at skifte efternavn ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Anonym trådstarter

hvordan fungere det når man ikke er gift men gerne vil have sin forlovedes efternavn ?? koster det noget osv ??

hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

2babygirls

Anonym skriver:

hvordan fungere det når man ikke er gift men gerne vil have sin forlovedes efternavn ?? koster det noget osv ??

hjælp

Ja, det er kun gratis i forbindelse ved ægteskab.
Mener det koster 500 kr... du kan finde en blanket på nettet et sted.

Anmeld

16. april 2012

Nettemor

Tina&Martin skriver:

Ja, det er kun gratis i forbindelse ved ægteskab.
Mener det koster 500 kr... du kan finde en blanket på nettet et sted.

Lige præcis

Kender dog ikke beløbet...

Anmeld

16. april 2012

L&V

Anonym skriver:

hjælp

Ja det koster noget og nogle navne er dyre og andre er beskyttet. Det er kun i forbindelse med ægteskab og dåb det er gratis

Anmeld

16. april 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

hjælp

Det koster 480 kr. og mener at hvis der er under 250 der bære navnet er det beskyttet.

Anmeld

16. april 2012

Aalexandra

Anonym skriver:

hjælp

Jeg har fået ændret mit efternavn. jeg skulle ned i kirken med et papir jeg havde printet ud på nettet og udfyldt . Det kostede lige under 500 så vidt jeg husker

Anmeld

16. april 2012

CaWi

Det koster 480 kr at ændre navn. Derudover koster det også penge, når du så skal have nyt sygesikringskort, nyt pas og kørekort. Kan ikke huske hvad disse ting koster, men du kan læse dig frem til det på nettet hvis du søger under navneændring vist nok

Anmeld

16. april 2012

Clisolka

Anonym skriver:

hjælp

Jeg skal have gjort det samme, men orker ikke lige alt det med beskyttet efternavn lige pt. (Under 250 bærer min kærestes efternavn, så jeg skal søge om lov)

Jeg har fundet linket til dig her: 

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=110

Anmeld

16. april 2012

bøgelund

Anonym skriver:

hjælp

du får det os gratis, hvis i har barn sammen. 

jeg gav ikke en krone.

hvis i har barn, og det er gratis, får du nyt sygesikring gratis. 

pas behøver du ikke skifte, før det gamle alligevel udløber, bare du husker at bestille evt flybilletter i samme navn, som der står i passet. 

kørekort behøver du heller ikke skifte. 

men hvis  i ikke har barn, har de andre ret.

Anmeld

16. april 2012

Silas&Mille

Tror ikke det er noget problem at tage din kærestes efternavn hvis han giver dig lov.

Der er noget med at hvis der fx kun er en familie med et efternavn og der er en kæreste der gerne vil ahve det så skal familien give lov til det.

Min kæreste har et specielt efternavn. Der er bare 277 i Danamrk der hedder det. Det er fordelt på 3 familier. Så hvis jeg gerne vil have hans efternavn uden vi gifter os, skal han bare give lov til det.

Er ikke 100% sikker, men det var sådan jeg fik det forklaret på vores kirkekontor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.