Hvad kan jeg få i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

LilleLene

Jegbliver også nødt til at tage et helt år på barsel (kontanthjælp) for at ligge penge til side, så vi har råd til at jeg starter på SU igen efter barsel

det er virkelig dårligt at man ikke kan få mere på SU som forsorger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Stinmaj

Hej alle piger

Selvfølgelig er det ikke en guldgrube at studere. Det ville heller ikke give mening at det var det. Ja, det er lidt trænge kår og man skal hele tiden tænke over hvad man køber. Men det er kun en periode og bagefter kan man glæde sig over at have en uddannelse i stedet for at være ufaglært resten af livet. 

En anden ting, er det ikke noget med, at man får gratis pasning i institution når begge er studerende, eller en større hjælp end andre? Vi er 2 studerende der skal til at være forældre.. Opfanger en masse rygter om hvilke fordele der er angående børn mens man studerer..Har hørt om nogle der fik et meget stort engangsbeløb til indkøb af babyting... Andre der har hørt om dette?

Anmeld

13. april 2012

hannetheis

Loa skriver:

JJeJegJeg ved godt SU har en hjemmeside man kan se det på, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue præcis hvad jeg ville få i SU hvis jeg begyndte på en SU uddannelse?

Gør det nogen forskel jeg er over 25? Gør det nogen forskel jeg har barn? Har min mands indtægt en betydning?

Håber der er nogle der kan guide mig igennem.....

Jeg er på su nu og jeg får udbetalt 9300 det alm su, su lån og forsørger tillæg

Anmeld

13. april 2012

Loa

Stinmaj skriver:

Hej alle piger

Selvfølgelig er det ikke en guldgrube at studere. Det ville heller ikke give mening at det var det. Ja, det er lidt trænge kår og man skal hele tiden tænke over hvad man køber. Men det er kun en periode og bagefter kan man glæde sig over at have en uddannelse i stedet for at være ufaglært resten af livet. 

En anden ting, er det ikke noget med, at man får gratis pasning i institution når begge er studerende, eller en større hjælp end andre? Vi er 2 studerende der skal til at være forældre.. Opfanger en masse rygter om hvilke fordele der er angående børn mens man studerer..Har hørt om nogle der fik et meget stort engangsbeløb til indkøb af babyting... Andre der har hørt om dette?

Jeg har allerede en uddannelse så jeg vil skam ikke være ufaglært.. Syntes bare det er svært når det nærmest forventes at man ved præcis hvilken uddannelse og retning man vil i livet inden man stifter familie og køber hus, bil osv.

Man har jo nærmest ikke mulighed for at have haft et alm arbejde og så senere gå på SU da det jo er sådan en kæmpe forskel.

Nåh men var ikke for at brokke mig for er da glad for vi overhovedet får penge for at tage en uddannelse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.