tilskud til børnebriller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

kristinaS

Anonym skriver:

Min datter på 8 år har fået briller, +1,75 på højre øje og +3,75 på venstre øje.

Hendes briller har kostet 1545 kr for 2 par med det hele hos Louis Nielsen, men får godt 500 kr tilbage fra Danmark, men har fået at vide, man også kan søge hos kommunen.

Nogle der ved hvordan man gør og hvor meget man evt. kan få i tilskud?

Kigger kommunen på hvad man har stående i banken/indtægt?

God påske ...

Kan bestemt ikke se hvorfor man ikke skal søge hvad man har ret til. Synes i forvejen at folk der har "noget" el. Tjener en del betaler meget for andre via skatter. Det svarer jo fx til at alle unge også kan søge SU lige gyldigt hvad deres forældre tjener el at alle får folkepension. Sådan er vores samfund indrettet.

Vi betaler selv for alt i min familie, kender da til mange der i mine øjne modtager midler fra kommunen, som jeg ikke forstår de har ret til, så hvis jeg har "ret" til tilskud fra det offentlige, når min søn skal have briller, ja så tager jeg det da i hvert fald.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

jydeinden

Talbutikken skriver:

Vi er vist ret enige på det punkt

Herhjemme få vi feks. dækket min søns medicin som ligger på en måndelig udgift på 1409.25 kr. (årligt 16.911 kr.). Hvilket er skønt at der er den mulighed, i forhold til hvis man har samme lidelse som voksen, hvor man selv skal betale.. Hvilket desværre resultere i at mange voksende, ulader at tage medicen da de ikke har råd og ikke kan få hjælp til at dække udgifterne.

Hvis ikke at vi kunne få det dækket, have vi skulle vælge mellem min søns livskvalitet og mad på bordet til hele familien, hvilket er et valg ingen famlier burde stå med.

Så ja, hvis jeg kan få udgifterne dækket, så søger jeg men selvfølgelig med en god begrundelse ikke bare for at søge fordi jeg kan. Man skal jo heller ikke udnytte systemet, som nogen desværre mener at man gør, men så skulle de prøve at være i samme situation. Det er ikke lutter lagkage at leve livet med et handicap.

jeg mener bestemt ikke at en som står i din situation og skal vælge imellem mad og dit barns livs syn, skal vælge det første.. men jeg mener klart at hvis man har råd til at betale noget selv ( det kan være briller, medicin you name it) uden at skulle vælge noget livs nødvendigt fra ( mad, el, varme, husleje osv) så skal man det.

Vi søgte kommunen om hjælp på et tidspunkt, fordi vi faktisk ikke anede hvordan reglerne var ( det var til et hul jeg har i tænderne) og fik at vide at vi kun kunne få hjælp hvis vores indkomst var væsenligt lavere, og dette er jo også helt fair et sted.

Anmeld

14. april 2012

Talbutikken

jydeinden skriver:

jeg mener bestemt ikke at en som står i din situation og skal vælge imellem mad og dit barns livs syn, skal vælge det første.. men jeg mener klart at hvis man har råd til at betale noget selv ( det kan være briller, medicin you name it) uden at skulle vælge noget livs nødvendigt fra ( mad, el, varme, husleje osv) så skal man det.

Vi søgte kommunen om hjælp på et tidspunkt, fordi vi faktisk ikke anede hvordan reglerne var ( det var til et hul jeg har i tænderne) og fik at vide at vi kun kunne få hjælp hvis vores indkomst var væsenligt lavere, og dette er jo også helt fair et sted.

Ja, man skal trods alt have en forholdsvis lav indtægt for at kunne få hjælp fra kommunen, hvilket jeg endeligt også tror er meget fornuftigt for ellers ville der ingen penge være i kommunekasserne.. Ups det er der vis ikke i forvejen  så nu spare det "bare" de forkerte steder i stedet

Anmeld

14. april 2012

jydeinden

Talbutikken skriver:

Ja, man skal trods alt have en forholdsvis lav indtægt for at kunne få hjælp fra kommunen, hvilket jeg endeligt også tror er meget fornuftigt for ellers ville der ingen penge være i kommunekasserne.. Ups det er der vis ikke i forvejen  så nu spare det "bare" de forkerte steder i stedet

dét kan vi godt blive enige om.. bare her i min kommune spare de på mad til de gamle, ordenlige veje ( det er lap på lap på lap løsningen), transport penge ( men politikerne får det self stadig )

der trues med skolelukninger osv..

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

sikke en debat, jeg betaler min skat med glæde og derfor vil også have tilskud, HVIS jeg er berettigt til det.

Jeg er enlig med 2 børn, har 12000 kr udbetalt, men får da hele vores husleje betalt af kommunen.

De penge som enlige forsørgere er berettet til går til huslejen, derfor siger jeg altid at kommunen betaler huslejen, og at folk har ondt i røven over det, kan jeg ikke gøre så meget ved.

Der er ingen snyd i det, kommunen kender til hvad jeg tjener, da de får mine lønsedler.

Anmeld

16. april 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
4xGreve skriver:

Hold da op det var alligevel billigt min datters sidste par briller kostet os lige lidt over 4000kr av av

Uhh.. ja det var sku dyrt..

Er det nogle specille slags?

Anmeld

16. april 2012

4xGreve

Chrisli skriver:

Uhh.. ja det var sku dyrt..

Er det nogle specille slags?

Det er et special stel som kan bøjes uden at gå i stykker også er det en meget stærk styrke?

Anmeld

16. april 2012

Chri9000

4xGreve skriver:

Det er et special stel som kan bøjes uden at gå i stykker også er det en meget stærk styrke?

Hmm.. okai, min søn briller er nu og sådan nogle ret flexible nogen, og hans styrke ligger på pt +3,75..

Hvor har i optiker?

Anmeld

17. april 2012

4xGreve

Chrisli skriver:

Hmm.. okai, min søn briller er nu og sådan nogle ret flexible nogen, og hans styrke ligger på pt +3,75..

Hvor har i optiker?

Vi har optikker i slotscenteret i randers c. 

Daniella's styrke ligger på +7,0 og +6,75 og det er så hendes brille styrke hendes oprindelig styrke er vist lidt højre! 

Anmeld

17. april 2012

Chri9000

4xGreve skriver:

Vi har optikker i slotscenteret i randers c. 

Daniella's styrke ligger på +7,0 og +6,75 og det er så hendes brille styrke hendes oprindelig styrke er vist lidt højre! 

Det var da også en høj styrke.. hvor gammel er hun?

Min søn har "kun" +5.50 i oprindelig.. men kan pt nøjes med de +3,75

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.