opskrifter/ideer til romantisk middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

emsaroto

Jeg synes pasta retter er romantiske  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Kay

tarkoflen skriver:

Hvis du skal have pita og kan handle i føtex eller Bilka, så vil jeg lige igen igen slå et slag for de lækre pitabrød fra princip! serien, de ligger på frost, og er fabelagtige

Noget andet der er lækkert og hyggeligt er noget tapas... Der kan du jo faktisk købe det hele færdigt, hvis du ikke orker noget... Køb noget carpaccio, nogle lækre pølser og skinker, noget lækkert brød, måske stege nogle tigerrejer med noget chili og hvidløg, eller hvad I har lyst til og så noget lækket brød, måske noget pesto, man kan få nogle virkelig lækre nogle på køl i hvert fald i føtex, Bilka og Netto, tror de alle tre steder står ved det friske pasta. Og hvis du kommer forbi en udenlandsk grønthandler, så er de jo fyldt med lækre "dressinger" man kan sidde og dyppe lækkert brød i, og selvfølgelig lækre oliven

Og sidst men ikke mindst, tillykke med fødselsdagen og kærestedagen

uhh har altid godt kunne tænke mig at smage tapas... men har aldig set eller smagt det så aner ik hvordan man sådan lige... det kunne ellers være rigtig dejligt med sådan nogle små hapsere

hvis jeg havde en helt pricis fremgangs måde... med "opskrift" og indkøbs seddel... eller en der viste mig hvad og hvordan så ville jeg godt turde... men er bare bange for at jeg får lavet noget der smager

Anmeld

17. april 2012

Kay

emsaroto skriver:

Jeg synes pasta retter er romantiske  

ja... men er ik så opfindsom med pasta... ender bare med pasta og kødsovs... og der er dælemer ik det mest romanmtiske

men andre pasta ret opskrifter er velkomne

Anmeld

17. april 2012

ønskebørn74

Kay skriver:

godmorgen der ude...

i går havde jeg føsdag og suverent bestemte hvad vi skulle havde a spise så det blev selvfølgelig lige hvad baby cravede i går

men i dag er det vores kæreste dag (det andre kalder årsdag, den da vi lærte hinanden at kende for 3 år siden)

og jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave en romantisk middag for kæresten... da han jo startede nyt job i går... men hvad skal jeg dog lave??

det skal jo helst ikke tage vildt lang tid da vi også skal havde tid til at putte og hygge... og se en lille film...

er helt tom for ideer til hvad vi skal lave... gerne noget man kan side og hygge med...

Jeg har den mest fantastiske ret med tilbehør, som er lige til at gå til..

Fyldt svine mørbrad.

2 delikate grøntsags fade og en kartoffelret og det meste skal bare i ovnen...

Anmeld

17. april 2012

Kay

ønskebarn74 skriver:

Jeg har den mest fantastiske ret med tilbehør, som er lige til at gå til..

Fyldt svine mørbrad.

2 delikate grøntsags fade og en kartoffelret og det meste skal bare i ovnen...

uhh ja det var også en mulighed

Anmeld

17. april 2012

Lou87

Nem lækker pasta ret: kog pasta - put i fad - bland nogle kyllinge tern i ( dem man bruger til pizza topping ) - lidt creme fine, oregano salt og peber og hvis den skal være lidt mere lækker BACON ind i ovnen på 200 grader i et kvarter og slut af med 5 min ekstra med noget revet ost på. Server evt med lækkert hvidløgs flute til. Velbekomme

Anmeld

17. april 2012

tarkoflen

Kay skriver:

uhh har altid godt kunne tænke mig at smage tapas... men har aldig set eller smagt det så aner ik hvordan man sådan lige... det kunne ellers være rigtig dejligt med sådan nogle små hapsere

hvis jeg havde en helt pricis fremgangs måde... med "opskrift" og indkøbs seddel... eller en der viste mig hvad og hvordan så ville jeg godt turde... men er bare bange for at jeg får lavet noget der smager

Det jeg skrev, var det nemme, hvor du faktisk ikke skal gøre andet end at anrette det =)

Her er en lille indkøbsseddel:

Carpaccio (lækkert tyndskåret oksekød, med olie og parmasan i pakken, kan spices lidt op med nogle friske cherry tomater, og en lille smule babysalat)

En lækker lufttørret skinke

Nogle lækre pølser, enten sådan nogle små ølpølser, lidt ala en lækker spegepølse i miniformat eller bare nogle lækre skiveskåret pølser, så som chorizo eller andre spanske pølser, de kan købes i stort set alle supermarkeder

I føtex, Bilka og Netto kan du købe frisk pesto i en tomat og en basilikum variant og er super lækre. Du kan sikkert også købe dem i andre supermarkeder, men har bare ikke lige set dem =)

I en etnisk grønthandel kan du købe aubergine dip, haydari (fetadip med grillede peberfrugt) oliventapanade og så selvfølgelig lækre oliven.

køb nogle frosne tigerrejer og steg dem på en varm pande med hvidløg og frisk chili. Hvis du køber dem med skal, er det nemt at se, hvornår de er færdige, for det er når de bliver røde =)

Så anretter du bare det hele på nogle tallerkner eller et stort fad eller hvad du lige synes, og så serverer brød til...

Det er mega nemt og bare så hyggeligt at sidde og spise og hygge med =)

Anmeld

17. april 2012

Maja_4000

Chokoladefondue til dessert med en masse lækkert frugt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.