Håber virkelig i vil hjælpe.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

NessaXenia

Gaia skriver:

Tjek ørerne som det første, går de fri, er I jo nok nød til at tage kampen. I gør jer og hende en bjørnetjeneste ved ikke at gøre det og måske kampen slet ikke viser sig at være så hård som frygtet.

Selvf. Skal hun ikke græde sig i søvne, men derfor kan I godt lade hende ligge i tre min. Inden I går ind. Så lære hun at I nok skal komme.

1. Skab et aftenritual som både dig og kæresten kan. F.eks. Et bestemt klokkeslet hun ligges i seng på hver aften. En bestemt sang I begge kan syng, lidt hygge i stolen/sofaen med den ene eller begge forældre. Et aftenbad.

Forslag: give bad, giv nattøj, børst tænder, synge en stille sang, evt. Give natflaske og sp ned i seng sammen med ynglings bamsen.  ( har hun ik en ynglings bamse så skab en for hende.) sig de samme ord hver aften inden i går ud: f.eks. Godnat skat, nu skal du sove. Mor og far er lige herude. Elsker dig. Gå derefter ud.

Hun vil nu sikkert begynde at græde. Stil jer lige ude for døren vent først et min og gå ind til hende. Lig hende ned, ae hende og gentag de samme ord. Gå ud igen. Hun græder, vent et min. Kom ind og gentag. Øg derefter min. Til tre min og den fjerde gang hun græder, vent 5 min. Gentag hele tiden. Tro på det i stemmen. Hvis i ikke virker trygge ved det eller tror på det, så tror hun heller ikke på det og så finder hun ike trygheden.

Alternativ er at ligge hende i sengen efter i har lavet ritualet  og sagt: godnat skat, nu skal du sove, mor / far sidder lige her og holder dig i hånden. Elsker dig. Sæt jeg ned ved sengen. Hold hendes hånd og kig væk. Ikke snakke med hende. Sætter hun sig op, lægger i hende bare stille og roligt ned igen og sætter jer. I kan så efter en dag eller to slippe hånden når hun næsten sover. Vågner hun ligger i hånden på brystet eller tager hendes hånd, så hun mærker jer. Langsomt over en 7-10 dage rykker i jer længere og længere væk fra sengen, for til sidst at forlade værelset. Her hjælper i hende også til at finde tryghed i hendes egen seng, på hendes eget værelse.

Problemet med at lade hende falde i søvn hos jer e. 1) i skaber en association til det at sove. Sove= skal være ved mor/far. 2). Når i lægger hende og hun vågner, bliver hun forskrækket og utryg fordi hun ligger et andet sted håend hun faldt i søvn. ( vi ville også blive vild forskrækket ved at falde i søvn f.Eks. I vores seng, men vågne på sofaen). Så mit råd er at lære hende at falde i søvn, trygt i hendes egen seng.

Husk mørkt værelse evt. Vågelampe. 

Fast sengetid

Fast ritual

Tro på det og vis hende det.

Gentag gentag gentag. 

Håber I kan bruge det. 

Har godt læst bogen "sov igennem uden gråd" og anden også, bliver bare så ked når hun græder fuldstændigt med tårer, og det gør hun ellers ikke og hun rækker op efter mig osv..

Må sikre mig at hun ikke har MØB igen og så må vi se
Om vi kan klare det. Vi ville jo gerne snart ha en ordenlig hverdag igen og ordenlige sengetider..

Hvad så når hun virkelig skriger igennem??
Holde ved at hun skal lægge ned og sove??
Selvom det er svært ikke at tage hende op når hun hiver i mig..
Også blive ved på feks 2. Time??

Puh det noget der vil kræve kræfter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

NessaXenia

Janni. skriver:

Silas fik 4 tænder på 17 dage samt sygdom oveni, det var 17 lange dage men det er da ingenting i forhold til hvad i går igennem. 

Har du prøvet det gode "gamle" trick med en t-shirt, stofble eller lign. der dufter af dig? Efter Silas er startet i dagpleje er han begyndt at sove med en stofble, det holder ham rolig natten igennem. Tænker hvis det er angsten der præger hende, så kan det måske hjælpe lidt. 

Pyha lillemand

Det er hårdt, men trøster mig med at det er en fase, en ualmindelig lang og udmattende en af slagsen.. Tanken at barsel er slut om lidt over en måned er hård.. Håber da hun bliver sig selv igen

Anmeld

5. april 2012

NessaXenia

Månsson skriver:

Der ligger et tigerspring fra 34-37 og igen 42-46 uger mon ikke det ku være det. Syntes det lyder sådan

Det kan være det er, syntes hun et helt anderledes end ved tidligere spring.. Håber snart det er ovre men så kommer der vel et igen hvis det er tigerspring

Anmeld

5. april 2012

L&V

VanessaBaby skriver:

Det kan være det er, syntes hun et helt anderledes end ved tidligere spring.. Håber snart det er ovre men så kommer der vel et igen hvis det er tigerspring

Hun er jo os blevet større og mere bevidst end tidligere.. Har du bogen vidunderlige uger den er super.. mener der er en okay pause efter de to spring

Anmeld

5. april 2012

AnneBJ

VanessaBaby skriver:

Mht til barnevognen er det udelukket, hun vil ikke engang sove i mine
Arme kl 23 om aftenen på trods af hun er knaldhamrende træt,

Hvad gør man lige for at vende skuden?
Venter til det går over eller hvad man siger og så
Må jeg gå i seng med hende kl 20 hver dag indtil hun en dag
Måske selv ku falde i søvn efter dp start og er træt efter
Sådan en dag?

Må ringe til lægen når de åbner ellers Vagtlægen i weekenden mht møb

Det ER skidesvært! Jeg forstår godt din frustration!

Mht. MØB så vil jeg råde dig til at få en ørelæge til at kigge på hende - de har bedre redskaber og viden, og mere erfaring  

Anmeld

5. april 2012

Gaia

Har godt læst bogen "sov igennem uden gråd" og anden også, bliver bare så ked når hun græder fuldstændigt med tårer, og det gør hun ellers ikke og hun rækker op efter mig osv..

Må sikre mig at hun ikke har MØB igen og så må vi se
Om vi kan klare det. Vi ville jo gerne snart ha en ordenlig hverdag igen og ordenlige sengetider..

Hvad så når hun virkelig skriger igennem??
Holde ved at hun skal lægge ned og sove??
Selvom det er svært ikke at tage hende op når hun hiver i mig..
Også blive ved på feks 2. Time??

Puh det noget der vil kræve kræfter..

Ville blive ved evt. Lige kort tage hende op og trøst hende, men kun kort til hun falder til ro. Så læg hende igen ig bluv og holdi hånden. Måske i skal sidde inde ved hende i op til en time.. Ja det er smadder hårdt. Vi havde en periode da væres datter var 9 1/2 mdr. Hvor hun bare græd og græd. Vi sad ved hende og bevægede is så over en periode på en fjortendages tid ud af værelset. Jeg nynnede " den lille ole" imens jeg stod i dør åbningeb. Så gik jeg længere væk, men nynnede stadig så hun kunne høre mug. Måske du/i kan prøve det. Men find en metode og hold ved. Ja det tager jeres aftener i en periode, ja det er drøn hårdt, og ja kæreste tiden som man jo gerne vil have ludt af om aftenen ryger. Men heldigvis kun i en begrænset periode. Så hold ud og bliv ved

Anmeld

5. april 2012

Gaia

Skriver fra ipad og der ryger nigle af bogstaverne engang imellem. Håber dog du kan tyde det jeg har skrevet. Ps.vi har haft aftener hvor vi sad op til en 1 1/2 time ved siden af sengen, klar til at holde i hånd, lægge hånd på bryst ved tegn på at hun var ved at vågne op. Tror det err vigtigt man så vidt det er muligt forsøger at holde ud. Men hårdt det er det sku! 

Anmeld

5. april 2012

Nattøs

Hvad er det tiger spring for noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.