Hurtigt spørgsmål, hurtigt svar..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. april 2012

Muhmi

Må de små sove udenfor når de har feber??

Hvor meget feber må de have (uden vaccianition) før jeg bør ringe til LV..?

Silas faldt nemlig i søvn, på vej hjem, da jeg var nede og hente ham i DP nu her og ville egentlig ikke forstyrre ham, så han ligger udenfor, rigtig godt pakket ind (dog ikke for meget) og under haltag... Er det ok? Eller skal jeg tage ham indenfor?

(Tjekker ham selvfølgelig, mere end jeg plejer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

maria_wlt

Mine har ligget ude med 38 i feber.. Alt over 39 ville jeg slet ikke turde...

Hvis de bare lige er varme så har jeg bare tjekket dem  

Anmeld

10. april 2012

Muhmi

maria_wlt skriver:

Mine har ligget ude med 38 i feber.. Alt over 39 ville jeg slet ikke turde...

Hvis de bare lige er varme så har jeg bare tjekket dem  

Okay... dagplejemoren sagde at han havde 38.7.. Så det tør jeg godt lidt endnu så...

Tak for svar...

Anmeld

10. april 2012

maria_wlt

Muhmi skriver:

Okay... dagplejemoren sagde at han havde 38.7.. Så det tør jeg godt lidt endnu så...

Tak for svar...

De siger godt nok altid at man skal tage dem ind, men som mor så tager jeg mere fat i min fornemmelse vil jeg indrømme...

Hvis du er usikker så kan du måske bare tage ham ind og så have et vindue åbent..

Men hvis han bare have en almindelig temp på kinderne og ikke koger på nogen måde så ville jeg også lade ham ligge

Anmeld

10. april 2012

katrine26

Ja jeg ville også sige stol på din fornemmelse. vis du vudere at han er ok tros feber så lad ham ligge vis kan koger/røde kinder så ville jeg tage ham ind.

katrine26

Anmeld

10. april 2012

Muhmi

maria_wlt skriver:

De siger godt nok altid at man skal tage dem ind, men som mor så tager jeg mere fat i min fornemmelse vil jeg indrømme...

Hvis du er usikker så kan du måske bare tage ham ind og så have et vindue åbent..

Men hvis han bare have en almindelig temp på kinderne og ikke koger på nogen måde så ville jeg også lade ham ligge

Jeg har det også lidt sådan at, man har altid godt af frisk luft, selvfølgelig i små mængder når de er syge... Men man bliver altså ikke hurtigere rask af at ligge i sine egne bakterier indenfor hele dagen...

Men han føles helt fint og sover trygt, så jeg stoler på min mavefornemmelse og tjekker til ham ofte, mens han tager sin formiddagslur udenfor

Anmeld

10. april 2012

Muhmi

katrine26 skriver:

Ja jeg ville også sige stol på din fornemmelse. vis du vudere at han er ok tros feber så lad ham ligge vis kan koger/røde kinder så ville jeg tage ham ind.

katrine26

Det vil jeg gøre, tak for svar

Anmeld

10. april 2012

B&J

selv om daniel har høj feber giver vi ham mindre tøj på og han sover ude også hvis han har 39 i feber. vi holder godt øje hele tiden

håber din dejlige dreng snart er rask igen

Anmeld

10. april 2012

Maja_4000

Min læge siger at de gerne må ligge ude - Bare det ikke er frost .. Jeg ville dog ikke gøre det , hvis det er høj feber
Vi har fået fortalt at man skal ringe hvis man ikke kan få kontakt til barnet , det er helt "væk" , ikke drikker og sådan .. Eller hvis det er meget høj feber (over 40) (:
God bedring med ham !

Anmeld

10. april 2012

Muhmi

B&J skriver:

selv om daniel har høj feber giver vi ham mindre tøj på og han sover ude også hvis han har 39 i feber. vi holder godt øje hele tiden

håber din dejlige dreng snart er rask igen

Tak skal du have søde...  Han er godt nok noget sløj i det nu her og har faktisk ikke lavet så meget andet end at sove siden vi kom hjem dernede fra... Han sover dog ikke ude nu her, det er trejde gang på 3 timer at hane falder i søvn.. Næste gang han vågner tager jeg lige temperaturen på ham og hvis den er høj så ringer jeg til vagtlægen... Har aldrig oplevet ham sådan her før... Mega sløj/træt/ugidelig, men ikke pjevset og heller ikke særlig tørstig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.