Jeg er opløst af gråd :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. april 2012

Anonym trådstarter

.. Og har virkelig brug for et råd eller et eller andet! ..... Mit barn er stadig spæd, men er ved at nå den alder, hvor smilene er en bevist handling! Det har en fantastisk øjenkontakt, med bedsteforældre, far og sundhedsplejerske, og smiler til dem også! Men ikke til mig! ...jeg føler at så snart jeg har mit barn i armene, så græder det! Og det har gjort mig så ulykkelig de sidste par dage! Min mand sad med vores barn i dag, og jeg kunne se det store smil han fik, og så brød jeg bare sammen! ... Hvad er det jeg gør forkert? Mit hjerte brister, når barnet græder, og jeg elsker det betingelsesløst! Var der fordi jeg tog beslutningen om ikke at amme? .. Hvad er det dog jeg har gjort? Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Anonym trådstarter

Er der virkelig ingen som har et enkelt godt råd? Eller opmundtrende ord?

Anmeld

9. april 2012

mortilnoahogmelina

Du skal hav verdens største for set fortjener du .
Desuden skal du vide du er verdens bedste mor .
Og jeg et sikker på dit barn ikk gør det med vilje , altså barnet er ikk bevist om hvem det smiler til . Tænker lidt om du virker meget ked stresset over det , for det kan barnet mærke . Tænker on du kan prøve og ligge den dårlige samvittighed på hylden og smile og vær glad ned dit barn ?? Er sikker på du ingenting gør forkert .

Og det er bestemt ikk amningen , der er mange kvinder søn ikk rammer .

Endnu et stort kram

Anmeld

9. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

.. Og har virkelig brug for et råd eller et eller andet! ..... Mit barn er stadig spæd, men er ved at nå den alder, hvor smilene er en bevist handling! Det har en fantastisk øjenkontakt, med bedsteforældre, far og sundhedsplejerske, og smiler til dem også! Men ikke til mig! ...jeg føler at så snart jeg har mit barn i armene, så græder det! Og det har gjort mig så ulykkelig de sidste par dage! Min mand sad med vores barn i dag, og jeg kunne se det store smil han fik, og så brød jeg bare sammen! ... Hvad er det jeg gør forkert? Mit hjerte brister, når barnet græder, og jeg elsker det betingelsesløst! Var der fordi jeg tog beslutningen om ikke at amme? .. Hvad er det dog jeg har gjort? Hjælp!

Det der har intet med at du valgte ikke at amme at gøre.. At amme er ikke et ultimativt svar på alt, sålænge vi gør det, så er resten sådan set kørt i stilling.

Mon ikke det er fordi far og bedsterne ikke altid er ansvarshavende? Min søn og jeg gik rigtigt meget op og ned af hinanden i en periode hvor far arbejdede meget, dér fik jeg heller ikke meget kærlighed. Tilgengæld fik jeg tit skæld ud, også selvom det ikke var min skyld. Du kender det vel fra dig selv? Når man lige har set en tand for meget til hinanden, til man kan blive ved med at synes den anden er nuttet?

Måske du har brug for en pause, bare et par timer? Til at gøre hvad der passer dig og så hjem til familien igen og ned på gulvet og have lidt kvalitetstid med mor der igen har overskud til at lave fis og ballade?

Anmeld

9. april 2012

DLM

Pernille08 skriver:

Og jeg et sikker på dit barn ikk gør det med vilje , altså barnet er ikk bevist om hvem det smiler til . Tænker lidt om du virker meget ked stresset over det , for det kan barnet mærke . Tænker on du kan prøve og ligge den dårlige samvittighed på hylden og smile og vær glad ned dit barn ?? Er sikker på du ingenting gør forkert .

Endnu et stort kram

Anmeld

9. april 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar! Jeg tror bare at det hele kulminerede i dag! Min Mand har haft rigtig meget at se til, så jeg har stået ret alene med det hele. Og det er mig der er primærpersonen herhjemme, så måske har vores baby været "for vant til" at det bare er mig? Jeg ved det ikke, kunne/kan bare ikke lade være at tænke om det er mig der har gjort noget galt!

Anmeld

9. april 2012

JH12

Pernille08 skriver:

Endnu et stort kram

Anmeld

9. april 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar! Jeg tror bare at det hele kulminerede i dag! Min Mand har haft rigtig meget at se til, så jeg har stået ret alene med det hele. Og det er mig der er primærpersonen herhjemme, så måske har vores baby været "for vant til" at det bare er mig? Jeg ved det ikke, kunne/kan bare ikke lade være at tænke om det er mig der har gjort noget galt!

Du har med gangti intet gjort galt det er jeg sikker på . Lig den dårlige samvittighed væk.
Dit barn elsker dog hovedløse er jeg sikker på .

Anmeld

9. april 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Du har med gangti intet gjort galt det er jeg sikker på . Lig den dårlige samvittighed væk.
Dit barn elsker dog hovedløse er jeg sikker på .

Tak ... Jeg håber at det bare er mig der er unødigt bekymret!

Anmeld

9. april 2012

Gaia

Du har intet gjort galt. Men de lille baby kan mærke at du ganske langsomt er blevet usikker pga. De manglende smil. Denne usikkerhed mærker den lille ikke hos far, bedsteforæld osv. Derfor kan det være den lille slapper mere af hos dem, måske af samme grubd fordi baby mærker din usikkerhed græder dit barn.. Det betyder ikke at du gør noget galt, at dit barn ikke vil dig osv. Tværtimod er du den person i hele verden dit barn allerhelst vil være hos. Prøv at lade være med at prøve på at få smil af den lille -altså prøv ikke for hårdt, hvis du forstår hvad jeg mener, og så tro på at du et helt fantastisk. Ta ikke fråden personligt selvom det er svært. Bare vær med dit barn og slip forventningerne til dig selv og til barnet. Lad vær med at have en konkurrence i dit hoved om at du ogs skal have smil. Tænk nærmere; idag skal vi bare være mig og mit barn. Får jeg smil er det fint, får jeg ikke smil er det også ok. Græder mit barn, så tager jeg en dyyyb indånding og tysser. Jeg tror på det ikke er mig, der gør noget galt og at jeg gør det så godt jeg kan og det er godt nok... Du er nemlig god nok som mor lige præcis på den måde du er, du skal bare slappe af og tro på det. Stort kram herfra. Kan lige fortælle at da min datter var spæd, så græd hun hysterisk når mig eller min mand skiftede hende. Men når min mor eller søster ( som har tre børn) skiftede hende lå hun bare og smilte og hyggede..grunden hertil var at både min mor og søster udstrålede selvsikkerhed og dermed gjorde hende tryg. Fremfor os nybegyndere der knapt viste hvordan bleen skulle vende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.