Er der en sød hæklepige derude et sted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

smokin

Dinna88 skriver:

de 9 fastmasker skal presses sammen når du laver dem, ellers er der ikke plads til dem - det tog mig en krig at fatte, da jeg begyndte. Mht. kædemasken - hvad er det dit problem er? Du laver de 4 luftmasker og så i stedet for en 5. så stikker du nålen igennem den 1. fastmaske, tager fat i tråden og hiver den igennem BEGGE to. Bum, så er din cirkel færdig. I nogle opskrifter skal du så starte næste runde med en luftmaske, for at gøre det hele nemmere. Ellers starter du bare op  med fastmasken 

Altså Ja, du får det til at lyde sååååå nemt. Har fattet det med km men synes bare det ser forkert ud og kan ikke se hvor jeg så starter med fm, og skal der være 3 i hver???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

mariamiss6

Zette skriver:

Skal lave den her http://www.cchobby.dk/ide/752-haeklet-elefant/ kommer du ikk og besøger mig???? 

Hmmm, nej det er ikke meget jeg har ændret......

men jeg ville bare lave ringen så der er 3 FM at hækle 3 i (altså 3 FM, og SÅ 3 i hver ind til der er 9)

Eller, starte op med en magisk cirkel af 9 FM... Det ser besværligt ud med den magiske cirkel der, og det føles også lidt blæksprutteagtigt til at starte med, men lige pludselig har du et system, og SÅ kører det for dig (T-hansen kan nok ikke hjælpe dog)....

Hvor bor du, skal ud at handle nu hehe

Anmeld

20. april 2012

smokin

mariamiss6 skriver:

Nåååårh den er SUPER nem, har jeg også lavet, to sekunder, tror jeg har omskrevet opskriften og smidt den på bloggen

Jeg tror jeg skal have en ved min side, så må give fortabt snart....  Min moster vil komme imorgen. Synes godt nok den er svær, det er bare så længe siden jeg har hæklet. Så har glemt alt nærmest.  Når man skifter garnfarve binder man så blot en Knud på de to farver og hækler videre?

Anmeld

20. april 2012

Dinna88

Zette skriver:

Altså Ja, du får det til at lyde sååååå nemt. Har fattet det med km men synes bare det ser forkert ud og kan ikke se hvor jeg så starter med fm, og skal der være 3 i hver???

Der hvor du har nålen når ud har lavet kædemasken, der starter du med fastmasken. Det skal nok komme til at se rigtigt ud

Hvad mener du med 3 i hver? Fastmaskerne laver du ikke i andre masker, men i ringen - de skal laves hele vejen rundt i ringen, og presses godt sammen, da der er småt med plads.

Anmeld

20. april 2012

smokin

mariamiss6 skriver:

Hmmm, nej det er ikke meget jeg har ændret......

men jeg ville bare lave ringen så der er 3 FM at hækle 3 i (altså 3 FM, og SÅ 3 i hver ind til der er 9)

Eller, starte op med en magisk cirkel af 9 FM... Det ser besværligt ud med den magiske cirkel der, og det føles også lidt blæksprutteagtigt til at starte med, men lige pludselig har du et system, og SÅ kører det for dig (T-hansen kan nok ikke hjælpe dog)....

Hvor bor du, skal ud at handle nu hehe

I kirke Eskilstrup en halv times kørsel fra Frederikssund  Jeg må væbne mig med tålmodighed til imorgen tror jeg. Kommer ikke videre uden hjælp i hvert fald 

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Der hvor du har nålen når ud har lavet kædemasken, der starter du med fastmasken. Det skal nok komme til at se rigtigt ud

Hvad mener du med 3 i hver? Fastmaskerne laver du ikke i andre masker, men i ringen - de skal laves hele vejen rundt i ringen, og presses godt sammen, da der er småt med plads.

det er mig der har sagt 3 i hver... Men klart, 9 i midten er sgu da nemmere, det bruger jeg bare aldrig,f ordi jeg altid starter på en magisik cirkel hehe....

Zette, du skal bare lave 3 eller 4 luftmasker, sætte dem sammen med en kædemaske (skal prøve at finde en bedre video hvor de hækler rundt så) og de 9 masker skal du IKKE lave i de gamle masker, men NED i hullet i midten.... Er du med? Jeg prøver med en video der viser begge dele

Anmeld

20. april 2012

Dinna88

mariamiss6 skriver:

det er mig der har sagt 3 i hver... Men klart, 9 i midten er sgu da nemmere, det bruger jeg bare aldrig,f ordi jeg altid starter på en magisik cirkel hehe....

Zette, du skal bare lave 3 eller 4 luftmasker, sætte dem sammen med en kædemaske (skal prøve at finde en bedre video hvor de hækler rundt så) og de 9 masker skal du IKKE lave i de gamle masker, men NED i hullet i midten.... Er du med? Jeg prøver med en video der viser begge dele

HAHA, jeg tror vi gør hende mere forvirret end noget andet

Men  for at det lykkes ! Ellers er jeg på chatten på face, Zette  

Anmeld

20. april 2012

mariamiss6

I kirke Eskilstrup en halv times kørsel fra Frederikssund  Jeg må væbne mig med tålmodighed til imorgen tror jeg. Kommer ikke videre uden hjælp i hvert fald 

Her er en video der tydeligt viser kædestinget til samling af kæden....

Og derefter laver hun 3 luftmasker igen, det skal du IKKE, dem skal du springer over, og i stedet stikke direkte ned i ringen (som hun gør EFTER de 3 luftmasker) SÅ er du igang :D

P.S. hun starter ca. 00:49

Og et link, hehe   http://www.youtube.com/watch?v=gBaWb85eErI

Anmeld

20. april 2012

smokin

mariamiss6 skriver:

Og derefter laver hun 3 luftmasker igen, det skal du IKKE, dem skal du springer over, og i stedet stikke direkte ned i ringen (som hun gør EFTER de 3 luftmasker) SÅ er du igang

Jeg skal lave mad nu, men vi stakles helt sikkert ved i aften  

Anmeld

20. april 2012

smokin

mariamiss6 skriver:

Og derefter laver hun 3 luftmasker igen, det skal du IKKE, dem skal du springer over, og i stedet stikke direkte ned i ringen (som hun gør EFTER de 3 luftmasker) SÅ er du igang

Og et link, hehe   http://www.youtube.com/watch?v=gBaWb85eErI

Mangler videoen..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.