Suttestop- nogen med erfaring ifht. Stopsy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Mussen2

Jeg har flere gange læst gode anmeldeser om Stopsy konceptet i forhold til stop med sutten. Jeg er nu nysgerrig for at høre om de er nogen der har prøvet det? 

Jeg ved ikke helt om jeg synes det er en god ide... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Jonatansmor

Mussen2 skriver:

Jeg har flere gange læst gode anmeldeser om Stopsy konceptet i forhold til stop med sutten. Jeg er nu nysgerrig for at høre om de er nogen der har prøvet det? 

Jeg ved ikke helt om jeg synes det er en god ide... 

Hvad er det? Stopsy-konceptet?

Drengen herhjemme er snart 2, så det er ikke tæt på. Men tror da jeg havde forestillet mig noget med at aftale en dag, mærke den i fælleskalenderen og så tage ned til suttetræet på den aftalte dag?

Og det er selv om jeg har svoret ikke at nærme mig de træer dér. Men det er vist det smarteste?

Anmeld

12. april 2012

Musen5

Med mine 2 store aftalte vi at de måtte vælge noget legetøj fra BR hvis de smed sutten og den store fik en tur på bakken med i købet da hun insisterede på at Pjerrot skulle have sutterne.

Nr 2 bestemte selv at hans sutter skulle ud og hænge ved suttetræet der ligger ved den kirkegård min far ligger på. Hans argument for at de sku der ud og ikke på bakken var at han sys Pjerrot var farlig og at han ville ha det bedre med at morfar passede på sutterne.

Med nr 3 ved jeg ikke helt hvad vi gør. Han er lige knap 3 og er så småt begyndt at vænne sig selv fra den.

Med lillefisen får vi INTET problem med at vænne hende fra for hun bruger ikke sut overhovedet.

Kan ærlig talt ikke se hvorfor de skal smides foran en skærm for at se med når man bestiller osv osv. Det er i mine øjne bare endnu en måde man kan hive penge ud af forældre

/Mette

Anmeld

12. april 2012

Lone Jakobsen

kender slet ikke til konceptet.

her er Rasmus lige vænnet af med sutten, og det var kun med brug af ord

Anmeld

12. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kender ikke metoden.

Min datter gav sine sutter til nisserne på loftet i januar, hvorefter vi kørte ud og købte et løbehjul som hun rigtig meget havde ønskes sig. Hun var 2 år og 10 mdr. Det gik så flot med hende.

Anmeld

12. april 2012

CaWi

Kender ik metoden du snakker om.

I min familie har vi altid sendt vores sutter til julemanden i december, for til gengæld at få en stor flot gave af "ham". Det har virket på os alle, så mon ikke jeg prøver det samme med min, når den tid kommer

Anmeld

12. april 2012

Mussen2

Jonatansmor skriver:

Hvad er det? Stopsy-konceptet?

Drengen herhjemme er snart 2, så det er ikke tæt på. Men tror da jeg havde forestillet mig noget med at aftale en dag, mærke den i fælleskalenderen og så tage ned til suttetræet på den aftalte dag?

Og det er selv om jeg har svoret ikke at nærme mig de træer dér. Men det er vist det smarteste?

Jeg er ikke helt inde i det, men noget med en figur:stopsy, hvor man så kan købe bog, bamse og diverse. Kommercielt ja, men ikke desto mindre meget rost af de kloge, da den metode" rummer" barnets følelser og barnet kan spejle sig i figuren og finde bogen frem igen og igen g dele følelsen med en anden, men altså jeg synes måske også det er at dvæle ved det.

Stopsy hedder figuren, som skal smide sutten og man følger så den figur mmen med barnet

Jeg kunne forstille min pige synes det ville være meget interessant at høre om Stopsy følelser, sådan er hun nemlig

Anmeld

12. april 2012

Mussen2

Musen5 skriver:

Med mine 2 store aftalte vi at de måtte vælge noget legetøj fra BR hvis de smed sutten og den store fik en tur på bakken med i købet da hun insisterede på at Pjerrot skulle have sutterne.

Nr 2 bestemte selv at hans sutter skulle ud og hænge ved suttetræet der ligger ved den kirkegård min far ligger på. Hans argument for at de sku der ud og ikke på bakken var at han sys Pjerrot var farlig og at han ville ha det bedre med at morfar passede på sutterne.

Med nr 3 ved jeg ikke helt hvad vi gør. Han er lige knap 3 og er så småt begyndt at vænne sig selv fra den.

Med lillefisen får vi INTET problem med at vænne hende fra for hun bruger ikke sut overhovedet.

Kan ærlig talt ikke se hvorfor de skal smides foran en skærm for at se med når man bestiller osv osv. Det er i mine øjne bare endnu en måde man kan hive penge ud af forældre

/Mette

Hvor sødt at morfar passer på suttne

Anmeld

12. april 2012

Mussen2

Lone Jakobsen skriver:

kender slet ikke til konceptet.

her er Rasmus lige vænnet af med sutten, og det var kun med brug af ord

Super flot og dt tror jeg også sagtens kan lade sig gøre. Min datter er vist jævnalderende med din. Har han smidt bleen? Vi er lidt sent ude med alt det der, da hun er blevet atoresøster for 2 mdr. Siden, så jeg har ikke villet presse hende på nogen måde.

Anmeld

12. april 2012

Mussen2

MoarHvidovre skriver:

Jeg kender ikke metoden.

Min datter gav sine sutter til nisserne på loftet i januar, hvorefter vi kørte ud og købte et løbehjul som hun rigtig meget havde ønskes sig. Hun var 2 år og 10 mdr. Det gik så flot med hende.

God ide med et løbehjul en lidt størrre ting. Har hun haft glæde af løbehjulet? Har selv tænkt på et til min datter, men hun er så glad for hendes løbecykel, så har ikke købt det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.