Hvad sker der lige med mig?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Det havde jeg ikke kunne leve med når jeg har barn. Før jeg fik barn arbejdede jeg non-stop og jeg gik direkte i seng når jeg kom hjem. Men nu skal man jo hjem og være mor bagefter, og jeg frygter det virkelig (er på barsel) for jeg ved hvor smadret man bliver efter en lang dag.

Hvis jeres økonomi i forvejen ikke er helt super, så synes jeg virkelig ikke det er det værd at du tager den her stilling. Synes i hvert fald du skal tænke grundigt over det.

Det er lige præcis det med at der er et liv ved siden af. Havde jeg ikke haft min søn tror jeg heller ikke jeg havde tænkt så meget over det men jeg tror at hvis jeg kommer så sent hjem hver dag så vil han blive meget mor hængert.

Men hvad så hvis jeg ikke får noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Tak for dit input. Jeg tror også jeg er nødt til at sige fra. Jeg kan mærke at bare det faktum at jeg ikke vil komme til at kunne tage til svømning med min søn gør mig ked af det.

Jeg mener 100% at det er boget af det vigtigste at lytte til sit hjerte i den her situation , især når der er børn ind over .
Jeg kan sagtens forstå du er træt af at gå hjemme , jeg frygter selv jeg ikk får noget job inden for en over kommelig tid , men jeg vil bare heller ikk udsætte mig selv for ikk at kunne være en del af min søn liv igen .

Jeg arbejder 10-16 10-20.30 10-20.30 10-16.30 fri fredag og så lørdag 10-18.30
Det er bare den ene uge. Så kan du godt se hvor lidt man ser et barn på 15 måneder .

Alt muligt held og lykke her fra .

Anmeld

19. april 2012

bullerbassen

Hvis du allerede nu sidder med fornemmelsen af , at du tvivler. Så ville jeg lytte til mave fornemmelsen. Tror du kører død i det , og hvis økonomien bliver dårligere er det bare endnu en ting du sikkert vil ærge dig over. 

Syntes ved valg af uddannelse skal men tænke grundigt over om det virkelig er det man brænder for. Ærgeligt og bruge et par år og det så alligevel ikke var de rigtige

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Jeg mener 100% at det er boget af det vigtigste at lytte til sit hjerte i den her situation , især når der er børn ind over .
Jeg kan sagtens forstå du er træt af at gå hjemme , jeg frygter selv jeg ikk får noget job inden for en over kommelig tid , men jeg vil bare heller ikk udsætte mig selv for ikk at kunne være en del af min søn liv igen .

Jeg arbejder 10-16 10-20.30 10-20.30 10-16.30 fri fredag og så lørdag 10-18.30
Det er bare den ene uge. Så kan du godt se hvor lidt man ser et barn på 15 måneder .

Alt muligt held og lykke her fra .

Tusind tak for dine svar.

Dejligt at vide det ikke er fuldstændig dumme tanker jeg sidder med her..

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

bullerbassen skriver:

Hvis du allerede nu sidder med fornemmelsen af , at du tvivler. Så ville jeg lytte til mave fornemmelsen. Tror du kører død i det , og hvis økonomien bliver dårligere er det bare endnu en ting du sikkert vil ærge dig over. 

Syntes ved valg af uddannelse skal men tænke grundigt over om det virkelig er det man brænder for. Ærgeligt og bruge et par år og det så alligevel ikke var de rigtige

Det er lige netop det jeg er så nervøs for

Tusind tak for dit svar. Dejligt at vide det ikke bare er noget dumme tanker jeg sidder med...

Anmeld

19. april 2012

MaybeBaby

Anonym skriver:

Jeg har gået ledig lidt over et år og trænger virkelig til at komme igang igen.

Igår var jeg så til jobsamtale. Og jeg føler at jeg gjorde det godt. Men men men: Jeg ved virkelig ikke om det er dette job jeg ønsker. Det er en elev stilling uden mulighed for voksenløn. Dvs vores i forvejen dårlige økonomi bliver lige et par tusinde værre. Derudover er jeg bare ikke sikker på at denne uddannelse er mig. Folkene var okay flinke men fik ikke de bedste vibrationer. Derudover er det med butiks arbejdstider og det har jeg altid sagt at det ikke var noget for mig. Jeg foretrækker at have fri i weekenden. At være hjemme til at kunne lave mad og hygge mig med min søn om eftermiddagen . Med denne stilling vil jeg tidligst kunne være hjemme kl 18. Tidligst! Jeg ville være nødt til at droppe min søns svømning osv.

Hjælp mig med lidt input her. Er jeg fuldstændig galt på den eller skal jeg følge min mavefornemmelse for det her og melde ud at det ikke er uddannelsen for mig?

Jeg er på barsel med min søn nu og har selv tider i butik fra 9-17.30, så jeg er også hjemme omkring kl 18 hver dag og 18.30 fredag. Jeg fik at vide, at når jeg kommer tilbage, så vil jeg på ingen måde kunne få tidligere fri en eneste dag. Nu har jeg givet dem min opsigelse fra august (starter midt juni) og så begynder jeg på HGs og krydser fingre for at få en kontor-elevplads.
I det perfekte univers vil jeg blive færdig med HGs slut november, være hjemme hele december og så starte som elev engang januar. Ja, man har vel lov at ønske
Kan godt forstå dit problem... Men nu er det jo ikke engang sikkert, at du får det. Så vi kan bare håbe, at de vælger dig fra, så du ikke kommer til at stå med valget Og nu ved du så at du hellere må søge noget andet end det med butikstider.

/Mette

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

MaybeBaby skriver:

Jeg er på barsel med min søn nu og har selv tider i butik fra 9-17.30, så jeg er også hjemme omkring kl 18 hver dag og 18.30 fredag. Jeg fik at vide, at når jeg kommer tilbage, så vil jeg på ingen måde kunne få tidligere fri en eneste dag. Nu har jeg givet dem min opsigelse fra august (starter midt juni) og så begynder jeg på HGs og krydser fingre for at få en kontor-elevplads.
I det perfekte univers vil jeg blive færdig med HGs slut november, være hjemme hele december og så starte som elev engang januar. Ja, man har vel lov at ønske
Kan godt forstå dit problem... Men nu er det jo ikke engang sikkert, at du får det. Så vi kan bare håbe, at de vælger dig fra, så du ikke kommer til at stå med valget Og nu ved du så at du hellere må søge noget andet end det med butikstider.

/Mette

Det er faktisk også det eneste jeg har søgt med butikstider. Troede nemlig ikke det var sådan her.. Troede det var mere varieret..

Håber også lidt jeg ikke får det Vi var bare kun 2 til samtale så ved ikke. Og det skal nok passe at man får det når man ikke ønsker det..

For at du får en elevstilling med opstart januar

Anmeld

19. april 2012

bullerbassen

Anonym skriver:

Det er lige netop det jeg er så nervøs for

Tusind tak for dit svar. Dejligt at vide det ikke bare er noget dumme tanker jeg sidder med...

Var så lidt - håber du finder frem til den rette løsning.Hvis du lytter efter hjerte er jeg sikker på du finder den rigtige beslutning .Og du skal nok finde det rigtige

Anmeld

19. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Det er apotek. Og de har åben til 17.30 hver dag og man møder fra 8 eller 9 og til 17.30 hver dag. Så har man en fridag. Selv på sin studiedag er det til 17.30. Jeg kunne godt leve med en lukkedag. Men det her ved jeg ikke om jeg kan..

Jeg er selv uddannet farmakonom og fortryder det.

Det harmonerer SÅ dårligt mht at have børn.

Nu har jeg så søgt ind på en ny uddannelse, hvor man rent faktisk også kan have et liv ved siden af til hverdag.

Farmakonomuddannelsen er trods alt en uddannelse, hvor man har 160 timers arbejdet månedligt og så studie ved siden af. Så det er lidt hårdt. Plus der er skoleophold i Hillerød i 2-5 uger af gangen, hvor der også er aftenarbejde. (Aftenarbejde kan du nok slippe for, når du har børn)

Anmeld

19. april 2012

Silas&Mille

Som de andre også skriver: man skal brænde for det for at kunne tage en butiksuddannelse når man har børn.

Jeg selv har en BA indenfor jura, økonomi og skat, men jeg har ikke lyst til at arbejde på kontor. Jeg har arbejde 3½ i Sverige med et stillesiddende job og har fundet ud af det bare ikke mig.

Så nu når jeg skal i gang igen (forhåbentligt) til oktober, så vil jeg rigtig gerne i butik. Jeg er helt afklaret med arbejdstiderne og weekendarbejde og det er kæresten også.

Men er man ikke afklaret med arbejdstiderne og at man får mindre tid sammen med børnene, så skal man ikke vælge sådan en uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.