Kæmper med den grød der... Puuh...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Musen5

Mira0911 skriver:

Håber jeg også... Vender den lige med sundhedsplejersken imorgen... 

Lyder som en god ide..

Jeg ved med Leah.. Hvis hun ikke er særlig sulten og der sker en masse så kan jeg lige så godt lade være med at prøve. Til gengæld kan himlen falde ned hvis jeg prøver når hun er sulten.

Hun er et rigtigt madøre ... når det passer hende

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Mira0911

Musen5 skriver:

Lyder som en god ide..

Jeg ved med Leah.. Hvis hun ikke er særlig sulten og der sker en masse så kan jeg lige så godt lade være med at prøve. Til gengæld kan himlen falde ned hvis jeg prøver når hun er sulten.

Hun er et rigtigt madøre ... når det passer hende

/Mette

Jeps... 

Igår var Lina virkelig også et madøre... Hun havde grød i hele hovedet, nu meget sødt, hun små grinede hvert fald af det... 

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Du kan sagtens køre den rytme, hvis det er det der virker. Kommer du fedtstof og MME i? Tænker i forhold til lillepigens vægt Ellers tænker jeg du kan prøve selv at spise imens. Har du prøvet det? Det var min SPs råd til mig. Sådan at hun fornemmer: "Aha, det her er et ritual hvor man spiser, det gør mor også. Spændende!!"

Og så super vigtigt at selvom du self. er mega bekymret, at du ikke viser hende det.. Så måltiderne ALTID er forbundet med positivitet smil og sådan. Så hun forbinder grøden med noget godt!

KAn ikke huske om du fortalte mig det i lørdags, men har du prøvet forskellige slags grød med forskellige slags frugtmos på? Måske er hun en kræsenpind

Jeg spiser faktisk samtidig med hun får grød... 

Under hvert grød måltid sidder hun skam og griner og vi fjoller... Så der er der slet ikke noget der...  

Jeg har prøvet flere forskellige slags grød med forskellige slags mos på, det er det samme.. Sp siger jeg ikke skal komme fedt stof eller mme i, når jeg køber det, men hvis jeg selv lavede det så skulle jeg.. Så får hun sødmælk som sp sagde jeg skulle give hende, meeen det sødmælk ryger ud igen, hun vil hellere have vand faktisk... Det går lidt bedre med at drikke... 

Tror næsten også det er den rytme jeg skal køre, når hun næsten spiste det hele igår... 

Er så spændt på hvad hun har taget på de sidste 14 dage når sp kommer imorgen... 

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg spiser faktisk samtidig med hun får grød... 

Under hvert grød måltid sidder hun skam og griner og vi fjoller... Så der er der slet ikke noget der...  

Jeg har prøvet flere forskellige slags grød med forskellige slags mos på, det er det samme.. Sp siger jeg ikke skal komme fedt stof eller mme i, når jeg køber det, men hvis jeg selv lavede det så skulle jeg.. Så får hun sødmælk som sp sagde jeg skulle give hende, meeen det sødmælk ryger ud igen, hun vil hellere have vand faktisk... Det går lidt bedre med at drikke... 

Tror næsten også det er den rytme jeg skal køre, når hun næsten spiste det hele igår... 

Er så spændt på hvad hun har taget på de sidste 14 dage når sp kommer imorgen... 

Køber du altid grøden? Nogen børn foretrækker hjemmelavet Måske du kunne prøve det!

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Frøken J. skriver:

Køber du altid grøden? Nogen børn foretrækker hjemmelavet Måske du kunne prøve det!

Jeg køber altid grøden... 

Ja selvfølgelig undtagen havregrød, det er jo hjemmelavet... Hehe dog ikke grynene... 

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg køber altid grøden... 

Ja selvfølgelig undtagen havregrød, det er jo hjemmelavet... Hehe dog ikke grynene... 

Måske skal du prøve at lave det selv det tager 5 minutter og kam sagtens laves i mikroovnen frugtmos er også nemt at lave selv, og du kan jo bare lave en stor portion og fryse ned. Mange børn foretrækker det, og så ved du også præcis hvad der er i

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Frøken J. skriver:

Måske skal du prøve at lave det selv det tager 5 minutter og kam sagtens laves i mikroovnen frugtmos er også nemt at lave selv, og du kan jo bare lave en stor portion og fryse ned. Mange børn foretrækker det, og så ved du også præcis hvad der er i

Mos har jeg prøvet at lave selv..  Men det grød der, har jeg aldrig lavet selv... 

Fortæl... 

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Mos har jeg prøvet at lave selv..  Men det grød der, har jeg aldrig lavet selv... 

Fortæl... 

Jamen fx grød af rismel.

0,5 dl rismel koges op med 1,5 dl vand. Det kan du gøre i mikro. Rør dog i det jævnligt! Derefter tilsættes en tsk fedtstof og 0,5 dl færdigblandet mme. Hvis du vil lave den på fuld mme koges du melet op med mere vand og tilsætter bagefter bare pulver alt efter den mængde vand du har brugt. Fx to dl vand, så bruger du samme mængde pulver som hvis du lavede en flaske på 200 ml. Jeg plejer dog at komme et eller to mål pulver mindre i, da man skal tage højde for at der fordamper noget vand.

Du kan også bruge majsmel eller hirseflager. Og du kan selv varierer hvor meget vand og pulver du vil have i alt efter hvor tyk grøden skal være. Bare du husker hvor meget vand du har brugt i forhold til hvor meget mme pulver der skal i

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Frøken J. skriver:

Jamen fx grød af rismel.

0,5 dl rismel koges op med 1,5 dl vand. Det kan du gøre i mikro. Rør dog i det jævnligt! Derefter tilsættes en tsk fedtstof og 0,5 dl færdigblandet mme. Hvis du vil lave den på fuld mme koges du melet op med mere vand og tilsætter bagefter bare pulver alt efter den mængde vand du har brugt. Fx to dl vand, så bruger du samme mængde pulver som hvis du lavede en flaske på 200 ml. Jeg plejer dog at komme et eller to mål pulver mindre i, da man skal tage højde for at der fordamper noget vand.

Du kan også bruge majsmel eller hirseflager. Og du kan selv varierer hvor meget vand og pulver du vil have i alt efter hvor tyk grøden skal være. Bare du husker hvor meget vand du har brugt i forhold til hvor meget mme pulver der skal i

Jeg takker.... Vil da tage det op til overvejelse... 

Over middag var det slet ikke en succes med grøden... Her til aften kan jeg da lige love for at det var på samme måde som igår.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.