Suttestop- nogen med erfaring ifht. Stopsy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Mussen2

CAWI skriver:

Kender ik metoden du snakker om.

I min familie har vi altid sendt vores sutter til julemanden i december, for til gengæld at få en stor flot gave af "ham". Det har virket på os alle, så mon ikke jeg prøver det samme med min, når den tid kommer

Julemanden er også et idol herhjemme. Kan huske min lillebror sendte dm til månen med en raket, det var vældig sjovt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

>>Carina<<

Har ik prøvet stopsy metode.  Men min søn kom i morges og sagde at hans sutter sku op til julemanden. Han er 2 år og 5 mdr og en pige i vuggestuen havde sendt sine sutter til julemanden så nu ville Magnus også. Vi puttede dem i en kuvert og skrev "til julemanden fra magnus" udenpå og så puttede han den i postkassen (vores egen godt nok). Er spændt på hvordan det er gået i vuggestuen til middagsluren og er spændt på de næste aftener og nætter. Men han ville selv så nu prøver vi :-)

Anmeld

12. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mussen2 skriver:

God ide med et løbehjul en lidt størrre ting. Har hun haft glæde af løbehjulet? Har selv tænkt på et til min datter, men hun er så glad for hendes løbecykel, så har ikke købt det.

Ja, hun er blevet rigtig god til, at bruge sit løbehjul og hun er rigtig glad for det. Det er helt sikkert et godt køb i forhold til, at aflevere sutterne.

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Mussen2 skriver:

Jeg er ikke helt inde i det, men noget med en figur:stopsy, hvor man så kan købe bog, bamse og diverse. Kommercielt ja, men ikke desto mindre meget rost af de kloge, da den metode" rummer" barnets følelser og barnet kan spejle sig i figuren og finde bogen frem igen og igen g dele følelsen med en anden, men altså jeg synes måske også det er at dvæle ved det.

Stopsy hedder figuren, som skal smide sutten og man følger så den figur mmen med barnet

Jeg kunne forstille min pige synes det ville være meget interessant at høre om Stopsy følelser, sådan er hun nemlig

Aha .. Århha, det ved jeg næsten ikke hvad jeg skal synes om...

Kan dog altid finde det positive i at få barnet til at sætte ord på følelser

Anmeld

12. april 2012

Lone Jakobsen

Mussen2 skriver:

Super flot og dt tror jeg også sagtens kan lade sig gøre. Min datter er vist jævnalderende med din. Har han smidt bleen? Vi er lidt sent ude med alt det der, da hun er blevet atoresøster for 2 mdr. Siden, så jeg har ikke villet presse hende på nogen måde.

Rasmus er 2 år og 9 dmr

jeg ville egentligt ha ventet med at vænne ham af med sutten, men da han begynder i bh. til august, så mente sp. at påsken var det rette tidspunkt

han har endnu ingen interesse i at komme af med bleen. jeg tilbyder ham at komme på potten, men det gider han slet ikke endnu.

jeg kan godt forstå du har ventet når hun lige er blevet storesøster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.