Kun bryst én gang..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Sitrani

Sådan her spiser min datter på 9½ mdr. ca.:

kl. 07.00: Havregrød eller ruggrød lavet på mælk med frugt

kl. 09.00: En halv bolle, eller lidt knækbrød med smør og lidt frugt eller grøntsag at gnave af.

kl. 12.00: ca. 1 skive rugbrød med leverpostej, makrel eller smøreost

kl. 15.00: en figenstang, ostehaps, noget brød eller noget frugt (Sådan lidt forskelligt fra dag til dag)

kl.18.00: Det familien får, og hvis vi spiser noget, hun ikke kan spise, så får hun en kogt kartoffel og en kogt gulerod som bliver most, sammen med lidt kød.

kl. 19.30: Bryst og så godnat..

Får hun nok mælk..? Altså fra mit bryst..? Når jeg kun ammer hende 1 gang.. For et par dage siden fik hun også tidligt om morgenen, for at sove videre til kl. 06.00... Men ved ikke rigtig om jeg skal give hende om morgenen stadigvæk...

Er der nogen der kun giver deres 9 mdr gamle baby bryst én gang om dagen????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

vitapigen

STN skriver:

kl. 09.00: En halv bolle, eller lidt knækbrød med smør og lidt frugt eller grøntsag at gnave af.

kl. 15.00: en figenstang, ostehaps, noget brød eller noget frugt (Sådan lidt forskelligt fra dag til dag)

kl.18.00: Det familien får, og hvis vi spiser noget, hun ikke kan spise, så får hun en kogt kartoffel og en kogt gulerod som bliver most, sammen med lidt kød.

Får hun nok mælk..? Altså fra mit bryst..? Når jeg kun ammer hende 1 gang.. For et par dage siden fik hun også tidligt om morgenen, for at sove videre til kl. 06.00... Men ved ikke rigtig om jeg skal give hende om morgenen stadigvæk...

Hejsa...

Jeg kan se at jeg er lidt i samme båd som dig...

Min datter er lige blevet 9 mdr og for 4 dage siden holdte jeg held med amning. Og hun vil IKKE have sutteflaske med MME. Ej heller når det er med kop. Og komælk vil hun heller ikke have. Så det jeg gør, er at komme 200 ml MME i hendes øllebrød/havregrød fra morgenen af og så give halv dosis jern dråber... Jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mælk, selvom jeg er lidt bekymret

Men jeg vil råde dig til at give mælk i kop hvis hun vil have dette  Hun skal jo bare have ½ L mælkeprodukter og det er jo alt fra smøreost til yoghurt

pøj pøj med det

Anmeld

15. april 2012

Sitrani

vitapigen skriver:

Hejsa...

Min datter er lige blevet 9 mdr og for 4 dage siden holdte jeg held med amning. Og hun vil IKKE have sutteflaske med MME. Ej heller når det er med kop. Og komælk vil hun heller ikke have. Så det jeg gør, er at komme 200 ml MME i hendes øllebrød/havregrød fra morgenen af og så give halv dosis jern dråber... Jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mælk, selvom jeg er lidt bekymret

Men jeg vil råde dig til at give mælk i kop hvis hun vil have dette  Hun skal jo bare have ½ L mælkeprodukter og det er jo alt fra smøreost til yoghurt

pøj pøj med det

Okay... Må hun godt bare få fx 200 ml komælk i havregrøden om morgenen istedet for MME...?

Hun får også lidt ostehaps og smøreost i løbet af dagen nogle dage og en lille kop med sødmælk til aftensmaden....

Anmeld

15. april 2012

MortilCilas

vitapigen skriver:

Hejsa...

pøj pøj med det

Er mælken køleskabskold når du giver hende ko mælk?

Anmeld

15. april 2012

MortilCilas

STN skriver:

Jeg ammed kun nat da min søn var 9 måneder gammel. Og han var vidst 6 måneder da jeg startede op på komælk om dagen

Anmeld

15. april 2012

vitapigen

STN skriver:

Okay... Må hun godt bare få fx 200 ml komælk i havregrøden om morgenen istedet for MME...?

Hun får også lidt ostehaps og smøreost i løbet af dagen nogle dage og en lille kop med sødmælk til aftensmaden....

Ja hun må gerne få komælk i stedet for MME  Og giv hende lidt på kop hvis hun vil have det. Og godt med ostehaps og smøreost  Men hvis du kan, er det bedst at komme op på ½ L

Anmeld

15. april 2012

vitapigen

MortilCilas skriver:

Er mælken køleskabskold når du giver hende ko mælk?

Ja, jeg giver det køleskabskold og har prøvet at lune det en enkel gang, men det gik heller ikke  Har du nogle forslag?

Anmeld

15. april 2012

Caracatita

vitapigen skriver:

Ja, jeg giver det køleskabskold og har prøvet at lune det en enkel gang, men det gik heller ikke  Har du nogle forslag?

Er det sødmælk? Min søn ville først have mælk, da jeg forsøgte med minimælk....og så må det jo være bedre end ingen mælk...

Anmeld

15. april 2012

vitapigen

Caracatita skriver:

Er det sødmælk? Min søn ville først have mælk, da jeg forsøgte med minimælk....og så må det jo være bedre end ingen mælk...

Har prøvet sød-,let- og minimælk

Anmeld

15. april 2012

MortilCilas

vitapigen skriver:

Mmh, nej ikke hvis du har prøvet at lune det.

Cilas fik det også helt koldt, indtil en sagde til mig, at mit brystmælk ikke var koldt, så lod det stå lidt ude inden han fik det, og han ville ike have mælk men det kom.

Cilas' kusine Kiara er først lige omkring i februar begyndt at ville have mælk og KUN letmælk, og hun blev 1 år i februar. Så kunne være du skulle prøve med mindre fedt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.