Jeg er opløst af gråd :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Du har intet gjort galt. Men de lille baby kan mærke at du ganske langsomt er blevet usikker pga. De manglende smil. Denne usikkerhed mærker den lille ikke hos far, bedsteforæld osv. Derfor kan det være den lille slapper mere af hos dem, måske af samme grubd fordi baby mærker din usikkerhed græder dit barn.. Det betyder ikke at du gør noget galt, at dit barn ikke vil dig osv. Tværtimod er du den person i hele verden dit barn allerhelst vil være hos. Prøv at lade være med at prøve på at få smil af den lille -altså prøv ikke for hårdt, hvis du forstår hvad jeg mener, og så tro på at du et helt fantastisk. Ta ikke fråden personligt selvom det er svært. Bare vær med dit barn og slip forventningerne til dig selv og til barnet. Lad vær med at have en konkurrence i dit hoved om at du ogs skal have smil. Tænk nærmere; idag skal vi bare være mig og mit barn. Får jeg smil er det fint, får jeg ikke smil er det også ok. Græder mit barn, så tager jeg en dyyyb indånding og tysser. Jeg tror på det ikke er mig, der gør noget galt og at jeg gør det så godt jeg kan og det er godt nok... Du er nemlig god nok som mor lige præcis på den måde du er, du skal bare slappe af og tro på det. Stort kram herfra. Kan lige fortælle at da min datter var spæd, så græd hun hysterisk når mig eller min mand skiftede hende. Men når min mor eller søster ( som har tre børn) skiftede hende lå hun bare og smilte og hyggede..grunden hertil var at både min mor og søster udstrålede selvsikkerhed og dermed gjorde hende tryg. Fremfor os nybegyndere der knapt viste hvordan bleen skulle vende..

Tusind tak for dit svar .. jeg fik bare den her følelse af total utilstrækkelighed! Det er nemlig vores 3 barn, så jeg må jo vide hvordan man gør!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Gaia

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar .. jeg fik bare den her følelse af total utilstrækkelighed! Det er nemlig vores 3 barn, så jeg må jo vide hvordan man gør!

Hvis man ser andre får smil mange nok gange og man selv føler man skal kæmpe med at få et..så bliver man lige så langsomt usikke. Det er helt naturligt. Alle ville blive det. Usikkerheden forsvinder først når man er bevist om at man måske er det og hvad årsagen er. Så kan mn handle på det. 

Anmeld

9. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Hvis man ser andre får smil mange nok gange og man selv føler man skal kæmpe med at få et..så bliver man lige så langsomt usikke. Det er helt naturligt. Alle ville blive det. Usikkerheden forsvinder først når man er bevist om at man måske er det og hvad årsagen er. Så kan mn handle på det. 

Jeg håber at det måske hjælper at farmand skal være hjemme i et par dage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.