Anonym skriver:
Hej derude..
Sidder her en tirsdag aften ungerne er puttet og kæresten er ude i værkstedet for at lave lidt, og kommer så til at tænke på hvor "ensomme" vi egentlig er..
Vi har kun et rigtigt vennepar ellers er vores omgangskreds (venner) vores søskende og deres ægtefæller..
Vi er tilflytter til denne by hvor vi flyttede til sidste sommer og siden da har vi bare koncenteret os om at få lavet vores hus fint..
Min kærestes tidligere venner har jeg aldrig mødt da de ikke var godt selskab og mine er ligesom røget lidt i svinger ved jeg skulle have børn og flyttede.. De var endnu ikke over det stadie med at feste hver weekend..
Men så kommer mit spørgsmål til alle andre tilflyttere hvordan og hvor langtid tog det jer at få opbygget en ny vennekreds?
Hverken min kæreste eller jeg arbejde i denne by så den vej er det ikke helt nemt.. Overskudet har endnu ikke været der til at skulle igang med noget sport men det skulle gerne komme..
Nogle der har nogen forslag til hvor vi ellers kan opsøge nogle venner?
JEg er med i en mødregruppe her i byen men de er ikke helt sådan nogle man vil slå hovederne sammen med en weekend til god mad og rødvin da de er meget ældre end mig selv.
Vores dreng starter i DP her om lidt, mon det kan give os nogle venskaber? Hvad er jeres erfaringer?
Hilsen en meget ensom "ung" mor
kan godt følge dig i jeres ´tosomhed´.
min mand og jeg flyttede til århus for snart et år siden, og de eneste vi kender med børn og sådan er mine meget ældre brødre.
vi har ikke selv børn, men er igang med fertilitetsbehandling så der må jo snart være en på vej !
da mine venner i den gamle by hørte om vores planer blev de mere og mere afvisende.. da jeg inviterede til mit bryllup, sagde de næsten helt fra :/ det var meget hårdt. Men det er klart at hvis man ikke er på samme stadie i sit liv, så glider man fra hinanden hvis ikke man kæmper for det.
nu et år efter jeg er flyttet, har jeg lært meget få at kende igennem min Mand. men det er godt nok svært at være alene i en ny by !! !
jeg skriver med nogle herinde fra samme by, og man kan jo aldrig vide om det bliver til venskaber, men det er i hvert fald muligt at få talt med nogle om de ting man ellers er alene med
jeg har også hørt at når man får børn i børnehaven og de begynde at lege sammen i fritiden, at det er der man opbygger en primær vennekreds.. men så langt er jeg jo slet ikke endnu til at kunne råde dig om dette
jeg ønsker dig alt mulig held og lykke men at brydes med ensomheden. du er velkommen til at skrive
kram
Anmeld