Jeg er SÅÅÅ brugt!!! Får gråd hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

LR85

Jeg kan kun give dig medfølende tanker, ved hvor svært det er a have et lille barn, hvor søvnen ødelægger alt for dem og en selv. 

Har selv et sensitivt barn

Jeg kunne komme med tusinde råd, men det er nok noget a det du har hørt før. 

Det bedste jeg kan sige, er at det blir bedre med tiden. Hold ud, giv hende nærvær, tryghed og omsorg. Det er det DU som mor bedst kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Først vil jeg lige sige jeg elsker mit barn over alt, og ikke ville bytte hende for noget i verden!

Med det sagt.. Hold nu fast hvor er jeg brugt!

Hun er nu et halvt år, og hun er simpelthen sådan en stædig hidsigprop!

De første tre måneder gik med kolik! Til sidst talte jeg næsten dage til hun blev tre måneder og det forhåbentligt stoppede(hvilket det heldigvis gjorde!). 

Men det lige før det næsten ikke er blevet bedre. 

Hun vil ALDRIG sove! Det tager 2-4 timer at putte hver aften, og når hun endelig sover så sover hun max 2 timer af gangen. (heldigvis tager det kun en halv til en hel time at få hende til at sove igen) 

Formiddagsluren har hun trappet ned til en time og eftermiddagsluren kan jeg kun til nøds få hende til at tage og i så fald er det max en time til halvanden. Hun sover måske 8-9 timer dagligt. 

Det resultere i hun ofte bliver overtræt og så er der intet der virker udover at hænge på mor. Hun fare helt op i det røde felt og hyperventilere  

Derudover bliver hun SÅ hurtigt vred når der er det mindste dee ikke passer hende, og så det det samme som når hun er overtræt.

I ren desperation har hun fået mme og er tidligtstartet på grød. 

Men det ændre ingenting. Det er bare så hårdt! 

Hun trives ellers fortræffeligt og får kun ros af læge og sundhedsplejerske. Så hun fejler ingenting.

Er det bare mig der er pivet?

Sybes alle mine veninder har de dee små babyer der bare spiser, sover, griner og pludre - så kommer jeg med min lille hysteriske skrigballon der kun vil hænge på mor og ofte skriger folk i hovedet hvis de snakker til hende

(hun er dog også glad - men man skal fange hende på de rigtige tidspunkter så)

Min datter har så længe jeg kan mindes bøvlet med søvnen.. Og for søren da, det er hårdt! Så jeg føler virkelig med dig!

Jeg prøvede alt for at få hende til at sove om dagen. Virkelig alt.. Syntes ikke at noget virkede, og det var skide hårdt. Men det hjalp at holde fast i at lægge hende til at sove tre gang dagligt, og så trille en god og lang tur. Som regel så endte hun med at sove. Det har vi gjort i godt over en måned nu, tror jeg, og ved du hvad - hun sover ofte to gange om dagen Og det kan tydeligt mærkes på hendes humør. Jeg har den dejligste glade pige nu. Det var hun altså ikke før! Hold fast en brokmås..

Måske det samme kunne hjælpe dig? Jeg var alt igennem, for at finde en årsag til hvorfor min datter så sjældent var glad. Men ved os var det manglen på søvn, der gjorde hende i et dårligt humør.

Anmeld

8. april 2012

prettybutterfly

Jeg ved PRÆCIS HVORDAN DU HAR DET!!!! Føler med dig, og NEJ du er ikke sippet eller lign! Det er FUCKING hårdt at ha sådan en stædig hidsigprop. Jeg har en af nøjagtig samme slags! Hun er så fyldt 2 nu, men hun havde også kolik, og sov ALDRIG! Det først år sov hun som regel kun 20 min ad gangen og så gik der 3 timer før næste lur, om natten ku hun MÅSKE sove 2 timer timer i træk hvis vi var heldige. Hun skreg mellem 6-9 timer i løbet af dagen, jeg havde lyst til at kyle hende langt langt væk selvom jeg jo elsker hende over alt i hele verden. Syntes også det er pisse uretfærdigt det er så nemt for nogle, og mega besværligt for andre. Hun sover STADIG ikke igennem om natten uden at vågne op til 5+ gange, og gider stadig ik sove om aftenen(sover ik til middag heller). Men får da ca 10 timer om natten, dog som sagt med mange kortvarige vågne perioder, men det er da blevet langt lettere. Så der er da håb forude, håber bare det går hurtigere for jer før det bliver bedre!!!

Kæmpe krammer

PS: syntes næsten det værste er at andre ikke forstår hvor hårdt det er for en, når andre har det så nemt! Men vi er vel nogle få det fuldt ud forstår!

Anmeld

8. april 2012

modesty

Det lyder rigtig hårdt. Min dreng på 6 mdr. har haft perioder hvor han nemt blev overstimuleret, men det var intet i forhold til hvad du beskriver, og kunne afhjælpes ved at bare være herhjemme og have ro på.

Vi har lige haft en periode på halvanden måned hvor han var vågen hver 2. time natten igennem. Det er nede på hver 3. time nu, men jeg synes stadig at det er hårdt og jeg er konstant træt. Så jeg kan slet ikke forestille mig hvor smadret du må være.

Du er IKKE pivet! Du er SEJ!

Anmeld

8. april 2012

Lady Marion <3

Hun sover alt for lidt , i er kommet ind i en dårlig vane og hun skal lære at sove igen . Sæt et par dage af til at lære hende at sove igen når hun  har været vågen max 3 timer om morgenen så put hende i barnevognen og kør , bliv ved indtil hun sover , vågner hun efter ca 1 time så tag hende ikke op men kør igen indtil hun sover . Lad hende max få lov at være vågen 3 -4 timer af gangen , put hende og kør .. Jeg lover dig for det hjælper , hun kan ikke finde ro fordi hun simpelthen er alt for træt   Held og lykke

Anmeld

8. april 2012

Tulle28

Sover hun kun 2 gange om dagen? Min datter kunne, da hun var i den alder, MAX holde sig vågen 2 timer (ofte nærmere 1,5 time) ad gangen, ellers blev hun overtræt og helt umulig... Måske er det problemet hos jer? Har du fået tjekket hende igennem af en kiropraktor og evt. også en ørelæge (ikke din egen læge, men en rigtig ørelæge). Hvis der er noget der sidder og trykker eller hun har væske på ørerne, giver det jo udslag i utilfredshed og dårlig søvn... Så det ville jeg også prøve, hvis jeg var dig (og det ikke allerede er prøvet). Kram, Tulle

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Nej, hun sover ikke mere end 2-3 gange om dagen (som nævnt kniber det med eftermiddagsluren)

Jeg ved det velment når i siger det søvnen der er problemet og hun skal sove mere. Men jeg kan jo ikkd tvinge barnet i søvn

Jeg kan bruge hele dagen på at putte hende nogle gange. 

Dey virkelig ikke fordi jeg ikke forsøger. I dag er et typisk eksempel:

Kl 7: står op og fåe morgenmad

Kl 7-9: leger og morgenhygger vi(her er hun altid glad og en sand fornøjelse) 

Kl 9: begynder at putte til formiddag. 

Kl 11: stadig ikke lykkedes. Så jeg tager hende med ud og forbereder frokost

Kl 11.30: får frokost 

Kl 12: bliver lagt i barnevogn og går tur

Kl 13.30: ser ud til hun sover 

Kl 14: hun vågner med et skrig. Går rundt med hende, vugger vognen osv

Kl 15: er hun kørt helt op i det røde felt og jeg tager hende ind for at trøste hende og give hende mad

Kl 16: falder hun i søvn ovenpå mig inde i sengen

Kl 17: vågner hun 

Kl 17.30: får hun aftensmad

Kl 19: begynder vi at putte til at sove

Kl 20.30: sover hun 

Kl 20.50: vågner hun

Og nu er kl 21.40 og jeg render stadig runde med hende på armen

I dag har hun dog været meget lidt ked ift andre dage.

Hun har været til zoneterapeut og kiropraktor i hendes kolikperiode. Så det er afprøvet. 

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Rettelse: nu sover hun 

Anmeld

8. april 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Nej, hun sover ikke mere end 2-3 gange om dagen (som nævnt kniber det med eftermiddagsluren)

Jeg ved det velment når i siger det søvnen der er problemet og hun skal sove mere. Men jeg kan jo ikkd tvinge barnet i søvn

Jeg kan bruge hele dagen på at putte hende nogle gange. 

Dey virkelig ikke fordi jeg ikke forsøger. I dag er et typisk eksempel:

Kl 7: står op og fåe morgenmad

Kl 7-9: leger og morgenhygger vi(her er hun altid glad og en sand fornøjelse) 

Kl 9: begynder at putte til formiddag. 

Kl 11: stadig ikke lykkedes. Så jeg tager hende med ud og forbereder frokost

Kl 11.30: får frokost 

Kl 12: bliver lagt i barnevogn og går tur

Kl 13.30: ser ud til hun sover 

Kl 14: hun vågner med et skrig. Går rundt med hende, vugger vognen osv

Kl 15: er hun kørt helt op i det røde felt og jeg tager hende ind for at trøste hende og give hende mad

Kl 16: falder hun i søvn ovenpå mig inde i sengen

Kl 17: vågner hun 

Kl 17.30: får hun aftensmad

Kl 19: begynder vi at putte til at sove

Kl 20.30: sover hun 

Kl 20.50: vågner hun

Og nu er kl 21.40 og jeg render stadig runde med hende på armen

I dag har hun dog været meget lidt ked ift andre dage.

Hun har været til zoneterapeut og kiropraktor i hendes kolikperiode. Så det er afprøvet. 

Har du prøvet at trille laaange ture alle gange hun skal sove? Det er skide hårdt den første uge, men det kan hurtigt give pote

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Indtil videre gør jeg det kun om eftermiddagen fordi hun har godt af at komme ud

Men min erfaring er det faktisk ofte er lidt nemmere at få hende til at sove indendørs. 

Men det uden tvivl et forsøg værd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.