Hvad kan jeg få i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.276 visninger
33 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Loa

Jeg ved godt SU har en hjemmeside man kan se det på, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue præcis hvad jeg ville få i SU hvis jeg begyndte på en SU uddannelse?

Gør det nogen forskel jeg er over 25? Gør det nogen forskel jeg har barn? Har min mands indtægt en betydning?

Håber der er nogle der kan guide mig igennem.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

An&Jo

Loa skriver:

Jeg ved godt SU har en hjemmeside man kan se det på, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue præcis hvad jeg ville få i SU hvis jeg begyndte på en SU uddannelse?

Gør det nogen forskel jeg er over 25? Gør det nogen forskel jeg har barn? Har min mands indtægt en betydning?

når du ikke bor alene kan du får

omkring 5300kr før skat, derudover kan du tage lån på ca 2700kr og derudover et ekstra forsørger lån på omkring 1200kr

Anmeld

11. april 2012

Mette.

Loa skriver:

Du kan få den alm. grundsats på omkring 5600 kr. før skat. Man kan ikke få forsørgertillæg, når ens samlevende/mand ikke er på su også.

Vi er begge studerende herhjemme, så vi får den udeboende grundsats + forsørgertillæg på 2200 kr. hver.

Du kan selvfølgelig få su lån + ekstra su lån til forsørger, men ellers er der ikke noget at hente.

Min kæreste er snart 27, og det gør ikke nogen forskel for ham med hensyn til satsen i forhold til hvad jeg får.

Anmeld

11. april 2012

Loa

An&Jo skriver:

når du ikke bor alene kan du får

omkring 5300kr før skat, derudover kan du tage lån på ca 2700kr og derudover et ekstra forsørger lån på omkring 1200kr

Dvs. ca 9.200 før skat? Holy crap. Det var ikke møjt.

Ok, tak for hjælpen

Anmeld

11. april 2012

Loa

Mette. skriver:

Du kan få den alm. grundsats på omkring 5600 kr. før skat. Man kan ikke få forsørgertillæg, når ens samlevende/mand ikke er på su også.

Vi er begge studerende herhjemme, så vi får den udeboende grundsats + forsørgertillæg på 2200 kr. hver.

Du kan selvfølgelig få su lån + ekstra su lån til forsørger, men ellers er der ikke noget at hente.

Min kæreste er snart 27, og det gør ikke nogen forskel for ham med hensyn til satsen i forhold til hvad jeg får.

Ok, jamen jeg var nemlig lidt i tvivl omkring det med manden, men fint nok, så ved jeg nogenlunde hvordan og hvorledes

Tak for svar

Anmeld

11. april 2012

Mette.

Loa skriver:

Ok, jamen jeg var nemlig lidt i tvivl omkring det med manden, men fint nok, så ved jeg nogenlunde hvordan og hvorledes

Tak for svar

Ja, hvis du tager begge lån, så skulle det gerne give dig lige knap 10.000 kr. i måneden.

Anmeld

11. april 2012

An&Jo

Loa skriver:

Dvs. ca 9.200 før skat? Holy crap. Det var ikke møjt.

Ok, tak for hjælpen

nej det er desværre ikke meget.. men lånene skal du ikke betale skat af, det er kun selve su'en

Anmeld

11. april 2012

Loa

An&Jo skriver:

nej det er desværre ikke meget.. men lånene skal du ikke betale skat af, det er kun selve su'en

Virkelig?

Tror lige jeg skal haven manden med ind over for at beregne hvad jeg så reelt ville have til rådighed.....

Anmeld

11. april 2012

MorTil4<3

shittttt ,. . . jeg overvejde at starte uddannelse igen MEN hvis jeg kun kan få dem udbetalt så kan jeg ikk

Anmeld

11. april 2012

An&Jo

Loa skriver:

Virkelig?

Tror lige jeg skal haven manden med ind over for at beregne hvad jeg så reelt ville have til rådighed.....

jep.. lånene er jo som sådan ikke en reel indtægt, den vil ikke blive skrevet nogensteder som en indtægt, og derfor skal man ikke betale skat af det..

Det er ligesom når du låner i banken, det betaler man heller ikke skat af, dog forlanger banken en noget højere rente en su styrelsen/staten gør..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.