Sidde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Hvilke slags øvelser kan man lave for at lære dem at sidde?

Ved det ikk... Men fik har fået øvelser for at lære ham at kravle, så mon ikk der findes øvelser til at lære at sidde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er at baby ligger på ryggen og holder om dine tommeltotter og du holder let i hænderne og løfter baby få cm indtil du kan mærke at baby spænder op i nakken så den selv holder hovedet også ligger du baby ned igen. din sp kan garanteret vise dig det

Nååh, ja den laver vi tit! Behøver kun tage hende i hænderne, så ved hun hvad der skal ske, og begynder selv at trække sig op

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Ved det ikk... Men fik har fået øvelser for at lære ham at kravle, så mon ikk der findes øvelser til at lære at sidde....

Hvilke bruger du for at kravle så? ;

Anmeld

5. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Er det normalt? Første barn, så har ikke forstand på det. Min datter er lige blevet et halvt år, og er generelt et fremmeligt barn. Meget tidligt trillede hun, holdt hovedet selv og det ene og det andet. Hun er begyndt at øve sig i at komme op på alle 4, og hun er MEGA stærk i ryggen.

MEN! Hun er IKKE i nærheden af at sidde selv. Hvis jeg sætter hende op, ryger hun bare fuldstændig forover, og hun kan ikke en gang sidde bare 2 sekunder..

De andre mødre jeg taler med, som har børn på samme alder eller en smule yngre, de kan godt sidde selv lidt, og sidder ret rank. Men det gør min datter ikke, selvom hun ellers er virkelig stærk og sådan.

Det er ikke fordi jeg har travlt, men jeg kan godt blive lidt bekymret for, om der er noget galt, når hun kan så meget andet, er så stærk men slet slet ikke er tæt på at sidde bare lidt. Er det normalt?

Det er komplet normalt, og man må ikke pace dem frem til at lære det hurtigere end de er klar til det (ikke fordi jeg siger at du har gjort det). Min datter sad først sikkert da hun var 8 mdr hvilket også var helt normalt fik jeg at vide da vi var til børnelæge med hende i anden sammenhæng hvor jeg  nævnte det.

Anmeld

5. april 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Hvilke bruger du for at kravle så? ;

Jamen nogle hvor han ligger ned og vi skal bøje hans ben så han "hjælper" sig selv med vende og skubbe sig fremad... Lidt svært at forklare

Anmeld

5. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Hvilke slags øvelser kan man lave for at lære dem at sidde?

Man skal helst ikke lave øvelser med dem som sådan. De skal ikke presses til at sidde før de er klar, for det handler om at ryggen skal være stærk nok og det er noget de vokser sig til

Anmeld

5. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Nååh, ja den laver vi tit! Behøver kun tage hende i hænderne, så ved hun hvad der skal ske, og begynder selv at trække sig op

Ja he he de lure den hurtigt, det vigtigset er jo så bare at man ikke lader dem komme op men bare holder det også ligger dem..

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Man skal helst ikke lave øvelser med dem som sådan. De skal ikke presses til at sidde før de er klar, for det handler om at ryggen skal være stærk nok og det er noget de vokser sig til

Jeg tænkte mere at man kunne øve med dem for at træne deres styrke - Du ved, ligesom man skal træne med dem ved at ligge dem på maven så de lærer at holde hovedet selv osv

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Det er komplet normalt, og man må ikke pace dem frem til at lære det hurtigere end de er klar til det (ikke fordi jeg siger at du har gjort det). Min datter sad først sikkert da hun var 8 mdr hvilket også var helt normalt fik jeg at vide da vi var til børnelæge med hende i anden sammenhæng hvor jeg  nævnte det.

Vil absolut heller ikke pace hende, det skal komme når hun er klar

Anmeld

5. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg tænkte mere at man kunne øve med dem for at træne deres styrke - Du ved, ligesom man skal træne med dem ved at ligge dem på maven så de lærer at holde hovedet selv osv

Ja okay, så er der jo den der øvelse, hvor barnet ligger på ryggen og du tager fat i barnets hænder og trækker det op/opfordrer det til at trække sig selv op til dig. Den er god  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.