Kæmper med den grød der... Puuh...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Mira0911

Som mange nok ved startede vi jo med grød med Lina da hun var 4 mdr på anbefaling men måtte stoppe igen efter 14 dag - 3 uger... 

Vi startede op igen da hun var 6 måneder... Må indrømme at det har dælme taget hårdt på mig... 

Når Lina skal have grød, skal der være 100% ro om hende... Hver gang hun skulle have grød, så spiste hun max 5 mundfulde og nægtede efterfølgende ved at stikke tungen ud... Så stoppede jeg jo selvfølgelig... 

At hun ikke spise mere end de mundfulde har bare gjort mig så ked af det... Det har hvert fald kostet mange tårer.... 

Give hende grød mens storesøster kigger på, der nægter hun også fuldstændig med at række tungen ud... Jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg gør nu... 

Heldigvis kommer sundhedsplejersken imorgen til kontrol, så må hun lige give nogle fif med på vejen... 

Igår havde jeg så Julie hjemme da jeg troede hun stadig var ramt af feber... Hvilket så var over da jeg tog temperaturen på hende... 

Så vi hyggede jo i dobbelt sengen alle 3 tøser med tegnefilm og små lure ind imellem... 

Lina fik en flaske igår kl. 5.30, 8.30 og så sov vi fra 9.30 til 12.00 og så tænkte jeg, måske skulle jeg prøve med at give hende grød alligevel selvom Julie var hjemme, så jeg fixede sofabordet til Julie i stuen med Mælkesnitter, yoghurt, juice, tegnefilm, farver og papir til at hun kunne tegne, mens jeg så sad i den anden ende i "spisestuen" (Stue og spisestue er i et rum, kæmpe gildesal nærmest)og gav Lina grød.. 

Hun spiste næsten hele portionen jeg havde lavet til hende... 

Så tænker jeg, måske jeg køre den rytme som Lina kørte fra kl. 5.30 igår morges? 

Eller er det helt hen i vejret? Altså hun spiste jo næsten en helt portion grød igår....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Mira0911

17. april 2012

Musen5

Prøv det...

Det virker oxo lidt som om hun har nået at blive så sulten af middagsluren at hun har været lidt mere ligeglad med hvad der foregik omkring hende?

Hun har måske været sulten nok til at ignorere det.

/Mette (Med en Leahmus der har seriøst koncentrationsbesvær når der skal spises sammen med de store.... med mindre hun er MEGET sulten)

Anmeld

17. april 2012

SaNiNa

Det kan være Lina slet ikke er nogen grød pige og spirnger grød facen over har du prøvet at give hende små stykker frugt (blød frugt som banan) og blødt brød?

Naia vil heller ikke gave grød lige fortiden hun er dog syg, men hun vil gerne have tørt toastbørd så det får hun

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Musen5 skriver:

Prøv det...

Det virker oxo lidt som om hun har nået at blive så sulten af middagsluren at hun har været lidt mere ligeglad med hvad der foregik omkring hende?

Hun har måske været sulten nok til at ignorere det.

/Mette (Med en Leahmus der har seriøst koncentrationsbesvær når der skal spises sammen med de store.... med mindre hun er MEGET sulten)

Ja synes nemlig også det virkede sådan på hende... 

Hun var meget ivrig efter at der skulle noget i munden... 

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

SaNiNa skriver:

Det kan være Lina slet ikke er nogen grød pige og spirnger grød facen over har du prøvet at give hende små stykker frugt (blød frugt som banan) og blødt brød?

Naia vil heller ikke gave grød lige fortiden hun er dog syg, men hun vil gerne have tørt toastbørd så det får hun

Vi er slet ikke begyndt at snakke brød eller frugt endnu... 

Sundhedsplejersken vil højst sandsynligt i morgen fortælle hvad jeg kan begynde ligeså stille at give hende udover grød... 

Jeg er en af de pivede mødre som helst vender det med sundhedsplejersken inden jeg springer ud i det... 

Anmeld

17. april 2012

Musen5

Mira0911 skriver:

Ja synes nemlig også det virkede sådan på hende... 

Hun var meget ivrig efter at der skulle noget i munden... 

Håber det hjælper på det :-)

/Mette

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

Musen5 skriver:

Håber det hjælper på det :-)

/Mette

Håber jeg også... Vender den lige med sundhedsplejersken imorgen... 

Anmeld

17. april 2012

raca

Mira0911 skriver:

Vi er slet ikke begyndt at snakke brød eller frugt endnu... 

Sundhedsplejersken vil højst sandsynligt i morgen fortælle hvad jeg kan begynde ligeså stille at give hende udover grød... 

Jeg er en af de pivede mødre som helst vender det med sundhedsplejersken inden jeg springer ud i det... 

hun kan spise det blodt og kogt frugt og grønsager.. i og med hun er 6 mdr kan hun tåle det meste, dog anbefaler de fleste at man ikke giver ko mælk..

nogle børn kan ikke lide grød... det smager jo heller ikke just spænende..

men vil heldre spise mos..

og andre igen kan slet ikke lide kosistensen på mos/grød og spiser først fastføde når det er i hapser..

Anmeld

17. april 2012

Frøken J.

Du kan sagtens køre den rytme, hvis det er det der virker. Kommer du fedtstof og MME i? Tænker i forhold til lillepigens vægt Ellers tænker jeg du kan prøve selv at spise imens. Har du prøvet det? Det var min SPs råd til mig. Sådan at hun fornemmer: "Aha, det her er et ritual hvor man spiser, det gør mor også. Spændende!!"

Og så super vigtigt at selvom du self. er mega bekymret, at du ikke viser hende det.. Så måltiderne ALTID er forbundet med positivitet smil og sådan. Så hun forbinder grøden med noget godt!

KAn ikke huske om du fortalte mig det i lørdags, men har du prøvet forskellige slags grød med forskellige slags frugtmos på? Måske er hun en kræsenpind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.