Så er det idag at....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

**Ønskebabyen

l.kjoeller skriver:

Ja en øko baby ville da være helt fantastisk. Kunne forestille mig de ville prøve med iui først, i og med de tal du nævner nok er gode ods i forhold til det (hvertfald ud fra hvad vi fik at vide). Det er også den metode der kræver langt færrest gener for dig heldigvis der vil de følge dig og din(e) æg og når de kan se det er helt klart til at blive befrugtet sætter de din ægløsning i gang med en lille sprøjte du selv tager (ikke noget slemt), hvorefter man x antal timer efter inseminerer. så skulle det gerne passe helt perfekt og ende med en baby.

Det er også helt klart IUI forsøg jeg hælder mest til! (har dog ikke haft tid til at sætte mig ned og læse så meget om de forskellige metoder/forsøg endnu)

Håber bare det hele kan lade sig gøre, uden vi behøver at "involvere" nogen fra vores familie eller arbejdsplads for den sags skyld. Vil bare gerne kunne komme og sige "Vi er gravide, vupti" Hvis du forstår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

l.kjoeller

Tøsen* skriver:

Det er også helt klart IUI forsøg jeg hælder mest til! (har dog ikke haft tid til at sætte mig ned og læse så meget om de forskellige metoder/forsøg endnu)

Håber bare det hele kan lade sig gøre, uden vi behøver at "involvere" nogen fra vores familie eller arbejdsplads for den sags skyld. Vil bare gerne kunne komme og sige "Vi er gravide, vupti" Hvis du forstår.

kan sagtens følge dig

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Tøsen* skriver:

Hermed en lidt forsinket update.

Alle mine prøver så rigtig fine ud og scanningen gik også rigtig godt. Jeg havde rigtig fint med æg og min livmoder så også flot ud.

Kærestens sæd derimod var ikke for god Det er noget med, at man i en sædprøve skal kunne måle ca. 20 millioner sædceller, men i kærestens prøve kunne de kun måle 5 millioner. Dog lå hans svømmere over gennemsnittet ang. deres hurtigthed
Kæresten skal aflevere en ny sædprøve i Juni månede (Da der åbenbart skal gå 3 mdr. fra den første blev afleveret) og han er nu startet op på zink, folinsyre og D-vitaminer for at se om det kan hjælpe. Nogle prøver retter sig, og andre gør ikke.

Lige meget hvad kommer vi ikke igang med behandling før efter August månede grundet kæresten skal aflevere ny sædprøve Det er jeg lidt trist over. De håber at kunne give os svar, på den nye sædprøve inden de går på sommerferie i uge 29, 30 og 31 - jeg håber det lykkedes for vi rejser selv sydpå i 3 uger i uge 32,33 og 34.

De snakkede kort om to forskellige behandlingsformer som de pt. ville tilbyde os. Den ene er inseminering og den andern er reagensglas. Inseminering er det ikke også den de kalder for IVF mon?

Lige noget positivt her til sidst: Dronninglund fertilitetsklinik ligger nr. 1 i DK

Dejligt at I havde en god oplevelse på klinikken.

Det er selvfølgelig ret ærgerligt, at skulle vente yderligere 3 måneder for at aflevere en ny sædprøve, men kan "trøste" dig lidt med at vi næsten alle har oplevet det.

5 mio. er heldigvis ikke så skidt. Min mands tal er under 1 mio., og han har da fået gjort mig naturligt gravid én gang. Jeg har så åbenbart lidt svært ved at holde på de små, så vi mistede desværre også dén.

Men med lidt afslapning, og måske lidt hjælp fra en ÆL-test, kan det måske lykkes inden I skal på klinikken næste gang. Ville jo være skønt ikke at skulle alt det igennem

Held og lykke til jer

Anmeld

22. april 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Dejligt at I havde en god oplevelse på klinikken.

Det er selvfølgelig ret ærgerligt, at skulle vente yderligere 3 måneder for at aflevere en ny sædprøve, men kan "trøste" dig lidt med at vi næsten alle har oplevet det.

5 mio. er heldigvis ikke så skidt. Min mands tal er under 1 mio., og han har da fået gjort mig naturligt gravid én gang. Jeg har så åbenbart lidt svært ved at holde på de små, så vi mistede desværre også dén.

Men med lidt afslapning, og måske lidt hjælp fra en ÆL-test, kan det måske lykkes inden I skal på klinikken næste gang. Ville jo være skønt ikke at skulle alt det igennem

Held og lykke til jer

Vi havde en RIGTIG godt oplevelse deroppe. De var så søde!!

Okay, jamen så er der jo håb forude :-) Synes jo også 5 mio. er maaaaaaange levende sædceller i sådan en "lille klat", så det undre mig meget hvis ikke det skulle kunne lade sig gøre naturligt. Især når vi jo fik at vide at de var hurtigere end gennemsnittet de små svømmere.

Jeg tror også jeg vil forsøge mig med de ÆL tests igen - håber det kan hjælpe. Mit allerstørste ønske er bare at det vil lykkedes naturligt!

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Tøsen* skriver:

Vi havde en RIGTIG godt oplevelse deroppe. De var så søde!!

Okay, jamen så er der jo håb forude :-) Synes jo også 5 mio. er maaaaaaange levende sædceller i sådan en "lille klat", så det undre mig meget hvis ikke det skulle kunne lade sig gøre naturligt. Især når vi jo fik at vide at de var hurtigere end gennemsnittet de små svømmere.

Jeg tror også jeg vil forsøge mig med de ÆL tests igen - håber det kan hjælpe. Mit allerstørste ønske er bare at det vil lykkedes naturligt!

Det kan jeg godt forstå. Efter jeg var blevet naturlgit gravid, prøvede vi i halvandet år, men opgav til sidst, og er nu gået i behandling igen. Vi skal så i ICSI, så det er en smule omstændeligt, men vi har jo prøvet det før, så det skal nok lykkes

Anmeld

22. april 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Det kan jeg godt forstå. Efter jeg var blevet naturlgit gravid, prøvede vi i halvandet år, men opgav til sidst, og er nu gået i behandling igen. Vi skal så i ICSI, så det er en smule omstændeligt, men vi har jo prøvet det før, så det skal nok lykkes

Selvfølgelig skal det nok lykkedes.

Er du også i Dronninglund?

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Tøsen* skriver:

Selvfølgelig skal det nok lykkedes.

Er du også i Dronninglund?

Nej, vi var på Brædstrup i første omgang (og fik Daniel), og denne gang er vi ved IVF-Syd i Fredericia (privat)

Anmeld

23. april 2012

**Ønskebabyen

Nessie skriver:

Nej, vi var på Brædstrup i første omgang (og fik Daniel), og denne gang er vi ved IVF-Syd i Fredericia (privat)

Okay )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.