Barnedåb pinsemandqg, kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

Pige2009

Mussen2 skriver:

Skal en barnedåb være en mandag. Bi er i gang med at drøfte muligheder og kom til at snakke om det kunne lade sig gøre at hold   barnedåb mandag i pinsen?

Jeg ville da bare lige ringe og spørge præsten om det var muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Mumto3

Mussen2 skriver:

Tænker duså, at man også ville kunne holde det skærtorsdag, som jo også er en helligdag?

Tja, i princippet ja, men det er jo en 'lidt underlig' dag at fejre et lille nyfødt barn, da det der sker skærtorsdag er at Judas forråder Jesus, og Jesus bliver fanget af Romerne, som torturere ham m.m. Det er jo ikke nogen 'hyggelig' historie at få med sammen med barnedåben. Personligt ville jeg nok vælge en lidt mere 'glad' dag, sådan ret kirkeligt.

Derudover skal du være opmærksom på at mange kirker holder gudstjense kl 17.00 skærtorsdag og ikke kl 10 som de plejer.

Anmeld

16. april 2012

Mussen2

Baagøe skriver:

Jeg ville da bare lige ringe og spørge præsten om det var muligt

Jeg har snakket med kordegnen, men du ved det var lige i går da vi havde tid, visad og drøftede muligheder, at jeg havde brug for svar 

Alle dage kunne la sig gøre, så nu skal vi bare finde ud af resten, så vi kan lægge os fast på en dato

Anmeld

18. april 2012

Pige2009

Mussen2 skriver:

Jeg har snakket med kordegnen, men du ved det var lige i går da vi havde tid, visad og drøftede muligheder, at jeg havde brug for svar 

Alle dage kunne la sig gøre, så nu skal vi bare finde ud af resten, så vi kan lægge os fast på en dato

PERFEKT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.