Havregrød til 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Solstrålebørn

Du kan også blende grynene... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

hautecouture

modesty skriver:

Hejsa,

min dreng er 6 mdr. og må jo derfor godt spise havregrød nu. Men hvordan skal jeg lave den til ham? Bare med havregryn, vand, fedtstof og evt. mme? Det er jo en del mere klumpet end de andre former for grød, havde jeres problemer med klumperne omkring de 6 mdr.?

En anden ting er at han ikke spiser andre former for grød, da han bliver forstoppet, så han er udelukkende på mos. Der er jo gluten i havre, hvilket umiddelbart ikke virker så fedt i.f.t. forstoppelse, men havregrød har en rigtig god effekt på min egen fordøjelse...

Har I haft problemer med maven i forbindelse med havregrød?

På forhånd tak for svar :-)

Jeg lavede ganske almindelig havregrød til Aya (næsten - brugte dog sødmælk i stedet for vand, så den blev mere cremet, lavet den en smule tyndere end ellers, så tilsatte jeg fedtstof til sidst og hun fik mme i kop ved siden af - det gik forrygende

Anmeld

16. august 2012

hautecouture

hautecouture skriver:

Jeg lavede ganske almindelig havregrød til Aya (næsten - brugte dog sødmælk i stedet for vand, så den blev mere cremet, lavet den en smule tyndere end ellers, så tilsatte jeg fedtstof til sidst og hun fik mme i kop ved siden af - det gik forrygende

Hahaha - har først lige opdaget hvornår tråden blev oprettet - han kan vist godt spise havregrød nu  Min fejl.

Anmeld

16. august 2012

modesty

hautecouture skriver:

Hahaha - har først lige opdaget hvornår tråden blev oprettet - han kan vist godt spise havregrød nu  Min fejl.

Ja, det går helt fint. 

Anmeld

16. august 2012

BABYPIGEnr4

modesty skriver:

Hejsa,

min dreng er 6 mdr. og må jo derfor godt spise havregrød nu. Men hvordan skal jeg lave den til ham? Bare med havregryn, vand, fedtstof og evt. mme? Det er jo en del mere klumpet end de andre former for grød, havde jeres problemer med klumperne omkring de 6 mdr.?

En anden ting er at han ikke spiser andre former for grød, da han bliver forstoppet, så han er udelukkende på mos. Der er jo gluten i havre, hvilket umiddelbart ikke virker så fedt i.f.t. forstoppelse, men havregrød har en rigtig god effekt på min egen fordøjelse...

Perfekt grød får du ved at stille havregrynene i vand i køleskabet natten over med låg på. Det tager syren i grynene og gør dem dejligt bløde. 1 dl. havregryn og 3 dl. vand, Næste dag hælder du vandet fra og tilsætter 2 dl. frisk, så hælder du det i en gryde og river fint 1/2 - 1 æble ned i. Kog et par min og tag det af. Tilsæt 1 tsk. smør med top, 1 knsp. kanel og rør rundt. Tag lidt af gangen op i skålen og gem resten i lukket beholder, så har du billig og sund babymad til næste tur i byen. Gem max 24 timer. Kan spises kold.

Venligst Helle

Anmeld

18. august 2012

lycly

Mor til Ella skriver:

Hej læste lige denne tråd og faldt over at din datter hverken havde ville spise grød eller mos...

Min vil heller ikke, og er ved at blive noget så frustreret, kom det bare lige pludselig? Og præsenterede du det hver dag intil hun ville spise det???

Håber virkelig du kan berolige mig bare lidt

Ja, altså jeg begyndte på grød da hun var 4 mdr og der spiste hun det med stor fornøjelse. Men så halvanden måned efter så ville hun lige pludselig ikke have det overhoved. Hverken det ene eller det andet. Jeg prøvede hver dag, men til sidst gav jeg op. Da var hun 5 1/2 måned ca. Så holdt jeg op med at lave noget til hende og kørte udelukkende på flaske. Da hun så var 7 måneder prøvede jeg for sjov at lave havrets til hende til morgenmad og det spiste hun, og samme aften spiste hun det samme som os. Og har gjort det siden

I mellemtiden forsøgte jeg mig med BLW metoden og gav hende rugbrød, frugt, kartofler osv som hun kunne sidde med i hånden. Hun spiste det ikke, men fik smagt på det og lært smagene at kende

Jeg var også rigtig frustreret så jeg forstår dig godt. Men giv det lidt tid, det skal nok komme

Anmeld

18. august 2012

IT-nørd

modesty skriver:

Hejsa,

Hvis du gerne vil have finere grød, men stadig ikke helt pulveriseret, er Aurions Den første grød rigtig gode. Jeg har aldrig brugt andre produkter til Freya og bruger dem endnu hvor hun er 14 måneder.

Hun er vild  med spelt og byg, som også er fra 6 måneder.

Pakken med 700 g holder meget længe da du kun skal bruge en stor spiseske fuld til en portion grød. Aurions grød skal koges, er økologisk og er produceret af langtidsristet korn. Smager rigtig godt og det tager kun 5 min

De kan købes i helsekost butikker eller på nettet

http://www.urtehuset.dk/Default.aspx?ID=551&eComSearch=1&ProductName=Aurion

Anmeld

18. august 2012

Mor til Ella

LuLy skriver:

Ja, altså jeg begyndte på grød da hun var 4 mdr og der spiste hun det med stor fornøjelse. Men så halvanden måned efter så ville hun lige pludselig ikke have det overhoved. Hverken det ene eller det andet. Jeg prøvede hver dag, men til sidst gav jeg op. Da var hun 5 1/2 måned ca. Så holdt jeg op med at lave noget til hende og kørte udelukkende på flaske. Da hun så var 7 måneder prøvede jeg for sjov at lave havrets til hende til morgenmad og det spiste hun, og samme aften spiste hun det samme som os. Og har gjort det siden

I mellemtiden forsøgte jeg mig med BLW metoden og gav hende rugbrød, frugt, kartofler osv som hun kunne sidde med i hånden. Hun spiste det ikke, men fik smagt på det og lært smagene at kende

Jeg var også rigtig frustreret så jeg forstår dig godt. Men giv det lidt tid, det skal nok komme

Tak for svar....

Jeg giver hende tid, det skal jo nok komme, men når man står og laver den ene lækre mos og grød efter den anden, er det bare øv....

Vi giver også alt til at sidde og smage på, og det elsker hun

Anmeld

18. august 2012

lycly

Mor til Ella skriver:

Tak for svar....

Jeg giver hende tid, det skal jo nok komme, men når man står og laver den ene lækre mos og grød efter den anden, er det bare øv....

Vi giver også alt til at sidde og smage på, og det elsker hun

Ja, det er virkelig frustrerende at man står og laver mad og går op i at gøre det lækkert, og så vil de slet ikke røre det Men det skal som sagt nok komme, det kræver bare lidt tålmodighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.