Hvilken prævention...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Mussen2

Jeg skal snart til 8 ugers tjek og i denforbindelse tænker jeg på evt. Prævention! Som jeg ved lægen vil snakke om.

Jeg er ikke interesseret i at, tage p-piller. Pessar er lidt besværligt (eller hva'?) og i en spiral er d vel også hormoner eller hvardan er det nu.

Vi har tidligere brugt nuva-ring og kondomer, men vil helst slippe for hormonpræparater og kondomer er altså lidt kedeligt

Hvad bruger I og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

L&V

Mussen2 skriver:

Jeg skal snart til 8 ugers tjek og i denforbindelse tænker jeg på evt. Prævention! Som jeg ved lægen vil snakke om.

Jeg er ikke interesseret i at, tage p-piller. Pessar er lidt besværligt (eller hva'?) og i en spiral er d vel også hormoner eller hvardan er det nu.

Vi har tidligere brugt nuva-ring og kondomer, men vil helst slippe for hormonpræparater og kondomer er altså lidt kedeligt

Hvad bruger I og hvorfor?

Jeg fik mini piller, det passede fint til mig.. Desværre havde jeg tit plet blødninger med dem men ellers glad for det

Anmeld

8. april 2012

Mussen2

Månsson skriver:

Jeg fik mini piller, det passede fint til mig.. Desværre havde jeg tit plet blødninger med dem men ellers glad for det

Det er som en p-pille, mare med mindre hormon ikke? Eller hvordan er det?

Anmeld

8. april 2012

Kloster

De eneste præventionsformer, der ikke er hormoner i, er kondomer og Kobberspiral.

Jeg har p-stav og er rigtig glad for den. Ingen gener overhovedet og har nærmest ikke mens. P-stav indeholder kun 1 hormon. Se evt på præventionssiden. Det kan man blive guidet til hvilket prævention, der er bedst for én.

Anmeld

8. april 2012

An&Jo

Jeg skal have sat en hormonspiral op her i ugen.. det blev jeg i samråd med min læge enig om var den bedste løsning ofr mig..

p-piller glemmer jeg, og min krop reagerer meget kraftigt på dem.. kobberspiral har jeg hørt for mange uheldige episoder om..
mini piller ville jeg ikke få taget korrekt
p-staven var ikke en mulighed da jeg er angst for noget der skal ind under huden..

ja vi var igennem dem allesammen..

men da jeg har meget smertefulde og kraftige blødninger og ondt i flere dage op til og efter mens, ja så var det hormonspiralen der var bedst da den kan gå ind og minimere både smerter og blødninger..

Men gå ind og læs om de forskellige muligheder og find den der er bedst for dig..

Anmeld

8. april 2012

L&V

Mussen2 skriver:

Det er som en p-pille, mare med mindre hormon ikke? Eller hvordan er det?

Jo noget i den dur.. Man må amme når man tager dem, det var det der var vigtigt for mig

Anmeld

8. april 2012

132319

Jeg ammer stadig (min datter er 19 måneder) og jeg overvejer at få p-sprøjte. Den må man så vidt jeg kan læse mig frem til, godt få når man ammer.

Anmeld

8. april 2012

Mussen2

Kloster skriver:

De eneste præventionsformer, der ikke er hormoner i, er kondomer og Kobberspiral.

Jeg har p-stav og er rigtig glad for den. Ingen gener overhovedet og har nærmest ikke mens. P-stav indeholder kun 1 hormon. Se evt på præventionssiden. Det kan man blive guidet til hvilket prævention, der er bedst for én.

Tak for tippet. Har lige været forbi siden for at læse om det

Anmeld

8. april 2012

Mussen2

132319 skriver:

Jeg ammer stadig (min datter er 19 måneder) og jeg overvejer at få p-sprøjte. Den må man så vidt jeg kan læse mig frem til, godt få når man ammer.

Ja, den faldte jeg også over. Eneste men for mig, er at jeg allerhelst ville undgå hormonerne.

Anmeld

8. april 2012

Mussen2

An&Jo skriver:

Jeg skal have sat en hormonspiral op her i ugen.. det blev jeg i samråd med min læge enig om var den bedste løsning ofr mig..

p-piller glemmer jeg, og min krop reagerer meget kraftigt på dem.. kobberspiral har jeg hørt for mange uheldige episoder om..
mini piller ville jeg ikke få taget korrekt
p-staven var ikke en mulighed da jeg er angst for noget der skal ind under huden..

ja vi var igennem dem allesammen..

men da jeg har meget smertefulde og kraftige blødninger og ondt i flere dage op til og efter mens, ja så var det hormonspiralen der var bedst da den kan gå ind og minimere både smerter og blødninger..

Men gå ind og læs om de forskellige muligheder og find den der er bedst for dig..

Ja, der er mange muligheder. Jeg ville bare allerhelst undgå hormonerne, så sad lige og læst om kobberspiralen.

Hvad har du hørt af negative ting ved den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.