Chel1992 skriver:
Hej alle i dejlige baby brugere 
Jeg er igang med at skrive en bog hvor min hovedperson skal blive gravid i løbet af bogen, og eftersom jeg ikke selv har været gravid, har jeg ikke så meget indsigt ud over hvad jeg kan læse mig til i bøgerne men det er bare lidt tørt og er ikke så personligt og beskrivende, så ville jeg gerne høre nogle sandfærdige historier om hvordan det er at være gravid og hvilke tanker man går med gerne lidt beskrevet så jeg kan sætte mig ind i dem
Både gener og alt det fantastiske ved at være gravid 
Også hvordan det er at kunne have en kæreste der hjælper eller ens kæreste der forlader en midt i det hele eller så snart man har fortalt man er gravid, alle ens tanker 
Ville være en kæmpe hjælp til min bog hvis folk ville komme med deres indputs
Alt er velkommen!
jeg er kun 15 uger henne, og i min første graviditet så jeg har ikke oplevet så meget endnu men deler da gerne..
jeg var 6+0 da jeg tog en hjemme test, der gik mange tanken igennem mit hoved.. det var planlagt men ikke noget vi have snakket så meget om, lidt med tanken om at nogle kan gå op til 1-2 år før de bliver gravide.. men altså 3 måneder efter p-pille stod var den der..
gik alene med det et par dage før jeg fortalte min kæreste det, jeg var meget nervør og spændt, vi ønsker os begge et barn men kæresten var lige røget ind i penge problemer så jeg vidst ikke om han ville blive ked..
fortalte ham det stille og roligt: skat jeg tror måske jeg er gravid.. han var stille et par dage og efter mig tur til lægen 6+4 ku jeg jo så komme hjem og fortælle den var god nok.. han var stadig stille, men efter et par dage løsnee han op og vi begyndte glædeligt at snakke baby
mine største bekymringer har været at skulle fortælle alle det, og der er flere der ikke ved det endnu..
bla min mor har mange ideer om jeg skal vente mange år endnu med at få børn.. (jeg er 22)
så der har været mange bekymringer, bliver folk skuffede, sure, slår de hånden af mig, eller af min kæreste ? folk ved jo ikke at det var planlagt og flere skal vidst heller ikke vide det endnu.. 
nå men det næste spændende var første læge besøg hvor vi lavede en vandre journal, de vejer en, skriver ned, er der sygdomme i familien, ryger du, drikker du osv, 9+0.. scanningen 11+5 var det helt store.. den levede, den bevægede sig, og både far og jeg sad med de helt store smil, den har vi lavet, eller som min kæreste siger den, den har HAM lavet
mange tanker om, hold da op, det er rigtig, vi skal være forældre, puha, alle de ting der skal købes..
næste var så jordmoder, 14+2 snakke, veje, ryger, sygerdomme, forventninger til fødsel, besvær i graviditeten osv...
det skal lige siges at jeg fra 7 uge har haft vold kvalme og igennem 4 uger levet af marie kiks og youghurt, 2 uger ku spise lidt normalt mad men i meget små mængder, og de 2 uger her haft prøver med opkast om morgnen og nogle gange os om aftenen...
har haft forstoppelse hele vejen igenne, har ømme bryster som ind i mellem vækker mig om natten, smerter i lænden, træthed så sover meget og grundet væske manglen været meget svimmel og en enkelt gang væretbesvimet midt i netto..
så det har været nogle spændende uger må jeg sige..
ja sorry det blev lidt langt men er der spørgsmål må du jo sige til, og håber det måske kan hjælpe dig lidt ?