Kan man være for dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja, man kan godt være for svagt begavet til at kunne være en god mor - men det gælder på ingen måde dig ud fra det, du skriver her! Faglige problemer i skolen er ikke ensbetydende med, at man er dum. Du er jo ikke ude af stand til at kunne aflæse et barns behov og give det omsorg og kærlighed. 

Måske bliver det lidt surt engang imellem, at du ikke kan hjælpe med lektierne, men det skal I nu nok finde en løsning på. Faktisk kan det være, at du selv kan få udbytte af dine børns skolegang ved at følge med på sidelinjen og lade dem fortælle om, hvad de har lært. Jeg er lærer, og mine børn HADER, når jeg hjælper dem, fordi de føler, jeg er for belærende, og fordi de frygter, at jeg sammenligner dem med mine egne elever. Til gengæld elsker de at få hjælp af min mand, som er ordblind. Det oplever de, som om de hjælper hinanden med at finde ud af det. 

Dine børn vil få noget med sig, som ikke alle børn oplever: respekt og forståelse for, at det ikke er boglige færdigheder, der afgør, hvad et menneske er "værd". Det kan være meget sværere at være et barn med meget veluddannede forældre, hvis man har svært ved at følge med i skolen og føler man skuffer sine forældre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Fenja09

Selvfølgelig kan du blive en god og omsorgsfuld mor, selvom du ikke er så god til det faglige og alt det andet du nævner som vuggestue, dåb osv - ja, det finder man ud af med tiden. Jeg blev mor for 7 måneder siden og anede heller ingenting om ovenstående, men det er ikke så svært og kræver ikke særlig meget - desuden kan man få hjælp af sin sundhedsplejerske ang. vuggestue eller dagpleje.

Så slå du bare den tanke ud af hovedet at du skulle være for dum til at få børn, det vigtigste er, at barnet er ønsket og elsket.