Lur og søvn 13 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Hej Anne..

Havde lige tænkt på at sende dig en PB, da vores unger er på samme aldre  Det er bare så hårdt og total irriterende at de rejser sig i sengen konstant!

Ja megafrustrerende, for det er så tydeligt hvor trætte de er!!

Felix får lov at have sin helt egen rytme i VS, de putter ham når han er træt og vækker ham aldrig! Det er det samme herhjemme. Hvis det bliver ved med at være et cirkus at få ham til at sove (undtagen om formiddagen, der putter han sig gladeligt) vil jeg bede dem om, at prøve at rykke ham, så han følger de andres rytme.. måske hjælper det? Måske er han bare på tværs, og plaget af en hel masse ting.. Så må vi have tålmodigheden frem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Rødhætte

Janni. skriver:

Jo tak, vi har rigtig hygget os.  Min kæreste er hjemmegående (førtidspensionist, og sjældent hjemmefra), så derfor har vi hygget os idag, bare mor og søn. 

Tilbage til dit spørgsmål: 

Silas vågner cirka kl. 6.30 (dette er noget nyt). Før sommertid vågnede han imellem 4.30 og 5.30, så vi nyder det lige nu, og håber det holder ved.  (idag sov han dog til kl 9.30 - woow, vi var helt forvirret herhjemme)  Men han er også syg i tiden.

Til hverdag bliver han afleveret i DP kl. 8.30, og følger deres rytme. Hvis han er oppe kl. 5 som var hans gamle rytme, så bliver han bliver puttet kl. 8.15. og bliver afleveret sovende. Så vækker hans dp ham seneste kl. 9. 

Når vi henter ham kl 15.00 sover han stadig, og vågner op på vejen hjem. 

I weekenderne følger vi næsten samme rytme, bortset fra at han får lov til at sove så længe som han kan (hvis han har brug for en formiddagslur, men det er dog sjældent efterhånden.) Hvis han får en formiddagslur, så rykker vi hans middagslur 1 - 1 ½ time ellers er han ikke træt nok. 

Han bliver puttet omkring kl. 19.

Ang. hans mad:

Morgenmad: Øllebrød, cirka kl 7.00 - vi starter med at hygge om morgenen og venter på at han har skidt 1 gang, så er han nemlig klar til at spise. Hvis vi sætter os til bords inden, kan han slet ikke spise noget. Så det er hans rytme. 

Midt formiddag får han et lille mellem måltid, som regel frugt, men ellers kiks, frugtstang, ostehaps, en lille potion yoghurt eller hvad vi lige har hjemme.

Middagsmad cirka kl 11.30 bestående af rugbrød med forskelligt pålæg. 

Eftermiddagsmaden er også en lille mellem måltid, som formiddagsmaden, dog aldrig det samme som om formiddagen. Men i den genre.

Aftensmaden, der får han det samme som os. Vi spiser omkring kl 17.00

Natmaden er en lille potion yoghurt med havregryn kl. 18.15.

Han bliver tilbudt en flaske mme kl. 18.45. Indtil igår drak han cirka 100 ml. Igår ville han næsten ikke tage imod flasken, og i aften har han helt nægtet den, og er blevet puttet uden.  Så vi gætter på at han selv er ved at sige fra over for den. 

Jeg synes selv Silas er rimelig madglad  Han takker meget sjældent nej til mad, uanset hvad vi byder ham. Ved 1 års undersøgelse var han 83 cm høj/lang og vejede 11 kg, så han er jo ikke voldsom tyk synes jeg.

Håber mine svar kan hjælpe dig lidt. Er du i tvivl om noget, så svarer jeg gerne. 

Tak for det gode svar. Altid rart at kunne "sanmmenligne" hvordan andre børns rytme er i den aldre. De lyder meget forskellige Silas og William, både med mad og søvn. Tror jeg vil se den næste tid an inden jeg prøver at lade ham sove 1 lur i sted for 2  Håber snart Silas bliver frisk igen!

Anmeld

9. april 2012

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Ja megafrustrerende, for det er så tydeligt hvor trætte de er!!

Felix får lov at have sin helt egen rytme i VS, de putter ham når han er træt og vækker ham aldrig! Det er det samme herhjemme. Hvis det bliver ved med at være et cirkus at få ham til at sove (undtagen om formiddagen, der putter han sig gladeligt) vil jeg bede dem om, at prøve at rykke ham, så han følger de andres rytme.. måske hjælper det? Måske er han bare på tværs, og plaget af en hel masse ting.. Så må vi have tålmodigheden frem!

Ja de kan være nogle værre teorrister de små banditter. I dag sov William kun 1 time i eftermiddags og gik ud som et lys kl 20.. Så måske han ikke skal sove så meget mere om dagen Jeg må se tiden an. Sover Felix ellers godt om natten?

Anmeld

9. april 2012

MortilCilas

Min søn på 15 måneder sover oftest 2 lure, her i påsken har det været en lur på 2 timer, da der ikke sker så meget her hjemme som i vuggestuen. Men i vuggestuen har det været højest 1 dag i ugen han kun har sovet 1 lur.

Ang flasken, nu ammed jeg min søn, men da han vare 13 måneder beslutted jeg at stoppe, og han fik tilbudt et glas vand og sin sur, også ellers puttet igen. De første 3 dage var hårde! Men så hjalp det, og han vågner af og til og vil have en tår vand

Anmeld

9. april 2012

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Ja de kan være nogle værre teorrister de små banditter. I dag sov William kun 1 time i eftermiddags og gik ud som et lys kl 20.. Så måske han ikke skal sove så meget mere om dagen Jeg må se tiden an. Sover Felix ellers godt om natten?

Både og.. han har haft en rigtig lang periode hvor han har været vågen 10-15 gange om natten, grædt og slet ikke været til at trøste. Så for at vi alle kan få noget søvn, sover jeg pt. på en madras ved siden af hans seng. Han bliver puttet til nat i sin klapvogn, fordi den er godt hævet, så tænder/ører ikke gør så ondt. Men den skal han selvfølgelig ikke ligge i hele natten, så når jeg går i seng - på madras - bærer jeg ham i seng og så sover han rigtig fint hele natten, og en hel time længere end han ellers gjorde!

Så snart vi fornemmer bedring, skal han puttes i egen seng, og så må vi langsomt tage de dårlige vaner væk én for én, så det ikke bliver alt for voldsomt!

Anmeld

9. april 2012

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Både og.. han har haft en rigtig lang periode hvor han har været vågen 10-15 gange om natten, grædt og slet ikke været til at trøste. Så for at vi alle kan få noget søvn, sover jeg pt. på en madras ved siden af hans seng. Han bliver puttet til nat i sin klapvogn, fordi den er godt hævet, så tænder/ører ikke gør så ondt. Men den skal han selvfølgelig ikke ligge i hele natten, så når jeg går i seng - på madras - bærer jeg ham i seng og så sover han rigtig fint hele natten, og en hel time længere end han ellers gjorde!

Så snart vi fornemmer bedring, skal han puttes i egen seng, og så må vi langsomt tage de dårlige vaner væk én for én, så det ikke bliver alt for voldsomt!

Så længe det fungere så gør man næsten hvad som helst. Vi har også brugt barnevognen tidligere, og det var altså ikke noget problem at vende ham fra igen. Krydser fingre for at vi snart har 2 dejlige unger som vil sove godt hele natten

Anmeld

9. april 2012

Silas&Mille

Silas stoppede med to lure da han startede i DP (10 mdr gammel) og det klare han rigtig godt.

Når han er hjemme får han nogle gange to lure, da han bliver kørt træt på en helt anden måde.

Anmeld

9. april 2012

Nanastep

Rødhætte skriver:

Uha er helt glad for at høre at min søn ikke er den eneste der synes det er hyggeligt med lidt mælk om natten. Synes bare det er underligt at de vågner for at tjat spise, ville gerne have ham vendt af med det.. Spiser din søn godt om dagen? Synes det svinger rigtig meget med appetitten herhjemme

Tror bestemt at der er mange børn på 13mdr der vågner
og ville have lidt mælk eller vand

uha han spiser rigtig godt i løbet af dagen, egentlig
også til aften men alligevel vågner han nogen gange
om natten. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at Emil også
stoppede med det så vi prøver selvfølgelig sutten først

Anmeld

10. april 2012

Rødhætte

Silas&Mille skriver:

Silas stoppede med to lure da han startede i DP (10 mdr gammel) og det klare han rigtig godt.

Når han er hjemme får han nogle gange to lure, da han bliver kørt træt på en helt anden måde.

Det var tidligt at gå ned på 1 lur, men dejligt at det fungere hjemme ved jer

Anmeld

10. april 2012

Silas&Mille

Rødhætte skriver:

Det var tidligt at gå ned på 1 lur, men dejligt at det fungere hjemme ved jer

Synes også det virkede ret tidligt, men han har slet ikke reageret negativt på det. Vi har kunnet ligge ham som vanligt

Men vi har så også været MEGET heldige med Silas, han er helt vild nem. så tror også det har haft en del at sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.