jydeinden skriver:
hmm der er jeg nok lidt splittet, for er selv afhængig af et "hjælpemiddel" og jo jeg kunne nok godt selv finde pengene, men når kommunen vil yde servicen, hvis bare man gider vente, ja så tager jeg da imod den..
men tror jeg har lidt den holdning at det kommer an på hvad det er, og måske et vis sted også hvor mange penge man selv har at gøre godt med 
Vi er vist ret enige på det punkt 
Herhjemme få vi feks. dækket min søns medicin som ligger på en måndelig udgift på 1409.25 kr. (årligt 16.911 kr.). Hvilket er skønt at der er den mulighed, i forhold til hvis man har samme lidelse som voksen, hvor man selv skal betale.. Hvilket desværre resultere i at mange voksende, ulader at tage medicen da de ikke har råd og ikke kan få hjælp til at dække udgifterne.
Hvis ikke at vi kunne få det dækket, have vi skulle vælge mellem min søns livskvalitet og mad på bordet til hele familien, hvilket er et valg ingen famlier burde stå med.
Så ja, hvis jeg kan få udgifterne dækket, så søger jeg men selvfølgelig med en god begrundelse ikke bare for at søge fordi jeg kan. Man skal jo heller ikke udnytte systemet, som nogen desværre mener at man gør, men så skulle de prøve at være i samme situation. Det er ikke lutter lagkage at leve livet med et handicap.
Anmeld