Kan man være for dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Anonym trådstarter

Hej.

jeg er en kvinde som ikke rigtig har lært noget i skolen. jeg kan skrive og regne nogenlunde. tænker tit på om jeg vil blive en god mor en dag. jeg kan ikke hjælpe med lektier. og der er mange ting jeg ikke aner hvordan man gør.f.eks hvor henvender man sig når barnet skal døbes eller skrives op til vuggestue osv alle sådan nogle offentlige ting aner jeg ikke en klap om... kan man være for dum til at få børn (dette er ment dybt alvorligt) jeg vil virkelig gerne have børn.håber i vil give jeres mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej.

jeg er en kvinde som ikke rigtig har lært noget i skolen. jeg kan skrive og regne nogenlunde. tænker tit på om jeg vil blive en god mor en dag. jeg kan ikke hjælpe med lektier. og der er mange ting jeg ikke aner hvordan man gør.f.eks hvor henvender man sig når barnet skal døbes eller skrives op til vuggestue osv alle sådan nogle offentlige ting aner jeg ikke en klap om... kan man være for dum til at få børn (dette er ment dybt alvorligt) jeg vil virkelig gerne have børn.håber i vil give jeres mening 

Du kan sagtens være en god mor selvom du ikke er faglig klog.

Det med ting og sager du ikke ved, så kan det heldigvis altid googles, man kan skrive herinde og spørge eller bruge de ressourcer du har omkring dig og vær ikke bleg for at spørge.

Mht. til lektiehjælp. Så gør det ikke noget. Mine forældre kunne ikke særlig meget dansk. Så har aldrig fået lektiehjælp, men klarede mig fint igennem skolen og gymnasiet. Du skal sørge for at videregive værdierne til dine børn som fx. at skole er vigtigt. Evt. kan en i familien eller se om der ikke er en ung pige som godt vil give lektiehjælp for nogle lommepenge

Anmeld

15. april 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej.

Tror jeg ikke du skal bekymre dig om, ingen i min familie har en Gymnasiel uddannelse - ja jeg vil faktisk blive den første og jeg skal også starte på uni efter sommerferien. Min mor kan heller ikke det store med hensyn til at hjælpe med lektier, men mig og min søster har åbenbart være så heldige at vi har haft nemt ved skolen. Jeg er f.eks. rigtig god til matematik, samfundsfag, historie og engelsk. Det er ting der bare ligger til mig og som jeg kan huske.

Det kan vel egentligt heller aldrig bliver min mor's skyld at jeg ikke hører ordentligt efter i skole så jeg kan lærer tingene  .. 

Der er jo nogen der er født tiil at have det nemt i skolen og nogen der er født til at have det svært i skolen, det er hvad man gør det til

Jeg vil da også gerne have børn og jeg aner faktisk heller ikke hvor jeg skal henvende mig ang vuggestue osv  Men det kommer vel, eller så kan man jo altid finde et telefonummer eller google sig frem til et svar - ja eller ligesom du hvor du spørger her  Man kan jo for guds skyld ikke vide alt, og lige netop de ting lærer man jo ikke i skolen 

Du skal nok blive en god mor, du bekymre dig jo og det er det vigtigste  

Anmeld

15. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du kan sagtens være en god mor selvom du ikke er faglig klog.

Det med ting og sager du ikke ved, så kan det heldigvis altid googles, man kan skrive herinde og spørge eller bruge de ressourcer du har omkring dig og vær ikke bleg for at spørge.

Mht. til lektiehjælp. Så gør det ikke noget. Mine forældre kunne ikke særlig meget dansk. Så har aldrig fået lektiehjælp, men klarede mig fint igennem skolen og gymnasiet. Du skal sørge for at videregive værdierne til dine børn som fx. at skole er vigtigt. Evt. kan en i familien eller se om der ikke er en ung pige som godt vil give lektiehjælp for nogle lommepenge

tak for svaret

Anmeld

15. april 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Hej.

jeg er sikker på du bliver en fantastisk mor! Du overvejer allerede nu om du kan gøre det rigtigt godt for dine børn, det viser jo ihvertfald at du ikke er helt dum  (og det er sagt med humor og skal ikke opfattes negativt) Det viser at du vil dem det bedste inden du overhovedet har sat dem i verden. Det er et stort skridt på vejen til at blive en god mor.

Med hensyn til lektiehjælp, så ved jeg at mange skoler har kurser så man kan lære hvordan man skal hjælpe med lektier. Selvom jeg føler mig rimelig godt begavet, så kan det da godt være jeg får min sag for når jeg skal hjælpe vores søn med lektier, den måde de underviser på idag er jo langt fra den måde jeg har lært tingene på.

Det vigtigste er at du kan give dine børn tryghed, omsorg og kærlighed. der er mange nye ting man skal lære når man bliver gravid, men du kan få stor hjælp fra jordmnoder, sundhedsplejerske, læge o.s.v så hvis du bare selv beder om hjælp, så kan du få det.

God fornøjelse med projektet - er sikker på du nok skal klare det.

Anmeld

15. april 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hej.

Hvor er du sød 

Nej, du er helt sikkert ikke for dum. Jeg havde heller ingen ide om hvor man skulle fortælle henne hvem var far, hvor man skal skrive navnene op, hvordan man melder til i vuggestue og så videre Det kan googles, eller du kan spørge herinde med "tekniske" spørgsmål.

Mht. lektieregning, så kan far måske hjælpe, og hvis ikke så bare det at du KAN læse og regne lidt, altså hjælpe til 2.-3. klasse. Det var det mine svigerforældre kunne og min kæreste er færdig på htx om 1½ måned  

Det er ikke de ting som er vigtige, hvis du mener du kan vise kærlighed (ja, kliche) er det MEGET vigtigere 

Anmeld

15. april 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

Tror jeg ikke du skal bekymre dig om, ingen i min familie har en Gymnasiel uddannelse - ja jeg vil faktisk blive den første og jeg skal også starte på uni efter sommerferien. Min mor kan heller ikke det store med hensyn til at hjælpe med lektier, men mig og min søster har åbenbart være så heldige at vi har haft nemt ved skolen. Jeg er f.eks. rigtig god til matematik, samfundsfag, historie og engelsk. Det er ting der bare ligger til mig og som jeg kan huske.

Det kan vel egentligt heller aldrig bliver min mor's skyld at jeg ikke hører ordentligt efter i skole så jeg kan lærer tingene  .. 

Der er jo nogen der er født tiil at have det nemt i skolen og nogen der er født til at have det svært i skolen, det er hvad man gør det til

Jeg vil da også gerne have børn og jeg aner faktisk heller ikke hvor jeg skal henvende mig ang vuggestue osv  Men det kommer vel, eller så kan man jo altid finde et telefonummer eller google sig frem til et svar - ja eller ligesom du hvor du spørger her  Man kan jo for guds skyld ikke vide alt, og lige netop de ting lærer man jo ikke i skolen 

Du skal nok blive en god mor, du bekymre dig jo og det er det vigtigste  

tak for svaret det er godt man har baby.dk

Anmeld

15. april 2012

Anonym trådstarter

jeg vil helt sikkert kunne give masser af omsorg og kærlighed  

Anmeld

15. april 2012

LR85

Tror ikke man kan være for dum til a være mor. Det handler jo om kærlighed og omsorg og overskud. Ig så er der vel en far der kan hjælp med lektierne. 

Det praktiske, som dåb og lign. kan du jo allerede nu så småt sætte dig ind i. Det heldige i denne verden er ko a man altid kan blive klogere, og hvis der er noget du ved a du ikke er god til, så kan du jo undersøge det og få noget viden derigennem  

Anmeld

15. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej.

Jeg tror faktisk, det er de færreste, der ved ret meget om alle de ting, du her oplister, men det kommer lige så stille, når man først har fået børn.

Hvad angår lektierne, tilbyder mange skoler lektiehjælp til forældre, så de kan hjælpe ungerne, da ens egen lærdom ligger langt væk, så jeg tror ikke, du skal tænke så meget over alt det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.