Sidde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Anonym trådstarter

Er det normalt? Første barn, så har ikke forstand på det. Min datter er lige blevet et halvt år, og er generelt et fremmeligt barn. Meget tidligt trillede hun, holdt hovedet selv og det ene og det andet. Hun er begyndt at øve sig i at komme op på alle 4, og hun er MEGA stærk i ryggen.

MEN! Hun er IKKE i nærheden af at sidde selv. Hvis jeg sætter hende op, ryger hun bare fuldstændig forover, og hun kan ikke en gang sidde bare 2 sekunder..

De andre mødre jeg taler med, som har børn på samme alder eller en smule yngre, de kan godt sidde selv lidt, og sidder ret rank. Men det gør min datter ikke, selvom hun ellers er virkelig stærk og sådan.

Det er ikke fordi jeg har travlt, men jeg kan godt blive lidt bekymret for, om der er noget galt, når hun kan så meget andet, er så stærk men slet slet ikke er tæt på at sidde bare lidt. Er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Er det normalt? Første barn, så har ikke forstand på det. Min datter er lige blevet et halvt år, og er generelt et fremmeligt barn. Meget tidligt trillede hun, holdt hovedet selv og det ene og det andet. Hun er begyndt at øve sig i at komme op på alle 4, og hun er MEGA stærk i ryggen.

MEN! Hun er IKKE i nærheden af at sidde selv. Hvis jeg sætter hende op, ryger hun bare fuldstændig forover, og hun kan ikke en gang sidde bare 2 sekunder..

De andre mødre jeg taler med, som har børn på samme alder eller en smule yngre, de kan godt sidde selv lidt, og sidder ret rank. Men det gør min datter ikke, selvom hun ellers er virkelig stærk og sådan.

Det er ikke fordi jeg har travlt, men jeg kan godt blive lidt bekymret for, om der er noget galt, når hun kan så meget andet, er så stærk men slet slet ikke er tæt på at sidde bare lidt. Er det normalt?

Det er i hvert fald normalt at bekymre sig, når det er 1. barn.

Nej, jeg tror bestemt ikke, at hun fejler noget som helst, hun skal bare have noget tid til at knække koden, og selvom du synes, at hun er fremmelig, så kan der sagtens være nogle ting, hun er hurtigere med og andre ting, hun er langsommere med, i én skøn forvirring. Du skal bare give hende tid, og sundhedsplejersken kommer jo og kigger til jer, hun skal nok påpege, hvis der er noget, der skal rettes lidt på, det tror jeg bestemt ikke.

Nyd din datter og giv hende tid.

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er i hvert fald normalt at bekymre sig, når det er 1. barn.

Nej, jeg tror bestemt ikke, at hun fejler noget som helst, hun skal bare have noget tid til at knække koden, og selvom du synes, at hun er fremmelig, så kan der sagtens være nogle ting, hun er hurtigere med og andre ting, hun er langsommere med, i én skøn forvirring. Du skal bare give hende tid, og sundhedsplejersken kommer jo og kigger til jer, hun skal nok påpege, hvis der er noget, der skal rettes lidt på, det tror jeg bestemt ikke.

Nyd din datter og giv hende tid.

Tak for dit svar! Det er også altid det jeg siger til andre, når de bekymrer sig fordi min datter fx kan noget deres ikke kan: Det kommer! Der er jo ingen (normale) voksne menneske, der ikke kan sidde.. Men så bliver man alligevel selv lidt bekymret. Min SP kommer næste uge, så kan jeg lige prøve at spørge hende.. Men altid rart at høre lidt fra jer herinde

Anmeld

5. april 2012

Mettefpigen

Min basse er også fremmelig og har lige fra dag 1 kæmpet med så mange ting.... Og han er 7 måneder og har siddet selv i ca 2 måneder tror jeg... Men han er kun lige ved at komme i nærheden af at kravle... Eller dvs at kæmpe lidt med det... Der går noget tid endnu inden at han overhovedet gør det.. Men tag det roligt og lav nogle øvelser med ham  Eller ring til sundhedsplejersken og spørg efter nogle øvelser

Anmeld

5. april 2012

modesty

Det er helt normalt. 

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Min basse er også fremmelig og har lige fra dag 1 kæmpet med så mange ting.... Og han er 7 måneder og har siddet selv i ca 2 måneder tror jeg... Men han er kun lige ved at komme i nærheden af at kravle... Eller dvs at kæmpe lidt med det... Der går noget tid endnu inden at han overhovedet gør det.. Men tag det roligt og lav nogle øvelser med ham  Eller ring til sundhedsplejersken og spørg efter nogle øvelser

Hvilke slags øvelser kan man lave for at lære dem at sidde?

Anmeld

5. april 2012

MaybeBaby

Anonym skriver:

Det skal du slet ikke tænke på. Tristan har kunnet sidde mere eller mindre selv den sidste måned og han er 6,5 mdr, men han begyndte først at trille fra ryg til mave, da han var 6 og han kludder lidt i det fra mave til ryg. Så forskelle skal der altså være. ;-) Men de kloge siger at babyer ikke er klar til at sidde selv før ca 9 mdr. Ryggen er ikea stærk nok (heller ikke selvom det virker sådan). De bør først sidde når de selv kan komme op og sidde. Det vigtigste du kan gøre, er at lade hende ligge på maven, så rygmuskler kan blive stærke. Jeg lader kun ham sidde op i kort tid af den grund. og det er mest før at han får følelsen af balance :-)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Det er ganske normalt man kan ikke være lige langt fremme med det hele.. Lad din baby ligge på maven og træne nakken også lav kran løft hverdag det styrker os godt så ska det nok komme

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det er ganske normalt man kan ikke være lige langt fremme med det hele.. Lad din baby ligge på maven og træne nakken også lav kran løft hverdag det styrker os godt så ska det nok komme

Hvad er kran løft?

Anmeld

5. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Hvad er kran løft?

Det er at baby ligger på ryggen og holder om dine tommeltotter og du holder let i hænderne og løfter baby få cm indtil du kan mærke at baby spænder op i nakken så den selv holder hovedet også ligger du baby ned igen. din sp kan garanteret vise dig det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.