Kay skriver:
uhh har altid godt kunne tænke mig at smage tapas... men har aldig set eller smagt det så aner ik hvordan man sådan lige... det kunne ellers være rigtig dejligt med sådan nogle små hapsere 
hvis jeg havde en helt pricis fremgangs måde... med "opskrift" og indkøbs seddel... eller en der viste mig hvad og hvordan så ville jeg godt turde... men er bare bange for at jeg får lavet noget der smager 
Det jeg skrev, var det nemme, hvor du faktisk ikke skal gøre andet end at anrette det =)
Her er en lille indkøbsseddel:
Carpaccio (lækkert tyndskåret oksekød, med olie og parmasan i pakken, kan spices lidt op med nogle friske cherry tomater, og en lille smule babysalat)
En lækker lufttørret skinke
Nogle lækre pølser, enten sådan nogle små ølpølser, lidt ala en lækker spegepølse i miniformat eller bare nogle lækre skiveskåret pølser, så som chorizo eller andre spanske pølser, de kan købes i stort set alle supermarkeder
I føtex, Bilka og Netto kan du købe frisk pesto i en tomat og en basilikum variant og er super lækre. Du kan sikkert også købe dem i andre supermarkeder, men har bare ikke lige set dem =)
I en etnisk grønthandel kan du købe aubergine dip, haydari (fetadip med grillede peberfrugt) oliventapanade og så selvfølgelig lækre oliven.
køb nogle frosne tigerrejer og steg dem på en varm pande med hvidløg og frisk chili. Hvis du køber dem med skal, er det nemt at se, hvornår de er færdige, for det er når de bliver røde =)
Så anretter du bare det hele på nogle tallerkner eller et stort fad eller hvad du lige synes, og så serverer brød til...
Det er mega nemt og bare så hyggeligt at sidde og spise og hygge med =)