Så er det idag at....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

Camillos

Tøsen* skriver:

Hermed en lidt forsinket update.

Alle mine prøver så rigtig fine ud og scanningen gik også rigtig godt. Jeg havde rigtig fint med æg og min livmoder så også flot ud.

Kærestens sæd derimod var ikke for god Det er noget med, at man i en sædprøve skal kunne måle ca. 20 millioner sædceller, men i kærestens prøve kunne de kun måle 5 millioner. Dog lå hans svømmere over gennemsnittet ang. deres hurtigthed
Kæresten skal aflevere en ny sædprøve i Juni månede (Da der åbenbart skal gå 3 mdr. fra den første blev afleveret) og han er nu startet op på zink, folinsyre og D-vitaminer for at se om det kan hjælpe. Nogle prøver retter sig, og andre gør ikke.

Lige meget hvad kommer vi ikke igang med behandling før efter August månede grundet kæresten skal aflevere ny sædprøve Det er jeg lidt trist over. De håber at kunne give os svar, på den nye sædprøve inden de går på sommerferie i uge 29, 30 og 31 - jeg håber det lykkedes for vi rejser selv sydpå i 3 uger i uge 32,33 og 34.

De snakkede kort om to forskellige behandlingsformer som de pt. ville tilbyde os. Den ene er inseminering og den andern er reagensglas. Inseminering er det ikke også den de kalder for IVF mon?

Lige noget positivt her til sidst: Dronninglund fertilitetsklinik ligger nr. 1 i DK

Okay... men altså 5 mio svømmere burde det også være muligt at 1 kom til sin rette Plads. Altså jeg har cyster på æggestokkene og Pco, har svært ved at blive gravid, og har uregelmessig cyklus.. og alligevel har kæresten præsteret at gøre mig gravid 5 gange. han har omkring 70.000000 mio svømmere. 

Så hvis du intet fejler og så med 5.000000 svømmere burde der være en stor chance ved inseminering   

Held og lykke! Det kan jo være bebsen kommer helt af sig selv når han starter på vitamin tilskud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

l.kjoeller

ked af at høre hans prøve ikke var heelt som ønsket og i skal vente hele 3 måneder. måtte også vente 3 måneder fordi jeg ikke dannede antistoffer for rubella og skulle vaccineres. Vi skulle i behandling da kærestens sæd var dårlig (langt værre end din mands). Insemination går vidst under navnet iui og ivf er en af de to reagensglas metoder.

ivf = min. 200000 celler sprøjtes ud over et æg i en petriskål og dyrkes

icsi = 1 celle sprøjtes direkte i ægget og det dyrkes.

Selve forløbet op til er helt ens.

selv er jeg blevet gravid ved icsi (første forsøg- efter to iui forsøg)

Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke med behandling når i når dertil, og hvis i da ikke har produceret en øko baby inden

Anmeld

22. april 2012

tarkoflen

Tøsen* skriver:

Alle mine prøver så rigtig fine ud og scanningen gik også rigtig godt. Jeg havde rigtig fint med æg og min livmoder så også flot ud.

Kærestens sæd derimod var ikke for god Det er noget med, at man i en sædprøve skal kunne måle ca. 20 millioner sædceller, men i kærestens prøve kunne de kun måle 5 millioner. Dog lå hans svømmere over gennemsnittet ang. deres hurtigthed
Kæresten skal aflevere en ny sædprøve i Juni månede (Da der åbenbart skal gå 3 mdr. fra den første blev afleveret) og han er nu startet op på zink, folinsyre og D-vitaminer for at se om det kan hjælpe. Nogle prøver retter sig, og andre gør ikke.

Lige meget hvad kommer vi ikke igang med behandling før efter August månede grundet kæresten skal aflevere ny sædprøve Det er jeg lidt trist over. De håber at kunne give os svar, på den nye sædprøve inden de går på sommerferie i uge 29, 30 og 31 - jeg håber det lykkedes for vi rejser selv sydpå i 3 uger i uge 32,33 og 34.

De snakkede kort om to forskellige behandlingsformer som de pt. ville tilbyde os. Den ene er inseminering og den andern er reagensglas. Inseminering er det ikke også den de kalder for IVF mon?

Lige noget positivt her til sidst: Dronninglund fertilitetsklinik ligger nr. 1 i DK

Øv at kærestens sæd ikke var i top jeg håber for jer den retter sig op til næste prøve!

Kan godt forstå, at du synes det er træls det bliver skubbet, kender fornemmelsen, her er det dog mig, og fordi jeg er blevet sygemeldt med stress, men det har også sat os 3 måneder tilbage ca.

IVF er reagensglas, der hvor de tager æg ud og befrugter dem i et petriglas jeg tror insiminition hedder IUI efter hvad jeg har gættet mig til herinde

Vi er direkte i IVF derfor har jeg ikke meget forstand på IUI

Jeg håber I kan få svar på alle jeres spørgsmål inden I rejser på en dejlig ferie

Anmeld

22. april 2012

ønskebørn74

Tøsen* skriver:

Inseminering hedder IUI

Reagensglas hedder IVF/ICSI

Anmeld

22. april 2012

**Ønskebabyen

Camillos skriver:

Okay... men altså 5 mio svømmere burde det også være muligt at 1 kom til sin rette Plads. Altså jeg har cyster på æggestokkene og Pco, har svært ved at blive gravid, og har uregelmessig cyklus.. og alligevel har kæresten præsteret at gøre mig gravid 5 gange. han har omkring 70.000000 mio svømmere. 

Så hvis du intet fejler og så med 5.000000 svømmere burde der være en stor chance ved inseminering   

Held og lykke! Det kan jo være bebsen kommer helt af sig selv når han starter på vitamin tilskud..

Ja jeg vil jo også mene at det burde kunne lade sig gøre - det er bare desværre ikke sket endnu!

Jeg HÅBER sådan at jeg kan gribe telefonen og ringe op til den søde sygeplejerske og sige at de kan give vores tid til en anden, da det er lykkedes os at blive gravide selv. Åhhh det er mit største ønske!

Anmeld

22. april 2012

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Øv at kærestens sæd ikke var i top jeg håber for jer den retter sig op til næste prøve!

Kan godt forstå, at du synes det er træls det bliver skubbet, kender fornemmelsen, her er det dog mig, og fordi jeg er blevet sygemeldt med stress, men det har også sat os 3 måneder tilbage ca.

IVF er reagensglas, der hvor de tager æg ud og befrugter dem i et petriglas jeg tror insiminition hedder IUI efter hvad jeg har gættet mig til herinde

Vi er direkte i IVF derfor har jeg ikke meget forstand på IUI

Jeg håber I kan få svar på alle jeres spørgsmål inden I rejser på en dejlig ferie

Ja jeg læste mig også lige frem til på google af insemination hedder IUI Det er lige med at få de rigtig betegnelser på plads!

Jeg håååååååååber virkelig også at den retter sig op. Er lidt sur på mig selv for jeg har for et godt stykke tid siden spekuleret over om vi skulle have købt nogle vitaminer til kæresten, men lod det bare blive ved det - altså spekulationen! ØV!

Lige pt har jeg egentlig ikke nogle spørgsmål jeg mangler svar på, og det havde jeg heller ikke da vi var deroppe i Fredags. Men er helt sikker på at det kommer lige pludseligt. Jeg tror bare ikke helt jeg har fundet ud af, at vi altså står "midt i det" nu.

Anmeld

22. april 2012

Camillos

Tøsen* skriver:

Ja jeg vil jo også mene at det burde kunne lade sig gøre - det er bare desværre ikke sket endnu!

Jeg HÅBER sådan at jeg kan gribe telefonen og ringe op til den søde sygeplejerske og sige at de kan give vores tid til en anden, da det er lykkedes os at blive gravide selv. Åhhh det er mit største ønske!

det forstår jeg udemærket ... der sker mirakler

Anmeld

22. april 2012

**Ønskebabyen

l.kjoeller skriver:

ked af at høre hans prøve ikke var heelt som ønsket og i skal vente hele 3 måneder. måtte også vente 3 måneder fordi jeg ikke dannede antistoffer for rubella og skulle vaccineres. Vi skulle i behandling da kærestens sæd var dårlig (langt værre end din mands). Insemination går vidst under navnet iui og ivf er en af de to reagensglas metoder.

ivf = min. 200000 celler sprøjtes ud over et æg i en petriskål og dyrkes

icsi = 1 celle sprøjtes direkte i ægget og det dyrkes.

Selve forløbet op til er helt ens.

selv er jeg blevet gravid ved icsi (første forsøg- efter to iui forsøg)

Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke med behandling når i når dertil, og hvis i da ikke har produceret en øko baby inden

Er godt nok spændt på hvilken af metoderne der skal bruges. Jeg er egentlig lidt ligeglad, jeg vil bare gerne bruge den metode der er lykkedes for dem flest gange haha

Ej, de ved jo alt om det og vælger selvfølgelig den metode der vil passe bedst til kæresten og jeg.

Håber på en solstråle historie og at vi kan lave en øko-baby!

Anmeld

22. april 2012

tarkoflen

Det kan jo være, at bare det, at du ved, at I skal i behandling, og det hele er sat i gang og at kæresten får vitaminer, så kan det jo være, at en øko baby kan komme til jer, og ellers er jeg sikker på, at I er i de bedste hænder og at de ved præcis hvilken behandling, der passer lige til jer

Der er ingen grund til at slå dig selv oveni hovedet over, at kæresten ikke har fået nogle vitaminer nu, det er jo sjældent at nogen tænker over, at mændene også skal have lidt ekstra, for at de er i tip top

Anmeld

22. april 2012

l.kjoeller

Tøsen* skriver:

Er godt nok spændt på hvilken af metoderne der skal bruges. Jeg er egentlig lidt ligeglad, jeg vil bare gerne bruge den metode der er lykkedes for dem flest gange haha

Ej, de ved jo alt om det og vælger selvfølgelig den metode der vil passe bedst til kæresten og jeg.

Håber på en solstråle historie og at vi kan lave en øko-baby!

Ja en øko baby ville da være helt fantastisk. Kunne forestille mig de ville prøve med iui først, i og med de tal du nævner nok er gode ods i forhold til det (hvertfald ud fra hvad vi fik at vide). Det er også den metode der kræver langt færrest gener for dig heldigvis der vil de følge dig og din(e) æg og når de kan se det er helt klart til at blive befrugtet sætter de din ægløsning i gang med en lille sprøjte du selv tager (ikke noget slemt), hvorefter man x antal timer efter inseminerer. så skulle det gerne passe helt perfekt og ende med en baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.