Hvilken prævention...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

132319

Ja, den faldte jeg også over. Eneste men for mig, er at jeg allerhelst ville undgå hormonerne.

Der er begrænsede hormoner i, færre end i minipiller og så er jeg tilhænger af prævention der ikke skal "ned igennem systemet."

Eneste alternativ er så kobberspiral men den vil jeg ikke anbefale, jeg fik den efter første graviditet og den satte sig skævt, min fyr kunne mærke den når vi var sammen og jeg havde konstant jag af smerter indtil min læge tog den ud efter 2 måneder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Kloster

Mussen2 skriver:

Ja, der er mange muligheder. Jeg ville bare allerhelst undgå hormonerne, så sad lige og læst om kobberspiralen.

Hvad har du hørt af negative ting ved den?

Jeg har haft kobberspiral i et ½ år.

Det eneste godt, jeg har om den, er pisen og at der ikke er hormoner i den. Til gengæld er det tankevækkende at det er selve kobberet, der udskilles i kroppen, der gør, man ikke bliver gravid... Pest ell kolera??

Men jeg storm-blødte nærmest i 12-15 dage om måneden og så kunne havde vi rigtig mange problemer med snorerne, trods de var klippet så korte som muligt. Det hæmmede rigtig meget vores samliv.

Min krop kunne slet ikke acceptere den. Også var jeg lige ved at besvime ved opsættelsen, men det er yderst forskelligt, hvordan man reagere på dette.

Anmeld

8. april 2012

An&Jo

Mussen2 skriver:

Ja, der er mange muligheder. Jeg ville bare allerhelst undgå hormonerne, så sad lige og læst om kobberspiralen.

Hvad har du hørt af negative ting ved den?

desværre synes jeg bare jeg har hørt rigtig mange tilfælde hvor folk er blevet gravide på den..

Det kan være det har været enkeltstående tilfælde, men sidder både på den her side og på en anden, og der var på et tidspunkt hvor der var rigtig mange indlæg både her og på den anden side som pludselig var blevet gravide selvom de havde sådan en.. Så den chance turde jeg ikke tage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.