hævning (hjælps søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

Pige2009

debbie19 skriver:

okay tak 

Velbekomme - det er super lækkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

MomInTheMaking

Baagøe skriver:

Hvid hvede er en forholdsvis ny hvedesort på det danske marked og kaldes også for mild fuldkornsmel. Den er kendetegnet ved, at alle skaldele er bevaret, således at kostfiberindholdet er højt. Hvid hvede virker ikke grov som andre fuldkornsprodukter, så man kan opnå et bagværk med højt indhold af kostfibre, uden at brødet virker groft.
Til brødbagning med hvid hvede tilsættes hvedemel, for at brødet kan hæve.

Jeg bruger Hvid hvede til boller, brød, kager mm. som delvis erstatning for det almindelige hvedemel.

Jeg siger tak for tippet, det skal prøves. 

Anmeld

18. april 2012

Pige2009

Mom In The Making skriver:

Jeg siger tak for tippet, det skal prøves. 

Velbekomme. Det er virkelig lækkert, men koster også lidt mere end gængs hvedemel

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

Baagøe skriver:

Velbekomme. Det er virkelig lækkert, men koster også lidt mere end gængs hvedemel

Ja, men skidt pyt med det, synes det lyder top dollar med noget "blødt" brød der stadig er ""sundt"" Hehe.. Så det skal helt sikker prøves.

Hvor kan man købe det henne? Bare alm. supermarkeder af den vel assorterede slags?

Anmeld

18. april 2012

Plysbjørnen

debbie19 skriver:

jeg eeeelsker at bage  og især grahamsboller og gulderodsboller.pølsehorn.pirogger.pizzasnegle osv.. men de bliver altid så små. der kan måske stå 20 stk i opskriften så får jeg 10 små boller. vil gerne lave store lækre  ting når jeg bager?hvad gør i når i bruger grahamsmel  Vh Debbie

Lade dem hæve længere tid... Det kan også være at du "slår gæren ihjel" hvis dit mælk/vand er for varmt

Anmeld

18. april 2012

Pige2009

Mom In The Making skriver:

Ja, men skidt pyt med det, synes det lyder top dollar med noget "blødt" brød der stadig er ""sundt"" Hehe.. Så det skal helt sikker prøves.

Hvor kan man købe det henne? Bare alm. supermarkeder af den vel assorterede slags?

Ja, de har det i de fleste supermarkeder Køber det selv i min lille Fakta om hjørnet

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

Baagøe skriver:

Ja, de har det i de fleste supermarkeder Køber det selv i min lille Fakta om hjørnet

Super duper. det skal jeg lige på udkig efter.

Anmeld

18. april 2012

debbie19

hvordan er smagen så  

Anmeld

18. april 2012

Savannah

Hvedemel er den type mel der hæver bedst og nemmest, de fleste andre typer skal hjælpes på vej af hvedemel. Derfor ville jeg skifte ca. 1 ud af 4 dl mel med hvedemel.
Ælt det godt, 10 minutters tid, lad det hæve ca. 1½ eller mere når du bruger meget grovmel.
Form brødet og lad hæve igen.

Prøv om det virker
Mvh Caroline.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.