Håber virkelig i vil hjælpe.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. april 2012

NessaXenia

Vanessa på 10 1/2 måned har den sidste måneds tid
Virkelig ikke ville sove, hverken dag, aften eller nat..
Dagens 2 lure varer 15-30 min, om aftenen starter helvedet..
Prøver jeg at få hende til at sove i mine arme om aftenen (som har været det eneste sted hun kunne lukke øjnene) og der græder hun virkelig, ikke bare alm gråd, virkelig skrigende og med lange pauser
Hver hun ikke trækker luften ind pga hun blir så ked..

Hun har fået sine 2 første tænder ( nr 2 brød igennem i forgårs)

Efter lidt tid (3 min ca) falder hun oftest i søvn ved mig..
Ligger hende forsigtigt ind i hendes ellers vandte seng hvor altid selv
Faldte i søvn og uden problemer..
Hun vågner så efter 10/20 min.. Og græder..
Jeg tager hende selfølgelig op og gråden stopper som regl..

Hun er ovre seperationsangsten som sådan og reagerede
Ikke på den fase som hun gør nu..
- der faldt hun selv i søvn i sengen..

Hvis jeg lægger hende i hendes egen seng og putter hende
Skriger/græder hun som galt det hendes liv.. Virkelig..

Vi er ved at være godt udkørte begge forældre at hun
Først falder i søvn 23-24 om aftenen når vi vel
Og mærket selv går i seng...

Og vi går ikke ind for at hun skal græde i søvn
Og da manden har fået job igen og skal starte tirsdag med
At møde på job kl 4:30 og hun skal starte i dp d. 1. Maj ville
Vi ønske situtationen snart ændrede sig..

Er det tænderne der gør at hun er sådan?
Det gør ondt på hende men ligefrem på den måde
Mht til at ikke vil i seng mm?

Hun har haft gentagende mellemøresbetændelser
Men er ikke sikker på om det skulle være det igen da hun
Ikke var sådan ??

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Janni.

Jeg vil helt klart først og fremmest få tjekket hendes ører. Det kan sagtens være dem, det er galt med. Det gør ondt at komme ned og ligge hvis det er ørerne 

Hvis ikke det er ørerne så vil jeg prøve at give hende lidt panodil, og se om det hjælper. Det kan jo være tænderne som gør ondt. 

Håber i snart får lov til at sove igen. 

Anmeld

5. april 2012

NessaXenia

Janni. skriver:

Jeg vil helt klart først og fremmest få tjekket hendes ører. Det kan sagtens være dem, det er galt med. Det gør ondt at komme ned og ligge hvis det er ørerne 

Hvis ikke det er ørerne så vil jeg prøve at give hende lidt panodil, og se om det hjælper. Det kan jo være tænderne som gør ondt. 

Håber i snart får lov til at sove igen. 

Der er bare ikke noget når hun ligger ned ellers i dagtimerne eller når jeg feks har givet op som nu og gået i seng med hende, hun griner og pjatter hele dagen lang også liggende, bare ikke når hun skal sove alle andre steder end i vores seng.. Så burde ørene vel også drille der? Eller..

Hun har fået lidt panodil til natten uden det ændrede
Aftenens forløb..

Anmeld

5. april 2012

AnneBJ

Min søn er præcis sådan - han er dog et år nu (+ 5 dage!)

Vi har udelukket ører og tænder, og satser på det må være seperationsangst! Vi putter ham til nat i hans barnevogn eller klapvogn (som regel står BV i vuggestuen, hvorfor vi er nødt til at bruge klapvognen) Han falder i søvn på ganske få minutter, go når jeg går i seng, tager jeg ham med, og putter ham i hans egen seng, oftest uden problemer.

De fleste nætter sover jeg på en madras på gulvet på hans værelse (altså når han "har det sådan her" - ellers gør jeg ikke), for når han så klynker og roder rundt i sengen, kan jeg stikke en hånd ind til ham. Han griber om én af mine fingre med hele sin hånd, ligesom da han var spæd, og falder øjeblikkeligt til ro!

Det er megatrist at sove på madras på børneværelset, frem for i egen seng i soveværelset, men det er simpelthen det der skal til lige pt., for at vi får sovet herhjemme!
Vi prøver til, ca. 1 gang i ugen, at putte ham i egen seng. Efter 1½-2 timers gråd (hvor vi selvfølgelig går ind til ham og alt det) tager vi vognen i brug igen!

Jeg ved ikke om det er brugbart, nu du siger hun er ovre seperationsangst; ville bare lige fortælle at min søn er præcis på den måde

Har du tjekket op på tigerspring? Jeg tror måske der ligger et omkring 10-11 mdrs. alderen?

Sover hun med hævet hovedgærde? Det kan godt hjælpe, for efter de mange MØB'er, står der sikkert væske i hendes mellemøre, som trykker i hovedet når hun ligger ned. Og særligt hvis hun så skriger, hvilket i sig selv får trykket til at stige. 

fra en som lider sammen med dig, over den manglende nattesøvn! 

Anmeld

5. april 2012

Janni.

VanessaBaby skriver:

Der er bare ikke noget når hun ligger ned ellers i dagtimerne eller når jeg feks har givet op som nu og gået i seng med hende, hun griner og pjatter hele dagen lang også liggende, bare ikke når hun skal sove alle andre steder end i vores seng.. Så burde ørene vel også drille der? Eller..

Hun har fået lidt panodil til natten uden det ændrede
Aftenens forløb..

Åh den er svær, men jeg synes AnneBJ har fat i noget. Kan være hun har lidt ret i det, hun skriver. 

De børn kan godt nok være en gåde uden lige da. 

Anmeld

5. april 2012

NessaXenia

AnneBJ skriver:

Min søn er præcis sådan - han er dog et år nu (+ 5 dage!)

Vi har udelukket ører og tænder, og satser på det må være seperationsangst! Vi putter ham til nat i hans barnevogn eller klapvogn (som regel står BV i vuggestuen, hvorfor vi er nødt til at bruge klapvognen) Han falder i søvn på ganske få minutter, go når jeg går i seng, tager jeg ham med, og putter ham i hans egen seng, oftest uden problemer.

De fleste nætter sover jeg på en madras på gulvet på hans værelse (altså når han "har det sådan her" - ellers gør jeg ikke), for når han så klynker og roder rundt i sengen, kan jeg stikke en hånd ind til ham. Han griber om én af mine fingre med hele sin hånd, ligesom da han var spæd, og falder øjeblikkeligt til ro!

Det er megatrist at sove på madras på børneværelset, frem for i egen seng i soveværelset, men det er simpelthen det der skal til lige pt., for at vi får sovet herhjemme!
Vi prøver til, ca. 1 gang i ugen, at putte ham i egen seng. Efter 1½-2 timers gråd (hvor vi selvfølgelig går ind til ham og alt det) tager vi vognen i brug igen!

Jeg ved ikke om det er brugbart, nu du siger hun er ovre seperationsangst; ville bare lige fortælle at min søn er præcis på den måde

Har du tjekket op på tigerspring? Jeg tror måske der ligger et omkring 10-11 mdrs. alderen?

Sover hun med hævet hovedgærde? Det kan godt hjælpe, for efter de mange MØB'er, står der sikkert væske i hendes mellemøre, som trykker i hovedet når hun ligger ned. Og særligt hvis hun så skriger, hvilket i sig selv får trykket til at stige. 

fra en som lider sammen med dig, over den manglende nattesøvn! 

Mht til barnevognen er det udelukket, hun vil ikke engang sove i mine
Arme kl 23 om aftenen på trods af hun er knaldhamrende træt,

Hvad gør man lige for at vende skuden?
Venter til det går over eller hvad man siger og så
Må jeg gå i seng med hende kl 20 hver dag indtil hun en dag
Måske selv ku falde i søvn efter dp start og er træt efter
Sådan en dag?

Må ringe til lægen når de åbner ellers Vagtlægen i weekenden mht møb

Anmeld

5. april 2012

NessaXenia

Janni. skriver:

Åh den er svær, men jeg synes AnneBJ har fat i noget. Kan være hun har lidt ret i det, hun skriver. 

De børn kan godt nok være en gåde uden lige da. 

Ja det kan være.. Så det godt nok et langt og sejt tigerspring PLUS Tænder oveni

Anmeld

5. april 2012

Gaia

Tjek ørerne som det første, går de fri, er I jo nok nød til at tage kampen. I gør jer og hende en bjørnetjeneste ved ikke at gøre det og måske kampen slet ikke viser sig at være så hård som frygtet.

Selvf. Skal hun ikke græde sig i søvne, men derfor kan I godt lade hende ligge i tre min. Inden I går ind. Så lære hun at I nok skal komme.

1. Skab et aftenritual som både dig og kæresten kan. F.eks. Et bestemt klokkeslet hun ligges i seng på hver aften. En bestemt sang I begge kan syng, lidt hygge i stolen/sofaen med den ene eller begge forældre. Et aftenbad.

Forslag: give bad, giv nattøj, børst tænder, synge en stille sang, evt. Give natflaske og sp ned i seng sammen med ynglings bamsen.  ( har hun ik en ynglings bamse så skab en for hende.) sig de samme ord hver aften inden i går ud: f.eks. Godnat skat, nu skal du sove. Mor og far er lige herude. Elsker dig. Gå derefter ud.

Hun vil nu sikkert begynde at græde. Stil jer lige ude for døren vent først et min og gå ind til hende. Lig hende ned, ae hende og gentag de samme ord. Gå ud igen. Hun græder, vent et min. Kom ind og gentag. Øg derefter min. Til tre min og den fjerde gang hun græder, vent 5 min. Gentag hele tiden. Tro på det i stemmen. Hvis i ikke virker trygge ved det eller tror på det, så tror hun heller ikke på det og så finder hun ike trygheden.

Alternativ er at ligge hende i sengen efter i har lavet ritualet  og sagt: godnat skat, nu skal du sove, mor / far sidder lige her og holder dig i hånden. Elsker dig. Sæt jeg ned ved sengen. Hold hendes hånd og kig væk. Ikke snakke med hende. Sætter hun sig op, lægger i hende bare stille og roligt ned igen og sætter jer. I kan så efter en dag eller to slippe hånden når hun næsten sover. Vågner hun ligger i hånden på brystet eller tager hendes hånd, så hun mærker jer. Langsomt over en 7-10 dage rykker i jer længere og længere væk fra sengen, for til sidst at forlade værelset. Her hjælper i hende også til at finde tryghed i hendes egen seng, på hendes eget værelse.

Problemet med at lade hende falde i søvn hos jer e. 1) i skaber en association til det at sove. Sove= skal være ved mor/far. 2). Når i lægger hende og hun vågner, bliver hun forskrækket og utryg fordi hun ligger et andet sted håend hun faldt i søvn. ( vi ville også blive vild forskrækket ved at falde i søvn f.Eks. I vores seng, men vågne på sofaen). Så mit råd er at lære hende at falde i søvn, trygt i hendes egen seng.

Husk mørkt værelse evt. Vågelampe. 

Fast sengetid

Fast ritual

Tro på det og vis hende det.

Gentag gentag gentag. 

Håber I kan bruge det. 

Anmeld

5. april 2012

Janni.

VanessaBaby skriver:

Ja det kan være.. Så det godt nok et langt og sejt tigerspring PLUS Tænder oveni

Silas fik 4 tænder på 17 dage samt sygdom oveni, det var 17 lange dage men det er da ingenting i forhold til hvad i går igennem. 

Har du prøvet det gode "gamle" trick med en t-shirt, stofble eller lign. der dufter af dig? Efter Silas er startet i dagpleje er han begyndt at sove med en stofble, det holder ham rolig natten igennem. Tænker hvis det er angsten der præger hende, så kan det måske hjælpe lidt. 

Anmeld

5. april 2012

L&V

VanessaBaby skriver:

Vanessa på 10 1/2 måned har den sidste måneds tid
Virkelig ikke ville sove, hverken dag, aften eller nat..
Dagens 2 lure varer 15-30 min, om aftenen starter helvedet..
Prøver jeg at få hende til at sove i mine arme om aftenen (som har været det eneste sted hun kunne lukke øjnene) og der græder hun virkelig, ikke bare alm gråd, virkelig skrigende og med lange pauser
Hver hun ikke trækker luften ind pga hun blir så ked..

Hun har fået sine 2 første tænder ( nr 2 brød igennem i forgårs)

Efter lidt tid (3 min ca) falder hun oftest i søvn ved mig..
Ligger hende forsigtigt ind i hendes ellers vandte seng hvor altid selv
Faldte i søvn og uden problemer..
Hun vågner så efter 10/20 min.. Og græder..
Jeg tager hende selfølgelig op og gråden stopper som regl..

Hun er ovre seperationsangsten som sådan og reagerede
Ikke på den fase som hun gør nu..
- der faldt hun selv i søvn i sengen..

Hvis jeg lægger hende i hendes egen seng og putter hende
Skriger/græder hun som galt det hendes liv.. Virkelig..

Vi er ved at være godt udkørte begge forældre at hun
Først falder i søvn 23-24 om aftenen når vi vel
Og mærket selv går i seng...

Og vi går ikke ind for at hun skal græde i søvn
Og da manden har fået job igen og skal starte tirsdag med
At møde på job kl 4:30 og hun skal starte i dp d. 1. Maj ville
Vi ønske situtationen snart ændrede sig..

Er det tænderne der gør at hun er sådan?
Det gør ondt på hende men ligefrem på den måde
Mht til at ikke vil i seng mm?

Hun har haft gentagende mellemøresbetændelser
Men er ikke sikker på om det skulle være det igen da hun
Ikke var sådan ??

Håber i kan hjælpe

Der ligger et tigerspring fra 34-37 og igen 42-46 uger mon ikke det ku være det. Syntes det lyder sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.