede på når man skal låne.

Anmeld

20. april 2012

Lullaby

Indskuddene har vi sparet op men vi har lånt til nye møbler når vi er flyttet i større lejligheder.

Anmeld

20. april 2012

Hvem?

LunaLykke skriver:

Jeg ved godt at mange ikke synes deres økonomi rager andre, så man er velkommen til ikke at uddybe og bare nøjes med at stemme hvis man har det sådan

Jeg er bare lidt nysgerrig på hvad der er "normen" når folk går ud og køber lejlighed/hus. Om alle bare er sindssyg gode til at spare op eller hvad? Jeg er rigtig dårlig til at spare op, men vi bor pt. i en 2-værelses lejlighed som vi lejer og vil så gerne ud og KØBE en større lejlighed når jeg er færdigudlært. Er træt af at leje, vil have noget som er MIT (vores).
Men hvordan vi skal finansiere det kan jeg slet ikke overskue. De fleste lejligheder er jo mega dyre, og vi får aaaldrig lov at låne 8-900.000 i banken, som de lejligheder vi har kigget på, koster. Bl.a. fordi vi er unge (til den tid er vi 26 og 23 år)

Så stem og fortæl gerne lidt. Fortæl også gerne hvor gamle I var, første gang I købte

Vi købte i 2008 en stor nedlagt landejendom, vi havde til lidt af udbetalingen også er resten lånt i banken - før boede vi i et paracelhus, som blev solgt året efter...

Vi var dengang vi købte ejendommen 22 og 26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.