Jeg ællllsker at forkæle mig selv og har faktisk også et ret stort behov for det.
Nu er jeg ene høne blandt 4 haner og de har altså intet behov for at gøre lidt ud af sig selv
Så jeg plejer min feminime side, jeg tager mig tid til det og jeg prioriterer det ret højt.
Det hele hænger jo lidt sammen med, at jeg er Ssa'er på et pl.hjem. Jeg er På 100% i alle mine arbejdstimer, så jeg har et stort behov for at pleje mig selv med velvære og pleje mit sind, når jeg har fri.
På min ugentlige fridag gør jeg mindst 1 god ting kun for mig selv. Det kan fx være at ordne mine negle. Have fødderne i fodbad, pleje og negle/lak. Den store ansigtskur. Den store hårkur/pleje-dag. Glo ud i luften ligeså mange timer, jeg orker. Læse en bog med te og tæppe hele dagen. Være sammen med veninder til kaffe osv osv. Jeg motionere altid på min fridag.
For mig er det yderst vigtig, jeg plejer mig selv og mit sind. Hvis jeg skal have overskud til at pleje og yde omsorg for andre - både på mit arbejde og i min familie med alle de haner - er jeg nødt til at være i balance med mig selv. Og det har jeg fundet den helt rette løsning på, for mig.
Jeg nægter at ordne hus på min fridag, hvis jeg ikke gider det. Det kan jeg ordne på andre tidspunkter, hvor det er mere "tvunget" ell hvor lysten er der.
Anmeld