Havregrød til 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.001 visninger
18 svar
1 synes godt om
19. april 2012

modesty

Hejsa,

min dreng er 6 mdr. og må jo derfor godt spise havregrød nu. Men hvordan skal jeg lave den til ham? Bare med havregryn, vand, fedtstof og evt. mme? Det er jo en del mere klumpet end de andre former for grød, havde jeres problemer med klumperne omkring de 6 mdr.?

En anden ting er at han ikke spiser andre former for grød, da han bliver forstoppet, så han er udelukkende på mos. Der er jo gluten i havre, hvilket umiddelbart ikke virker så fedt i.f.t. forstoppelse, men havregrød har en rigtig god effekt på min egen fordøjelse...

Har I haft problemer med maven i forbindelse med havregrød?

På forhånd tak for svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

B&J

tag dine gryn lig dem i blød 1-2 timer før i skal spise så får du ikke alle de klumper for daniel kunne ikke lig de klumper

også puttede vi en stor smørklat i og brugte sødmælk men det ville daniel ikke have på som sin mor hihihiihih så vi bruge bare en smørklat

Anmeld

19. april 2012

Frk.S

Jeg koger grynene med vand, putter en klat smør el. en teskefuld olie i og rører lidt MME i.

De første gange Freja fik det gav jeg lige grynene en tur i hakkeren til min stavblender så de blev mere fine. Da hun så havde spist det nogle gange lavede jeg det bare uden at kværne det først og det spiste hun helt uden problemer. Hun ELSKER havregrød.

Anmeld

19. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Den nemmeste måde, at lave havergrød er i microovnen. Du dækker grynen med vand og så ind i ca. 1 min. Bland derefter mmd og smør i.

Anmeld

19. april 2012

modesty

Tak for svar alle. 

Jeg tror at jeg prøver at stille grynene i blød og se om det funker.

Der er ingen erfaringer med hård mave i forbindelse med havregryn? Er meget i tvivl om jeg skal gå i gang med dem da han jo har haft problemer med grød før.

Anmeld

19. april 2012

B&J

Tak for svar alle. 

Jeg tror at jeg prøver at stille grynene i blød og se om det funker.

Der er ingen erfaringer med hård mave i forbindelse med havregryn? Er meget i tvivl om jeg skal gå i gang med dem da han jo har haft problemer med grød før.

prøv stille og roligt også stoppe hvis det bliver for meget sørg for han får masser af væske også så det kan bløde maven lidt op

Anmeld

19. april 2012

lycly

Min datter gik fra slet ikke at spise hverken grød eller mos, til at spise havregrød da hun var 7 mdr. Og vi havde ingen problemer

Jeg er doven, jeg laver det i mikroovnen! Tager bare ½ dl havregryn, 1 dl vand, ind i mikroovnen, ud, fedtstof i og så lader jeg det stå og køle. Så hælder jeg mælk i. Jo mere mælk du kommer i, jo mere "flydende" bliver grøden, så start med en lidt "vandet" grød, og så hæld mindre og mindre mælk i, efterhånden som han vænner sig til det

Anmeld

19. april 2012

modesty

B&J skriver:

prøv stille og roligt også stoppe hvis det bliver for meget sørg for han får masser af væske også så det kan bløde maven lidt op

Ja, han er ikke så god til at drikke af kop endnu, men han synes det er sjovt og gør sit bedste. Sørger for at øve med ham til hvert måltid :-)

(han vil ikke tage flaske)

Anmeld

19. april 2012

B&J

modesty skriver:

Ja, han er ikke så god til at drikke af kop endnu, men han synes det er sjovt og gør sit bedste. Sørger for at øve med ham til hvert måltid :-)

(han vil ikke tage flaske)

jamen det kommer stille og roligt det med koppen super dejligt han prøver og nej dumme flakse jeg vil være en stor dreng

Anmeld

16. august 2012

Mor til Ella

LuLy skriver:

Min datter gik fra slet ikke at spise hverken grød eller mos, til at spise havregrød da hun var 7 mdr. Og vi havde ingen problemer

Jeg er doven, jeg laver det i mikroovnen! Tager bare ½ dl havregryn, 1 dl vand, ind i mikroovnen, ud, fedtstof i og så lader jeg det stå og køle. Så hælder jeg mælk i. Jo mere mælk du kommer i, jo mere "flydende" bliver grøden, så start med en lidt "vandet" grød, og så hæld mindre og mindre mælk i, efterhånden som han vænner sig til det

Hej læste lige denne tråd og faldt over at din datter hverken havde ville spise grød eller mos...

Min vil heller ikke, og er ved at blive noget så frustreret, kom det bare lige pludselig? Og præsenterede du det hver dag intil hun ville spise det???

Håber virkelig du kan berolige mig bare lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.