Jeg er SÅÅÅ brugt!!! Får gråd hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Anonym trådstarter

Først vil jeg lige sige jeg elsker mit barn over alt, og ikke ville bytte hende for noget i verden!

Med det sagt.. Hold nu fast hvor er jeg brugt!

Hun er nu et halvt år, og hun er simpelthen sådan en stædig hidsigprop!

De første tre måneder gik med kolik! Til sidst talte jeg næsten dage til hun blev tre måneder og det forhåbentligt stoppede(hvilket det heldigvis gjorde!). 

Men det lige før det næsten ikke er blevet bedre. 

Hun vil ALDRIG sove! Det tager 2-4 timer at putte hver aften, og når hun endelig sover så sover hun max 2 timer af gangen. (heldigvis tager det kun en halv til en hel time at få hende til at sove igen) 

Formiddagsluren har hun trappet ned til en time og eftermiddagsluren kan jeg kun til nøds få hende til at tage og i så fald er det max en time til halvanden. Hun sover måske 8-9 timer dagligt. 

Det resultere i hun ofte bliver overtræt og så er der intet der virker udover at hænge på mor. Hun fare helt op i det røde felt og hyperventilere  

Derudover bliver hun SÅ hurtigt vred når der er det mindste dee ikke passer hende, og så det det samme som når hun er overtræt.

I ren desperation har hun fået mme og er tidligtstartet på grød. 

Men det ændre ingenting. Det er bare så hårdt! 

Hun trives ellers fortræffeligt og får kun ros af læge og sundhedsplejerske. Så hun fejler ingenting.

Er det bare mig der er pivet?

Sybes alle mine veninder har de dee små babyer der bare spiser, sover, griner og pludre - så kommer jeg med min lille hysteriske skrigballon der kun vil hænge på mor og ofte skriger folk i hovedet hvis de snakker til hende

(hun er dog også glad - men man skal fange hende på de rigtige tidspunkter så)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

132319

Jeg vil bare give dig en medfølende tanke for min datter (på nu 19 måneder) var og er på præcis samme måde.

Jeg elsker det lille væsen men det er bare SÅ opslidende. Jeg er også blevet 10 år ældre både af udseende og energiniveau på kun 1½ år 

Anmeld

8. april 2012

Becks

Anonym skriver:

Først vil jeg lige sige jeg elsker mit barn over alt, og ikke ville bytte hende for noget i verden!

De første tre måneder gik med kolik! Til sidst talte jeg næsten dage til hun blev tre måneder og det forhåbentligt stoppede(hvilket det heldigvis gjorde!). 

Hun vil ALDRIG sove! Det tager 2-4 timer at putte hver aften, og når hun endelig sover så sover hun max 2 timer af gangen. (heldigvis tager det kun en halv til en hel time at få hende til at sove igen) 

Formiddagsluren har hun trappet ned til en time og eftermiddagsluren kan jeg kun til nøds få hende til at tage og i så fald er det max en time til halvanden. Hun sover måske 8-9 timer dagligt. 

Det resultere i hun ofte bliver overtræt og så er der intet der virker udover at hænge på mor. Hun fare helt op i det røde felt og hyperventilere  

Derudover bliver hun SÅ hurtigt vred når der er det mindste dee ikke passer hende, og så det det samme som når hun er overtræt.

Hun trives ellers fortræffeligt og får kun ros af læge og sundhedsplejerske. Så hun fejler ingenting.

Sybes alle mine veninder har de dee små babyer der bare spiser, sover, griner og pludre - så kommer jeg med min lille hysteriske skrigballon der kun vil hænge på mor og ofte skriger folk i hovedet hvis de snakker til hende

Jeg tænker hun måske er særlig sensitiv?

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg vil bare give dig en medfølende tanke for min datter (på nu 19 måneder) var og er på præcis samme måde.

Jeg elsker det lille væsen men det er bare SÅ opslidende. Jeg er også blevet 10 år ældre både af udseende og energiniveau på kun 1½ år 

Jeg er virkelig også blevet gammel føler jeg, og har tabt mig fra en str 38 til en str 34 så det tære også på energiniveauet.

Rart med noget medfølelse!

Jeg føler mig bare nogle gange så utilstrækkelig som mor, og forstår ikke hvad jeg gør forkert.

Er der bare nogle babyer der er sådan?

Har snakket med sundhedsplejersken om det hver gang.

De første tre måneder måtte det jo være kolikken. Dernæst var det nok sult så derfor fik hun tilbudt mme. Hun tog mere på men det havde ingen effekt ellers. Sidste løsning var så grøden - det har jeg forsøgt i tre uger nu, og hun spiser fint. Men igen, ingen effekt! Argh  

Anmeld

8. april 2012

ano14316

Anonym skriver:

Puha nej, du er bestemt ikke pivet, jeg synes det lyder rigtig rigtig hårdt..

Jeg har Magnus på 6 mdr (idag) Og han er meget nem, nu kan jeg så for alvor mærke 26 ugers springet, som giver sig udtryk i at han slet ikke kan underholde sig selv.

Jeg tænker om du har mulighed for at putte hende i barnevognen så hun står ude og sover, Magnus sover i hvertfald 2-3 gange længere udenfor.

Hvor rytme fast er hun? for hvis hun ikke er så fast, så har hun måske brug for at få hjælp til at få rytmen ind. Jeg har gjort det ved at gå ture med barnevognen på det tidspunkt som passe os begge bedst.

Vores dag ser sådan her ud:

kl 7 vågner, får mad, sover videre

kl 8 vågner, får mad og er frisk

(hvis formiddags lur, den er han vist på vej ud af)

kl 9 får mad, sover.

kl 10 vågner får grød kl 11

kl 12. bliver puttet i barnevogn og vi triller en lille tur til han sover.

Her sover han så alt i mellem 1-4 timer

kl 16 bliver puttet i barnevognen og vi triller til han sover.

sover 1-2 timer

kl 18 får aftensmad

kl 20-20.30 bliver puttet i seng. indtil han bliver puttet hygger vi og leger, så han bliver kørt godt træt inden han bliver lagt i seng, eller betragter han det nemlig som en lur og vågner 1 time efter.

ca. kl 24-01 får mad

ca. kl 3-4 får mad

Anmeld

8. april 2012

Mettefpigen

Kan sagtens forstå hvordan du har det... Her har også været et retn helvede det første halve år... Synes ærlig talt du skal tage til lægen og snakke med sundhedplejersken igen.. For her sov lukad MAX 8 timer i døgnet, og vi snakkede med dem og de sagde at der er nogle børn der kun sover så lidt men så skal de ikk være overtrætte...... Og hvis du siger hun er det så skal du tage en snak med dem igen!

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Svarer lige på det hele her i stedet for at citere(sidder nemlig på tlf'en)

Jeg har overvejet om hun er sensitiv - for hun passer på alle symptomeene undtagen en enkelt. Men vil heller ikke virke for pylret hvis jeg nævner den mulighed for min læge. Synes hurtigt det kan lyde som om jeg selvdiagnosere mit barn.

Mht at sove ude - det gør hun altid til eftermiddag. Men jeg giver op efter to timer, og nogle gange så vil hun lige tage en enkelt time deri  

Det nemmeste er hvis jeg sover sammen med hende. Så kan jeg ofte rå hende til at tage halvanden time. Men det jo ikke holdbart. Sover også med hende om natten fordi hun ellers ikke vil sove

Jeg har en ret stabil rytme ført ind synes jeg. Den bliver bare ofte skubbet fordi hun ikke vil sove.

Jeg synes hun virker overtræt. Men har tit svært ved at vurdere det fordi hun jo græder så ofte men jeg tror hun bliver overtræt 

Anmeld

8. april 2012

babymus77

Jeg læser det som en stærk lille fighter personlighed!!! :-) Som ved hvad hun vil og ikke vil!!!! Tænker hun nok skal komme frem her i livet:-) Hun bliver nok en af dem som vil udforske og frem i livet;-) Se det som et plus:-) kram til dig herfra;-)

Anmeld

8. april 2012

babymus77

babymus77 skriver:

Jeg læser det som en stærk lille fighter personlighed!!! :-) Som ved hvad hun vil og ikke vil!!!! Tænker hun nok skal komme frem her i livet:-) Hun bliver nok en af dem som vil udforske og frem i livet;-) Se det som et plus:-) kram til dig herfra;-)

Med hensyn til gråd og dig tæt på, der er det jo trygt at du er der... Så tænker det er en periode:-)

Anmeld

8. april 2012

2721

Jeg syntes også hun lyder sensetiv. Min Søn et sensetivitet og det er mega hårdt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.