Anonym skriver:
Hej til alle her inden.
Jeg er en kvinde på 30 år, der for snart 4 år siden mødte en dejlig mand, som er 28 år i dag. Vi fik hurtig barn og nummer 2 kom også hurtigt til og så har jeg en fra mine helt unge dage, så 3 børn i alt og vi blev gift. Der har dog været mange op og nedture i vores ægteskab til nu og vi har været fra hinanden 2 gange af kort varriehed.
Overorndet set er vi meget forskellige, men jeg søger og finde en forklaring på mine bekymeringer.
Så jeg vil gerne høre bud på andres parforhold, jeg har lavet nogen spørgsmål her.
1. Hvor meget i jeres forhold er der plads til frihed her under f.eks karneval, byture en alm lørdagaften sportant, festivalaf 3 dage OSV.
2. Deltagelse i hjemmet er i sammen eller hvem gør hvad lige fra sygdom til andre ting.
3. Er der plads til, at i må sove uden, når i er i byen, min mand sover aldrig hjemme, altid ude, hvad gør i.
4. Hvor tit laver i noget sammen uden børn, rejser i uden børn, hvor tit laver i noget hver for sig.
5. Hvordan er hver jeres økomiske frihed hver især, må i købe hvad i har lyst til????
Jeg søger en forklaring idet, jeg er træt af og skal sætte begrænsringer for min mand, hvilket så kvæler ham, men jeg følger selv, jeg giver en lang snor, så til jer kvinder der uden, hvor lang er jeres snor og får i noget i bytte og hvordan er jeres mænd. Jeg vil bare vide om jeg er for gammeldags i mine tanker omkring det hele.
Håber nogen vil besvare mine spørgsmål.
Nu har vi kun et barn på snart 9 mdr., så der er selvfølgelig lidt færre friheder. Men synes jeg ville svare alligevel 
1. Hvor meget i jeres forhold er der plads til frihed her under f.eks karneval, byture en alm lørdagaften sportant, festivalaf 3 dage OSV.
Fordi vi har en baby, så kan vi ikke bare spontant komme og sige "jeg tager lige i byen" eller "jeg tager væk 3 dage". Men det kan sagtens lade sig gøre, vi siger det bare i god tid hvis det er.
2. Deltagelse i hjemmet er i sammen eller hvem gør hvad lige fra sygdom til andre ting.
Jeg er på barsel, så det er klart at jeg laver lidt mere. Men min kæreste arbejder meget og når jeg starter på arbejde igen, vil det højest sandsynlig stadig være mig der laver det meste. Mest fordi jeg ikke kan vente på at han har tid til at fx tage opvasken 
3. Er der plads til, at i må sove uden, når i er i byen, min mand sover aldrig hjemme, altid ude, hvad gør i.
Vi kommer altid hjem og sover, uanset hvor sent det bliver. Jeg ville ikke bryde mig om, at min kæreste sov ude, og jeg ville heller ikke sove ude. Kan ikke rigtig se hvorfor.
4. Hvor tit laver i noget sammen uden børn, rejser i uden børn, hvor tit laver i noget hver for sig.
Vi har altid været gode til at lave kæresteting før vi fik børn, såsom at gå i biografen, ud at spise osv. Efter vi har fået barn så sker det selvfølgelig ikke ligeså tit, tror vi har været ude og spise 2-3 gange alene og vi har været i byen sammen 2 gange.
Vi laver tit noget hver for sig også, så er han på fx netcafé med sine venner, og jeg er ude og shoppe med mine veninder. Synes det er vigtigt at man har hver sine ting med hver sine venner engang imellem.
5. Hvordan er hver jeres økomiske frihed hver især, må i købe hvad i har lyst til????
Vi er ret enige om at vi ikke bare kan købe det vi har lyst til. Er det dyre ting, så snakker vi om det, og venter eventuelt til vi har lidt flere penge. Men er jeg ude og shoppe med en veninde, så bruger jeg nogen gange 200-300 kroner, og det er som regel ok. Og det samme omvendt. Men vi har ikke hver især et bestemt rådighedsbeløb, men det er mig der står for at købe børnetøj osv.