Gave til børnehavevenner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget giver I for?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.903 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. april 2012

hekran

Min søn på 4 har på det sidste været til mange fødselsdagsfester i weekenderne hjemme hos andre børn fra børnehaven.

Jeg er helt på bar bund! Hvis det er fætre eller kusiner giver vi for omkring 100 kr, men jeg har det altså lidt anderledes med børnehavevennerne. Han skal til den 3. fødselsdag i weekenden på to uger.

Så..... hvad giver I?

Jeg har giver for omkring 40 kr, men er det for meget/for lidt? Synes det kan blive meget hvis vi pludselig skal til alle fødselsdagsfester i børnehaven.

Jeg synes selv det er lidt tidligt at invitere hjem til fødselsdag og har ikke planer om at gøre det selv før min søn bliver 6. og er i 0. klasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

kitra

Nu har jeg ikke så store børn men jeg synes da de fleste jeg kender giver for omkring 20 kr, det vil jeg da også selv mene det er okay

Anmeld

18. april 2012

hekran

kitra skriver:

Nu har jeg ikke så store børn men jeg synes da de fleste jeg kender giver for omkring 20 kr, det vil jeg da også selv mene det er okay

Jeg kan huske, at vi gav 10-20 kroner, da jeg gik i skole

Men du har nok ret. Men til gengæld synes jeg det er svært at finde noget til 20 kroner, med mindre det er en tyver, selvfølgelig.

Anmeld

18. april 2012

Camel

Mine børn har kun været til en weekend-fødselsdag i børnehaven. Der købte vi for 20 kr.

Min den store går nu i skole og der købes en samlet gave fra klassen til 200 kr. De er 24 børn sa det er også ca. 20 kr pr barn.

Det synes jeg er meget passende 

Anmeld

18. april 2012

Kay

Camel skriver:

Mine børn har kun været til en weekend-fødselsdag i børnehaven. Der købte vi for 20 kr.

Min den store går nu i skole og der købes en samlet gave fra klassen til 200 kr. De er 24 børn sa det er også ca. 20 kr pr barn.

Det synes jeg er meget passende 

ej det er da en fed ide

Anmeld

18. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng på 4 1/2 år er også begyndt, at gå til fødselsdag privat i weekenderne med vennerne fra bh. Vi har købt for ca. 30 kr. Synes godt, at man kan finde nogen små gode ting.

Drenge: biler, sæbebobelpistol, tusser, malebog, plastikbold mv.

Piger: spænder, elastikker, tusser, malebog, plastikbold mv.

Anmeld

18. april 2012

livhemdrup

Hvorfor ik tage det op på et møde i børnehaven så i er enige om hvad det må koste. Det har vi gjort. Og også i skolen der gives for 30 kr ik mere. 

Anmeld

18. april 2012

malo

Jeg synes tit den ryger op på 50,- eller derover, jeg synes det kan være svært at finde "drengegaver" til mindre. (Her har min søn været til 4- og 5-års fødselsdage med børnehavevennerne).

Anmeld

18. april 2012

4xGreve

Marita skriver:

Min søn på 4 har på det sidste været til mange fødselsdagsfester i weekenderne hjemme hos andre børn fra børnehaven.

Jeg er helt på bar bund! Hvis det er fætre eller kusiner giver vi for omkring 100 kr, men jeg har det altså lidt anderledes med børnehavevennerne. Han skal til den 3. fødselsdag i weekenden på to uger.

Så..... hvad giver I?

Jeg har giver for omkring 40 kr, men er det for meget/for lidt? Synes det kan blive meget hvis vi pludselig skal til alle fødselsdagsfester i børnehaven.

Jeg synes selv det er lidt tidligt at invitere hjem til fødselsdag og har ikke planer om at gøre det selv før min søn bliver 6. og er i 0. klasse.

Hvis de skal til fødselsdag med børnehaven giver vi ikke noget!

Men her i sidste weekend var vi til fødselsdag ved en af hendes "bedste venner" og ham har vi tilfældigvis også gået i mødergruppe med og hvor forældren og vi snakker godt sammen og der ga' vi for ca. 100 kr.

Men hvis vi blev inviteret til fødselsdag en weekend ved en fra børnehavenden som vi ikke har noget forhold til i det private men kun nede i børnehave vil jeg ikke gi for over 50 kr!

Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse!

Anmeld

18. april 2012

hekran

livhemdrup skriver:

Hvorfor ik tage det op på et møde i børnehaven så i er enige om hvad det må koste. Det har vi gjort. Og også i skolen der gives for 30 kr ik mere. 

Det var da en god idé! Det er nemlig noget nyt, at de er begyndt at invitere til fødselsdag og nu er det efterhånden de fleste, så det kunne være, at det var noget, vi skulle tage op på et møde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.