Hvor meget MME får jeres barn ved sengetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.101 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. april 2012

lycly

Min datter har i lang tid sovet igennem fra kl. 21 til ca. 05.00 hvor hun fik 165 ml der kl. 21 og så 135 ml kl. 05.00 og så sov hun  videre til kl. 8.

Nu er jeg så begyndt at kunne putte hende kl 20.00 hvor hun får 200 ml. Men hun er begyndt at vågne ved 00-01 tiden hvor hun skriger indtil hun får mad. Nogen gange vågner hun en time efter hun er blevet puttet og vil have mad. 

Igår prøvede jeg endda at give hende en lille portion havregrød en halv time før flasken - alligevel vågnede hun kl. 01.00 og igen kl. 05.00. 

Hvor meget giver I inden sengetid? Og kan det passe at hun kan vågne af sult igen tidligt på natten - eller er det bare hyggen ved det? I så fald, hvad skal jeg så gøre for at få hende til at sove videre, uden mad?

Håber nogen kan hjælpe lidt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Fenja09

Det kommer nok lidt an på hvor gammelt barnet er  men min datter er 7 1/2 mdr og hun får omkring 150 ml til natten, men så kan hun også godt vågne ved 3.00 tiden og skal have lidt mere, som regel kan hun dog klare sig til kl 6.00 morgen.

Har du overvejet at give majsvælling eller "godnat - mme" ? Det fylder lidt mere

/Fenja

Anmeld

14. april 2012

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Min datter har i lang tid sovet igennem fra kl. 21 til ca. 05.00 hvor hun fik 165 ml der kl. 21 og så 135 ml kl. 05.00 og så sov hun  videre til kl. 8.

Nu er jeg så begyndt at kunne putte hende kl 20.00 hvor hun får 200 ml. Men hun er begyndt at vågne ved 00-01 tiden hvor hun skriger indtil hun får mad. Nogen gange vågner hun en time efter hun er blevet puttet og vil have mad. 

Igår prøvede jeg endda at give hende en lille portion havregrød en halv time før flasken - alligevel vågnede hun kl. 01.00 og igen kl. 05.00. 

Hvor meget giver I inden sengetid? Og kan det passe at hun kan vågne af sult igen tidligt på natten - eller er det bare hyggen ved det? I så fald, hvad skal jeg så gøre for at få hende til at sove videre, uden mad?

Håber nogen kan hjælpe lidt!

Altså hun vågner ikke så tidligt fordi hun er sulten ..
Og vel slet ikked med skrig ??
Kan det være marreridt hun har , og så er det jo en trøst lige at få en tår mælk og så sov igen ??

Oscar har RIGTIG mange marreridt , og han vågner også med et kæmpe skrig , og vil ikke sove før han får sin flaske ..  

Anmeld

14. april 2012

lycly

Fenja09 skriver:

Det kommer nok lidt an på hvor gammelt barnet er  men min datter er 7 1/2 mdr og hun får omkring 150 ml til natten, men så kan hun også godt vågne ved 3.00 tiden og skal have lidt mere, som regel kan hun dog klare sig til kl 6.00 morgen.

Har du overvejet at give majsvælling eller "godnat - mme" ? Det fylder lidt mere

/Fenja

Nej, har faktisk slet ikke tænkt på vælling. Men det lod ikke til at virke med havregrøden. Men altså, det er jo værd at prøve Godnat-mme, hvad er det?

Anmeld

14. april 2012

lycly

morethanperfect skriver:

Altså hun vågner ikke så tidligt fordi hun er sulten ..
Og vel slet ikked med skrig ??
Kan det være marreridt hun har , og så er det jo en trøst lige at få en tår mælk og så sov igen ??

Oscar har RIGTIG mange marreridt , og han vågner også med et kæmpe skrig , og vil ikke sove før han får sin flaske ..  

Tjo, det kan da egentlig godt være at hun måske har mareridt. Det er ikke fordi hun skriger helt hysterisk, men hun er ked af det, og der er intet der virker - ikke engang at komme hen i vores seng. Kun flaske. Men hvis det er mareridt, så er det vel kun en periode?

Anmeld

14. april 2012

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Tjo, det kan da egentlig godt være at hun måske har mareridt. Det er ikke fordi hun skriger helt hysterisk, men hun er ked af det, og der er intet der virker - ikke engang at komme hen i vores seng. Kun flaske. Men hvis det er mareridt, så er det vel kun en periode?

Ja , det vil jeg tro .. Selvom Oscars periode har været meget lang nu , han er også hysterisk så det kan nok ikke sammenlignes .. 

Men altså , det er nok bare tryghed hun vågner og vil ha en flaske ..

Anmeld

14. april 2012

Fenja09

LunaLykke skriver:

Nej, har faktisk slet ikke tænkt på vælling. Men det lod ikke til at virke med havregrøden. Men altså, det er jo værd at prøve Godnat-mme, hvad er det?

Ja, altså min datter vil ikke have majsvælling, men det skulle være rigtig godt til at give barnet / forældre en bedre nattesøvn

Godnat- mme ( NAN Good Night MME) det er sådan set bare mme med risflager, så det fylder noget mere end alm. mme. Det er en ret stor pakke og der er til mange gange - målene er de samme som ved alm. mme. Vi har købt vores i Bilka, så tror de findes i de fleste varehuse

/Fenja

Anmeld

14. april 2012

Mamalou

Min søn er knap 11 måneder og får 210 ml, dog sjældent han spiser en hel flaske. Han kan også finde på at vågne grædende, som din datter, og her hjælper det at få lidt vand, så sover han igen. 

Tager det ikke appetitten om dagen, når hun spiser den ekstra flaske om natten? 

Mvh. Louise 

Anmeld

14. april 2012

Mivsen

Min søn på knap 5 måneder, får 210ml + pulver.. Det får han ca ved 19 tiden og blir puttet bagefter, så sover han til kl 02-03 ca og får så 120ml + pulver, og så vågner han omkring kl 6

Anmeld

14. april 2012

Nadia&Daniel

Laura (snart 18 mdr.) får en godnat-flaske.. Laver den på 210 ml. - for nogle aftner drikker hun en hel flaske, andre aftner kun en halv flaske.. Nogle gange vil hun kun have en halv flaske, og så 10 min. efter, vil hun have resten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.