Friheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

Anonym trådstarter

Tak til jer som ville dele jeres måde at gør ting på ud.

Jeg synes, det er dejligt, at se hvad andre gør.

Jeg synes også frihed er godt, men jeg nok mere i den grøft, at ens frihed begrænse, når der kommet børn, hvilket min mand og jeg ikke er helt enig om. Frihenden kommer igen, når vi ikke har små børn, vores er 11 måneder, 3 år og 10 år. 

Han kan godt lide byture, og synes ikke han er for gammel til karneval og festival og ser heller ikke problemer i, at vennerne ringer en lørdag aften kl 20 og høre om, han vil med byen, hvor jeg er af anden mening, det synes jeg måske var det, man gjorde, da man var helt ung, jeg synes, det fint han tager afsted når det lidt mere planlagt, men synes, det tit lige i perioder og så lidt pause og så igen. Jeg er hjemme, da jeg studere hjemme fra og så jeg har meget at vores huslige ting, han hjælper til, selvom, det lige kræver man lige siger noget først. Han sover altid uden, når han skal noget, hvilket jeg ikke bryder mig om. Men synes godt han kunne gaere lidt ned i det, at jeg stort set siden, jeg mødte ham har været meget alene med vores børn på grund af ekstra arbejde, og tid med vennerne også mens jeg har været gravid hyggede han sig og fuld hver nytårsaften og ja jeg har givet plads til mange ting synes jeg. Han arbejde meget i en periode og gør det forsat en i mellem, det er vi dog helt enig om, da det giver gode penge, men så vil jeg også gerne have ham hjemme, når han ikke arbejder bare lidt. 

Men jeg kunne ønske mig, at han kunne være lidt mere far og mand følger lidt han ikke er "voksen" endnu, men på den anden side, ved jeg heller ikke om ville stoppe, når han er 35 år tror bare han godt kan lide det der, han siger også tit, du kan bare tage afsted, men jeg har ikke behovet, så ville jeg hellere kunne shoppe og nyde andre ting, men det er luksus og skal spares på for man så afvide de fleste gange, men det ok at han går i byen og skal bruge penge på det... hmm..

Så skal vi ikke på sommerferie, det synes vi  ikke skal bruge penge på og han gider ikke på camping i hytte og sådan, men igen det ok, at han vil 3 dage på festival i hytte, hvilket også koster penge. Jeg følger bare, at han udnytter, at jeg ikke har det behov for, at gå i byen, jeg nok mere til de planlagte ting med "vennerne". Ikke alt det sportane der, og det virker for mig helt dumt, at han tænker sådan, når han ved vores netværk hverken kan eller vil tage vores børn, bare fordi, vi lige pludselig lørdag kl 20 vil en tur i byen, tror sku de ville tænke deres. Men de tager dem gerne, hvis det er 14 til 30 dage ude i tiden og de kan planlægge, at der kommer 3 børn.

Vi laver ikke meget sammen og når han har fri, så ender han ved sin computer, spiller, så igen der får han også fri rum... 

Han arbejder som kok og her de sidste 2 weekender, har han bare ringet hjem og sat at skulle i byen og ikke kom hjem... Det synes jeg ikke om, idet at jeg har sagt ja til ekstra abejde for at få de penge hjem, jeg har ikke sagt til, at han så er væk 2 dage for at arbejde og gå i byen.

Men jeg ved ikke, om vi er alt forskellige til at være sammen, jeg elsker ham, men det trist altid og være ene og bare give og give og ikke mærke noget for en selv.

Men tak for alles svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej til alle her inden.

Jeg er en kvinde på 30 år, der for snart 4 år siden mødte en dejlig mand, som er 28 år i dag. Vi fik hurtig barn og nummer 2 kom også hurtigt til og så har jeg en fra mine helt unge dage, så 3 børn i alt og vi blev gift. Der har dog været mange op og nedture i vores ægteskab til nu og vi har været fra hinanden 2 gange af kort varriehed.

Overorndet set er vi meget forskellige, men jeg søger og finde en forklaring på mine bekymeringer. 

Så jeg vil gerne høre bud på andres parforhold, jeg har lavet nogen spørgsmål her. 

1. Hvor meget i jeres forhold er der plads til frihed her under f.eks karneval, byture en alm lørdagaften sportant, festivalaf 3 dage OSV.

2. Deltagelse i hjemmet er i sammen eller hvem gør hvad lige fra sygdom til andre ting.

3. Er der plads til, at i må sove uden, når i er i byen, min mand sover aldrig hjemme, altid ude, hvad gør i.

4. Hvor tit laver i noget sammen uden børn, rejser i uden børn, hvor tit laver i noget hver for sig.

5. Hvordan er hver jeres økomiske frihed hver især, må i købe hvad i har lyst til????

Jeg søger en forklaring idet, jeg er træt af og skal sætte begrænsringer for min mand, hvilket så kvæler ham, men jeg følger selv, jeg giver en lang snor, så til jer kvinder der uden, hvor lang er jeres snor og får i noget i bytte og hvordan er jeres mænd. Jeg vil bare vide om jeg er for gammeldags i mine tanker omkring det hele.

Håber nogen vil besvare mine spørgsmål.

-Vil starte med at sige at jeg er gift, 30 år og vi har en datter på 1½ år

1. Hvor meget i jeres forhold er der plads til frihed her under f.eks karneval, byture en alm lørdagaften sportant, festivalaf 3 dage OSV.

-Her er der alt det frihed vi begge ønsker. Jeg kan tage afsted med tøserne og han kan smutte med drengene. Det er ikke altid aftalt, men vi gir altid hinanden plads til sjov og ballade. Ville heller aldrig sige nej til en 3 dags tur, hvis man har brug for det. Så finder vi ud af det.

2. Deltagelse i hjemmet er i sammen eller hvem gør hvad lige fra sygdom til andre ting.

-Her i huset er vi fælles om alt. Det eneste er måske nok lige at jeg ALDRIG rør vasketøjet  

3. Er der plads til, at i må sove uden, når i er i byen, min mand sover aldrig hjemme, altid ude, hvad gør i.

-Ja. Ingen problemer i at sove ude. Hellere det end at betale 4-5-600 for en taxa hjem.....

4. Hvor tit laver i noget sammen uden børn, rejser i uden børn, hvor tit laver i noget hver for sig.

-Det er sjældent vi laver noget uden vores datter. Vi nyder meget at være sammen med andre der har børn i stedet. Det sker noget oftere at vi er afsted hver for sig. Jeg har eks. været i Sverige 2 gange af 3 og 5 dage med vores pige, mens min mand var alede hjemme

5. Hvordan er hver jeres økomiske frihed hver især, må i købe hvad i har lyst til????

-Vi har FÆLLES økonomi, og disponerer hveri sær over et visa kort til kontoen. Dog snakker vi lige sammen om køb der overstiger ca 500. Ellers køber vi hvad vi har lyst og råd til. Og ønsker min mand sig noget, så spare jeg på indkøbene og omvendt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.