tilskud til børnebriller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

Talbutikken

jydeinden skriver:

hvis du har en god indtægt og hvis du har en del penge på kontoen.. hvorfor overvejer man så at søge kommunen om hjælp, det forstår jeg ikke helt

Jeg tænkte det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

jydeinden

Talbutikken skriver:

Jeg tænkte det samme

kæresten siger at han tror det handler om ønsket om at spare penge.. men det er vel ikke dét kommune kassen skal bruges til. ?

Anmeld

14. april 2012

Talbutikken

jydeinden skriver:

kæresten siger at han tror det handler om ønsket om at spare penge.. men det er vel ikke dét kommune kassen skal bruges til. ?

Det ville jeg nok mene er et holdnings spørgsmål:

Hvis man har ret til at få det dækket via lovgivningen, så er det vel ok?

Eller er det kun hvis man ikke har penge i banken ?

Anmeld

14. april 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Mange tak for svar, jeg gider ikke bruge tid på at søge, jeg får ikke noget ud af det, da min datter ´s briller er købt og betalt, og jeg har et større beløb i banken og en god indtægt.

Men tak for svar :-)

Hvis du har et større beløb i banken og god indtægt, hvorfor så kræve penge fra kommunen til at starte med? Lyder lidt "nasse agtigt".

Anmeld

14. april 2012

jydeinden

Talbutikken skriver:

Det ville jeg nok mene er et holdnings spørgsmål:

Hvis man har ret til at få det dækket via lovgivningen, så er det vel ok?

Eller er det kun hvis man ikke har penge i banken ?

hmm der er jeg nok lidt splittet, for er selv afhængig af et "hjælpemiddel" og jo jeg kunne nok godt selv finde pengene, men når kommunen vil yde servicen, hvis bare man gider vente, ja så tager jeg da imod den..

men tror jeg har lidt den holdning at det kommer an på hvad det er, og måske et vis sted også hvor mange penge man selv har at gøre godt med

Anmeld

14. april 2012

mortilflere

jydeinden skriver:

hmm der er jeg nok lidt splittet, for er selv afhængig af et "hjælpemiddel" og jo jeg kunne nok godt selv finde pengene, men når kommunen vil yde servicen, hvis bare man gider vente, ja så tager jeg da imod den..

men tror jeg har lidt den holdning at det kommer an på hvad det er, og måske et vis sted også hvor mange penge man selv har at gøre godt med

Der er da oxo forskeld på hjælpemidler og briller ......

Jeg kunne da ikke finde på at søge om briller selvom min store pige bruger +8 på begge øjne..

Men til hendes handicappet søster søger jeg ting  

Hjælpe midler er jo sindsyge dyre .

Anmeld

14. april 2012

Maja88

altså jeg ville da også søge alt det jeg kan få....

er det ike normalt princip at ville have alle de "rabatter" man kan,,,

Anmeld

14. april 2012

Talbutikken

jydeinden skriver:

Vi er vist ret enige på det punkt

Herhjemme få vi feks. dækket min søns medicin som ligger på en måndelig udgift på 1409.25 kr. (årligt 16.911 kr.). Hvilket er skønt at der er den mulighed, i forhold til hvis man har samme lidelse som voksen, hvor man selv skal betale.. Hvilket desværre resultere i at mange voksende, ulader at tage medicen da de ikke har råd og ikke kan få hjælp til at dække udgifterne.

Hvis ikke at vi kunne få det dækket, have vi skulle vælge mellem min søns livskvalitet og mad på bordet til hele familien, hvilket er et valg ingen famlier burde stå med.

Så ja, hvis jeg kan få udgifterne dækket, så søger jeg men selvfølgelig med en god begrundelse ikke bare for at søge fordi jeg kan. Man skal jo heller ikke udnytte systemet, som nogen desværre mener at man gør, men så skulle de prøve at være i samme situation. Det er ikke lutter lagkage at leve livet med et handicap.

Anmeld

14. april 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Min datter på 8 år har fået briller, +1,75 på højre øje og +3,75 på venstre øje.

Hendes briller har kostet 1545 kr for 2 par med det hele hos Louis Nielsen, men får godt 500 kr tilbage fra Danmark, men har fået at vide, man også kan søge hos kommunen.

Nogle der ved hvordan man gør og hvor meget man evt. kan få i tilskud?

Kigger kommunen på hvad man har stående i banken/indtægt?

God påske ...

De giver ikke tilskud til briller medmindre styrken ligger over +7 taler desværre af bitter erfaringer vores datter har briller og hun bruger +6.75 og +7.0 vi får dækket det ene glas og halvdelen af stellet da det er et special stel

Anmeld

14. april 2012

4xGreve

Chrisli skriver:

Min søn har også briller, pt er hans styrke +3,75 på begge øjne.. og ja briller er dyre til børn, vi er også hos Louis Nielsen og gav sidste gang omkring 2100 kr..

Nå men du kan godt søge om tilskud, men som de andre skriver, så skal det gøre før man køber dem, et lidt åndsvagt princip men sådan er det jo. Jeg har ikke søgt det før, og har nok heller ikke planer om det

Hold da op det var alligevel billigt min datters sidste par briller kostet os lige lidt over 4000kr av av

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.