Anonym skriver:
Jeg har gået ledig lidt over et år og trænger virkelig til at komme igang igen.
Igår var jeg så til jobsamtale. Og jeg føler at jeg gjorde det godt. Men men men: Jeg ved virkelig ikke om det er dette job jeg ønsker. Det er en elev stilling uden mulighed for voksenløn. Dvs vores i forvejen dårlige økonomi bliver lige et par tusinde værre. Derudover er jeg bare ikke sikker på at denne uddannelse er mig.
Folkene var okay flinke men fik ikke de bedste vibrationer. Derudover er det med butiks arbejdstider og det har jeg altid sagt at det ikke var noget for mig. Jeg foretrækker at have fri i weekenden. At være hjemme til at kunne lave mad og hygge mig med min søn om eftermiddagen . Med denne stilling vil jeg tidligst kunne være hjemme kl 18. Tidligst! Jeg ville være nødt til at droppe min søns svømning osv.
Hjælp mig med lidt input her. Er jeg fuldstændig galt på den eller skal jeg følge min mavefornemmelse for det her og melde ud at det ikke er uddannelsen for mig?
Jeg er på barsel med min søn nu og har selv tider i butik fra 9-17.30, så jeg er også hjemme omkring kl 18 hver dag og 18.30 fredag. Jeg fik at vide, at når jeg kommer tilbage, så vil jeg på ingen måde kunne få tidligere fri en eneste dag. Nu har jeg givet dem min opsigelse fra august (starter midt juni) og så begynder jeg på HGs og krydser fingre for at få en kontor-elevplads.
I det perfekte univers vil jeg blive færdig med HGs slut november, være hjemme hele december og så starte som elev engang januar. Ja, man har vel lov at ønske

Kan godt forstå dit problem... Men nu er det jo ikke engang sikkert, at du får det. Så vi kan bare håbe, at de vælger dig fra, så du ikke kommer til at stå med valget

Og nu ved du så at du hellere må søge noget andet end det med butikstider.

/Mette
Anmeld