overvejer at stoppe med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2012

sofieeskebjerg

Hvis du ikke magter det, så skal du selvfølgelig stoppe...

Jeg havde også svamp i starten da jeg ammede min datter - og jeg græd hver gang hun blev lagt til. Jeg sad og bed i en stofble for ikke at skrige, så ondt gjorde det! Men jeg behandlede med brentan mundhulegel (det må barnet nemlig sluge) og det HJALP efter 8-14 dage!! Jeg fortsatte behandlingen i næsten tre uger, og det var en skrækkelig tid, men jeg er simpelthen så glad for at jeg fortsatte trods den sindssyge smerte det er!!

Da det var ovre, var det den skønneste og dejligste følelse af komplet symbiose med babyen og så er det jo bare så meget nemmere at hive en babs frem end at skulle blande MME og altid have det med på farten.

Jeg ville give det en chance hvis jeg var dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Rødhætte

Sujan skriver:

Hvorfor stoppede du? Tak for støtten:-) er dejligt at høre man føler sig nærmest som en dårlig mor, hvis man ikke vil amme

Min søn kom lidt før tid til verden, så han startet med at få sonde. Da min mælk var løb til kunne han ikke rigtig finde ud af at tage mit bryst. Jeg prøvede at amme ham og malket så ud bagefter - det gjorde jeg hvert 3 time hele døgnet Jeg var så træt til sidst at jeg næsten ikke kunne hænge sammen. Så valgte at gå på flasken! Det var bare sådan en lettelse.. Og min søn som nu er 13 mdr fejler intet selvom han ikke fik så meget modermælk

Anmeld

20. april 2012

Øst

Sujan skriver:

Min datter er 18 dage gammel. Siden hun blev født har jeg haft svamp i brystet og det gør virkelig ondt... Sidder bare og håber hun,snart er færdig hver gang jeg rammer, så overvejer virkelig at stoppe. Det eneste der afholder mig fra at stoppe er at jeg ved hun har bedst af min mælk. Men æv hvor er det hårdt

hej.. jeg ved selvfølgelig ik om det er det samme men jeg fik svamp ca 14 dage efter fødsel. troede det skulle gøre ondt med min sundhedsplejerske sendte mig til lægen med det samme og der fik jeg en creme der hedder brentan. det er faktisk håndkøbsmedicin  det stoppede med gøre ondt 3-4 dage efter.. måske det er værd at prøve... er du sikker på hun ikke også har det? min piges tunge var hvid hele tiden.. troede det var mælk men det viste sig at være svampen..

håber du kan bruge det til noget  ellers kan jeg godt forstå du stopper...for av for satan!  God bedring!

Anmeld

20. april 2012

lycly

MissTas skriver:

stor krammer herfra og du må bestemt ikke føle dig som en dårlig mor hvis du beslutter dig for at stoppe..

Jeg ammede kun i 3 uger og så fungerede det bare ikke for os længere.. Jeg ønskede så inderligt at amme fuldt ud indtil hun er 6 mrd., men havde bare ikke mælk nok og det jeg så havde blev hun slet ikke mæt af.. hun kunne hænge ved mit bryst i 2-3 timer og stadig ikke være mæt.. til sidst blev hun så hysterisk at hun dårligt ku få fat og ja.. synes det var synd for hende og samtidig virkelig frustrerende for mig

Nu er hun på flaske fuldt ud og det fungerer bare her.. Har den gladeste, nemmeste og dejligste pige ! Jeg klapper mig selv på skulderen for at jeg virkelig kæmpede for at det skulle fungerer og klapper mig selv på skulderen for at have truffet den rigtige beslutning for mig og min datter..man har dårlig samvittighed i starten, men stadig ved jeg, at min datter ikke kunne tænke og ønske sig bedre mor end mig

Så op på hesten og træf det valg der fungerer for jer, det er ingen skam at give flaske

Kunne have skrevet præcist det samme

Det kan godt være at amning er det bedste, men ikke for enhver pris! Jeg stoppede efter 2 måneder og det er den bedste beslutning nogensinde. Og min datter er nu 9 måneder og har det fint! Det der med at modermælken er bedst, det er meget muligt, men du må bestemt ikke føle dig som en dårlig mor fordi du vælger det fra.

Kæmpe herfra!

Anmeld

20. april 2012

Sujan

LunaLykke skriver:

Kunne have skrevet præcist det samme

Det kan godt være at amning er det bedste, men ikke for enhver pris! Jeg stoppede efter 2 måneder og det er den bedste beslutning nogensinde. Og min datter er nu 9 måneder og har det fint! Det der med at modermælken er bedst, det er meget muligt, men du må bestemt ikke føle dig som en dårlig mor fordi du vælger det fra.

Kæmpe herfra!

Tak for sit svar.. betyder meget.
For har det virkelig ikke godt med amningen.. synes det er svært at overskue at gøre det til hun er 6 mdr.

Anmeld

20. april 2012

Giraffen

Sujan skriver:

Min datter er 18 dage gammel. Siden hun blev født har jeg haft svamp i brystet og det gør virkelig ondt... Sidder bare og håber hun,snart er færdig hver gang jeg rammer, så overvejer virkelig at stoppe. Det eneste der afholder mig fra at stoppe er at jeg ved hun har bedst af min mælk. Men æv hvor er det hårdt

jeg stoppede også fordi jeg slet slet ikke havde nok mælk.. men hvis du gerne vil give hende din egen mælk kan du også prøve at malke ud i stedet og give hende det du kan nå at malke ud og så supplere med MME - måske det gør mindre ondt når du selv kan bestemme tempo og varighed

Anmeld

20. april 2012

Sujan

Øst skriver:

hej.. jeg ved selvfølgelig ik om det er det samme men jeg fik svamp ca 14 dage efter fødsel. troede det skulle gøre ondt med min sundhedsplejerske sendte mig til lægen med det samme og der fik jeg en creme der hedder brentan. det er faktisk håndkøbsmedicin  det stoppede med gøre ondt 3-4 dage efter.. måske det er værd at prøve... er du sikker på hun ikke også har det? min piges tunge var hvid hele tiden.. troede det var mælk men det viste sig at være svampen..

håber du kan bruge det til noget  ellers kan jeg godt forstå du stopper...for av for satan!  God bedring!

Har brugt brentan i 3 uger uden det har hjulpet. Er ikke længere håndkøbs medicin

Anmeld

20. april 2012

Øst

Sujan skriver:

Har brugt brentan i 3 uger uden det har hjulpet. Er ikke længere håndkøbs medicin

jamen så kan jeg sagtens forstå du stopper..det ville jeg også have gjort.. uden at blinke! MME er jo lavet til babyer  gelen er på recept men cremen er i håndkøb. den må man ik bruge direkte i munden på babyen men man smører den på brystvorten inden amning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.