Hjælp en mand i nød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jamen altså det er jo ligefør du bare ska vise hende det her.. Nu ved jeg ikke om i er til "pladder romantik" he he men hva med simpelthen og gør kur til hende som man gjorde før i tiden, et langt frieri kan man vel nærmest kalde det det må jo gerne tage tid så hun virkelig forstår at du mener det.. Ligge små sedler, planlægge dage kun for hende andre for jer, sende blomster til arbejdet, en lille sms, en ballon med "i Love you" et kærestebrev og til sidst det store frieri når du kan mærke hun er mør

Mange tak for dit svar, det lyder som en rigtig god måde at gøre det på. Du spørger lidt ind til omkring hvor "pladder" romantiske vi er, og da vi begge er af den type tror jeg bestemt det er noget der kunne virke  

Til Rikkeas:

Jeg prøver det med at gøre lidt ekstra herhjemme, selvom vi har fordelt rollerne nogenlunde ligelidt mht. til de daglige gøremål.

Jeg har allerede prøvet det med at holde små hygge aftener, samt sendt en lille sød sms til hende i løbet af dagen, dog synes jeg ikke at opnå nogen resultater ved dette, men det kan være det alligevel påvirker hende bare uden hun siger noget omkring det

Milla-Victoria's mor:
Fik vidst ikke forklaret mig ordenligt kan jeg se. Hendes drøm var/er at blive gift, men hun er fint tilfreds med at være forlovet da jeg på den måde også har vidst at det er hende jeg gerne vil tilbringe resten af mit liv sammen med.

Jeg vil give dig ret i at jeg nok heller ikke synes at det er nogen god ide at vise hende dette her indlæg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar, det lyder som en rigtig god måde at gøre det på. Du spørger lidt ind til omkring hvor "pladder" romantiske vi er, og da vi begge er af den type tror jeg bestemt det er noget der kunne virke  

Til Rikkeas:

Jeg prøver det med at gøre lidt ekstra herhjemme, selvom vi har fordelt rollerne nogenlunde ligelidt mht. til de daglige gøremål.

Jeg har allerede prøvet det med at holde små hygge aftener, samt sendt en lille sød sms til hende i løbet af dagen, dog synes jeg ikke at opnå nogen resultater ved dette, men det kan være det alligevel påvirker hende bare uden hun siger noget omkring det

Milla-Victoria's mor:
Fik vidst ikke forklaret mig ordenligt kan jeg se. Hendes drøm var/er at blive gift, men hun er fint tilfreds med at være forlovet da jeg på den måde også har vidst at det er hende jeg gerne vil tilbringe resten af mit liv sammen med.

Jeg vil give dig ret i at jeg nok heller ikke synes at det er nogen god ide at vise hende dette her indlæg. 

Så er det da bestemt den vej du ska gå og husk nu og gi det tid det er bare så vigtigt.. Har prøvet det der med at så bliver der kørt på i en månede også er det tilbage til det gamle og det dur ik

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Så er det da bestemt den vej du ska gå og husk nu og gi det tid det er bare så vigtigt.. Har prøvet det der med at så bliver der kørt på i en månede også er det tilbage til det gamle og det dur ik

Det har jeg heller ikke i sinde at gøre, har lært af min fejl og nu vil jeg bare gøre det godt igen
Har godt hørt den med at hun bare skal have tid før, fra hendes side. Så det kunne godt være, at der er noget omkring det  

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Milla-Victoria's mor skriver:

Kære anonym.

For det første vil jeg sige at jeg personligt måske synes at det at forvente at blive gift efter allerede 2 år måske er lidt hurtigt. Men en forlovelse er jo ikke nødvendigvis at love at man skal giftes inden for et år. Det afhænger selvfølgelig af hvilken  tradition man tror på.

Så vil Månsson ret..... Giv hende blomster, vis hende at du elsker hende, giv hende et gavekort til massage og lign. Eller inviter hende med på et weekend ophold. Går noget af det du ved hun kan lide

Jeg vil dog derimod sige at jeg ikke synes du skal vise hende dit indlæg herinde... Tror ikke selv at jeg ville blive helt tilfreds med at min "fyr" skrev et indlæg i et forum, hvor han vidste at jeg skrev meget.....

Men held og lykke med det, uanset hvad du gør

Knus

Er ikke sikker på om man kan citere flere i en besked, men jeg laver en besked hvor jeg gør, da jeg svarede på det du skrev ovenover

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

rikkeas skriver:

Start med de små ting i hverdagen:

Hjælp hende : ryd op efter dig selv, gør hendes morgenmad klar, tag ud af bordet, smid tøj til vask.

efter det.

Sig TAK! - tak fordi du er dig, skat. Tak for de ting du gør for mig.

Send hende en sød sms i løbet af dagen: Du er dejlig, skat.

Inviter hende ud - eller lav en hygge-aften hjemme.

Priotér.

Og SNAK med hende..

Det tager noget tid, men hvis du går gennem det her, så viser du hende med småting at du er det værd.

Evt se en film på youtube der hedder Fire Proff (full version) Det er en almindelig film - den handler om en mand og kvinde der lyder lidt som jer - glidet af sporet. Han får en bog på 40 dage - hver dag en ny opgave. Og det ender godt

Er ikke sikker på om man kan citere flere i en besked, men jeg laver en besked hvor jeg gør, da jeg svarede på det du skrev ovenover

Anmeld

18. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Det har jeg heller ikke i sinde at gøre, har lært af min fejl og nu vil jeg bare gøre det godt igen
Har godt hørt den med at hun bare skal have tid før, fra hendes side. Så det kunne godt være, at der er noget omkring det  

Sådan er det ofte med os kvinder

Anmeld

18. april 2012

aarhusmor

Jeg synes ikke du skal fri til hende nu. Jeg tænker at det vil blive opfattet ligesom du skriver hun vil opfatte det. Altså for at "redde" dig selv på målstregen.

Jeg tænker det er bedre at sige til hende, at I lige skal sætte jer lidt ned og snakke. Fortæl hende at du er ked af at I skændes og spørg hvad I kan gøre for at få det bedre, for det er trods alt hende du gerne vil være sammen med altid.

Det er jo et slags frieri, men uden at sætte ord på og intet med en ring osv.

Og find så en måde at kommunikere på så I ikke skændes hele tiden og når det går bedre, så fri.

Anmeld

18. april 2012

Brams

Anonym skriver:

Hej derude, dette bliver en lang tråd for at forklare det hele bedst muligt, bare til orientering.

Jeg skriver som anonym da min kæreste er flittig bruger af siden.

Min kæreste og jeg er henholdsvis 22 og 24 år, vi har været kærester i lidt over 2 år, og har boet sammen fra vi startede vores forhold. Vi var rigtig forelskede men hun fandt mig desværre da jeg var en drengerøv, hvilket var modsætningen til hende, hvis store drøm altid har været at hun ville giftes og det var jeg ikke klar til på daværende tidspunkt.

Der gik heller ikke lang tid fra vi fandt sammen til hun begyndte at prikke lidt til mig, og spørge om det ikke var noget. Jeg har bare kastet det hen uden at tænke så meget over det, og vi var fortsat glade.

På et tidspunkt blev jeg nødt til at flytte i forbindelse med noget arbejde, og trofast som min kæreste er, tog hun med, selvom hun ikke havde nogen relation til byen eller bekendte. Hun valgte at beholde sit gamle arbejde, hvor hun ville pendle i stedet. Jeg kunne blive ved med at fortælle, om hvor trofast hun har været gennem tiden, men for at gøre det kort, så har hun altid stået ved min side, og håbet på at hun en dag ville få en ring på hendes finger.

For ikke ret lang tid siden, begyndte jeg så at spekulere i at hun egentlig havde fortjent en ring, for hun er virkelig kvinden som jeg har lyst til at tilbringe resten af mit liv med. 

Jeg var bare for langsom til at indse det... 

På det seneste er det ikke gået så godt mellem os, ja det er faktisk gået rigtig dårligt mellem os. Vi er begyndt at diskutere meget og skændes, hvilket vi ikke har gjort før.
Min kæreste føler sig taget for givet, hvilket jeg kun kan give hende ret i at jeg har, da hun altid har stået ved min side, og gjort mange ting for mig, som jeg ikke altid har påskønnet. Hun har altid været glad og tilfreds, og håbet på at jeg en dag ville fri til hende, men det har jeg været for dum til ikke at gøre, og nu frygter jeg at det er for sent.

Hun har selv nævnt nogle gange nu, at det måske er for sent, for jeg har virkelig haft mine chancer for at fri til hende.

Mit problem er nu at, jeg kender hende godt nok til at vide, hvis jeg friede nu, vil hun bare tro at det var en handlig jeg gjorde, fordi det nu går så dårligt, og kun er for at få hende til at blive. 
Men samtidig er det bare det jeg har lyst til at gøre, jeg vil gerne vise hende, hvor meget jeg holder så meget af hende, for hun betyder virkelig alt for mig, selv efter 2 år kan hun give mig fornemmelsen af at være forelsket. 

Det jeg gerne kunne tænke mig at høre jeres meninger omkring, er hvad jeg kan gøre for at vise jeg elsker hende og jeg gerne vil kæmpe for at få hende "tilbage". Vi har ikke slået op, men jeg vil gerne vise hende at jeg gerne vil kæmpe for hendes kærlighed.

Jeg vil bare sige tak fordi du/i tog jer tid til at læse dette og lod mig komme ud med det.
Håber i kan hjælpe, det ville betyde meget.

Ja det er da lige før at du skal vise hende dit indlæg, så vil hun jo ikke være i tvivl om at du er oprigtig.

for at det hele lykkes.

Anmeld

18. april 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Hej derude, dette bliver en lang tråd for at forklare det hele bedst muligt, bare til orientering.

Jeg skriver som anonym da min kæreste er flittig bruger af siden.

Min kæreste og jeg er henholdsvis 22 og 24 år, vi har været kærester i lidt over 2 år, og har boet sammen fra vi startede vores forhold. Vi var rigtig forelskede men hun fandt mig desværre da jeg var en drengerøv, hvilket var modsætningen til hende, hvis store drøm altid har været at hun ville giftes og det var jeg ikke klar til på daværende tidspunkt.

Der gik heller ikke lang tid fra vi fandt sammen til hun begyndte at prikke lidt til mig, og spørge om det ikke var noget. Jeg har bare kastet det hen uden at tænke så meget over det, og vi var fortsat glade.

På et tidspunkt blev jeg nødt til at flytte i forbindelse med noget arbejde, og trofast som min kæreste er, tog hun med, selvom hun ikke havde nogen relation til byen eller bekendte. Hun valgte at beholde sit gamle arbejde, hvor hun ville pendle i stedet. Jeg kunne blive ved med at fortælle, om hvor trofast hun har været gennem tiden, men for at gøre det kort, så har hun altid stået ved min side, og håbet på at hun en dag ville få en ring på hendes finger.

For ikke ret lang tid siden, begyndte jeg så at spekulere i at hun egentlig havde fortjent en ring, for hun er virkelig kvinden som jeg har lyst til at tilbringe resten af mit liv med. 

Jeg var bare for langsom til at indse det... 

På det seneste er det ikke gået så godt mellem os, ja det er faktisk gået rigtig dårligt mellem os. Vi er begyndt at diskutere meget og skændes, hvilket vi ikke har gjort før.
Min kæreste føler sig taget for givet, hvilket jeg kun kan give hende ret i at jeg har, da hun altid har stået ved min side, og gjort mange ting for mig, som jeg ikke altid har påskønnet. Hun har altid været glad og tilfreds, og håbet på at jeg en dag ville fri til hende, men det har jeg været for dum til ikke at gøre, og nu frygter jeg at det er for sent.

Hun har selv nævnt nogle gange nu, at det måske er for sent, for jeg har virkelig haft mine chancer for at fri til hende.

Mit problem er nu at, jeg kender hende godt nok til at vide, hvis jeg friede nu, vil hun bare tro at det var en handlig jeg gjorde, fordi det nu går så dårligt, og kun er for at få hende til at blive. 
Men samtidig er det bare det jeg har lyst til at gøre, jeg vil gerne vise hende, hvor meget jeg holder så meget af hende, for hun betyder virkelig alt for mig, selv efter 2 år kan hun give mig fornemmelsen af at være forelsket. 

Det jeg gerne kunne tænke mig at høre jeres meninger omkring, er hvad jeg kan gøre for at vise jeg elsker hende og jeg gerne vil kæmpe for at få hende "tilbage". Vi har ikke slået op, men jeg vil gerne vise hende at jeg gerne vil kæmpe for hendes kærlighed.

Jeg vil bare sige tak fordi du/i tog jer tid til at læse dette og lod mig komme ud med det.
Håber i kan hjælpe, det ville betyde meget.

Hej mand i nød..

man bliver sku lidt rørt over at høre din historie, hvor jeg håber så inderligt at det ikke er for sent.. Jeg syntes også at det er lidt for drastisk at du frier til hende nu, da i jo er "uvenner på deltid", men jeg syntes derimod, i skal prøve at få det til at fungere, istedet for at fri, så invitere hende ud, giv hende komplimenter, køb en gave til hende, på den måde viser du hende at du virkelig vil hende, og det kan hun da forhåbentlig ikke stå for? - Jeg syntes virkelig du fortjener hende, i lyder til at alt bare er godt, udover denne lille bump på vejen, men i kommer videre, det ved jeg.. man kan ikke undgå de små bump i vejen, men et godt råd fra en pige som også har en kæreste som lyder 100% som dig, så syntes jeg du skal vise hende omsorg og kærlighed, indtil du føler at nu er du klar. Som du selv siger det vil virke for impulsivt hvis du bare frier til hende med det samme..
Håber du kan bruge mit svar til noget, held og lykke fremover!

Anmeld

18. april 2012

Ciss

Det er bare dejligt at høre, at du virkelig er klar til at kæmpe for hende og jer sammen!

Min personlige erfaring fra da jeg og manden havde en vanskelig periode er, at jeg følte mig langt mere værdsat, når han gik ud over, hvad han normalt ville gøre af husarbejde og gjorde ekstra ting for mig. F eks ryddede køkkenet efter middagen, vaskede gulvet. Den slags kedelige ting, som bare må gøres, og som i en travel hverdag godt kan dræne en for den sidste energi. Eller når jeg var igang med husarbejdet, at han kom og gav mig en kram og spurgte, om der var noget, jeg ville have hjælp til. Små ting i hverdagen, som viser, at du lægger mærke til, hvad hun faktisk gør.

Og så er det jo superfint at lægge små opmærksomheder ind i hverdagen. Selv har jeg altid været totalt svag for blomster - men du kender hende jo, og ved sikkert, hvad hun virkelig vil blive glad for.

Siden hun nu flyttede med dig til en "fremmed" by, ville det måske være en ide at arrangere en overraskelsesfest for hende, hvor du invitere alle vennerne fra den gamle by, som hun sikkert ikke har så ofte kontakt med efter, at I flyttede?

Uanset:  for at I får det godt sammen igen. - og så er jeg helt enig med mange af de andre: Vent med frieriet til hun er overbevist om, at du mener det, og I har det godt sammen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.