hvorfor gør han nu det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. april 2012

MaybeBaby

Sagen er at min dreng på 6,5 mdr vågnede grædende op natten til mandag omkring kl 2. Normalt skal der bare en sut til, hvis han vågner før kl 4. (Han plejer at få en flaske omkring 4/5 stykker og så sove igen til 6/7 stykker)
Men den nat var helt anderledes. Men vi slog det hen med, at det nok havde være tænder og gav ham en flaske til at falde til ro på og så sov han til kl 5 og krævede flaske igen og sov.
Men alle nætter siden vågner han nu omkring midnat på den der overtrætte måde, hvor det ikke engang kan klares med blot en sut eller endda trøst i mine arme.
Manden kører nat her i påsken, så jeg er så usigelig træt, når han kræver 2 gange af i løbet af natten. Han har ikke krævet 2 gange mad side han var 2-3 mdr.
Han får kartoffel- og grøntsagsmos omkring kl 19, og har fået det længe, så der er ikke ændret i maden.
Har I oplevet det selv? Kan det være appetitspring? Eller måske bare blevet en dårlig vane og hvordan bryder man lige den? 70+ cm og næsten 9,5 kg så er det jo ikke fordi han har behov for et ekstra måltid smidt ind.

Råd modtages med kyshånd. Og undskyld rodet... skriver fra mobil
/Mette - der næsten ikke orker at gå i seng, da jeg ikke kan overskue det der for os er natteroderi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

B&J

for mig lyder det som en dårlig vane eller måske en drøm det gjorde daniel også en overgang men det forsvandt igen og håber også det forsvinder hos jer

Anmeld

6. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MaybeBaby skriver:

Sagen er at min dreng på 6,5 mdr vågnede grædende op natten til mandag omkring kl 2. Normalt skal der bare en sut til, hvis han vågner før kl 4. (Han plejer at få en flaske omkring 4/5 stykker og så sove igen til 6/7 stykker)
Men den nat var helt anderledes. Men vi slog det hen med, at det nok havde være tænder og gav ham en flaske til at falde til ro på og så sov han til kl 5 og krævede flaske igen og sov.
Men alle nætter siden vågner han nu omkring midnat på den der overtrætte måde, hvor det ikke engang kan klares med blot en sut eller endda trøst i mine arme.
Manden kører nat her i påsken, så jeg er så usigelig træt, når han kræver 2 gange af i løbet af natten. Han har ikke krævet 2 gange mad side han var 2-3 mdr.
Han får kartoffel- og grøntsagsmos omkring kl 19, og har fået det længe, så der er ikke ændret i maden.
Har I oplevet det selv? Kan det være appetitspring? Eller måske bare blevet en dårlig vane og hvordan bryder man lige den? 70+ cm og næsten 9,5 kg så er det jo ikke fordi han har behov for et ekstra måltid smidt ind.

/Mette - der næsten ikke orker at gå i seng, da jeg ikke kan overskue det der for os er natteroderi.

Vi har oplevet det her. Jeg troede først at det var noget med maden, så troede jeg at han måske var ved at få en dårlig vane. Men så tog jeg ham til lægen alligevel og det viste sig at være ørene. De har for det meste ondt om natten og har det fint om dagen når det er ørene.

Han skulle have pencilin i 14 dage samt en panodil de første par dage inden han skulle sove, da det jo gør ondt på ham.

Håber i finder ud af hvad det er.

Anmeld

6. april 2012

Happiness

MaybeBaby skriver:

Får han ingenting mellem 19 0g 5 normalt?

Lukas får en flaske inden vi går i seng, ved 22-23 tiden. Og så en igen ved 5 tiden. 

Det er i følge en babybog om mad jeg har.

Vi følger den rimeligt, planen ser sådan her ud (det er til en baby på 8mdr):

5-6: Flaske

7-8: Morgengrød

9-10: Mellemmåltid

12-13: Frokost

15-16.00: Mellemmåltid

17-18: Aftensmad

19-20: Natgrød

22-23: Flaske

Så hvis han ingenting får mellem 19 og 5, kan det jo sagens være fordi han ikke er mæt nok. Hvis du vil have det, kan jeg slå op under babyer på 6mdr og skrive det til dig?

Anmeld

6. april 2012

MaybeBaby

B&J skriver:

for mig lyder det som en dårlig vane eller måske en drøm det gjorde daniel også en overgang men det forsvandt igen og håber også det forsvinder hos jer

Han kunne heldigvis sove efter at få en sut kl 2. Og så fik han flaske kl 4 Og sov til 6.30. Håber det er det samme i nat

Anmeld

6. april 2012

MaybeBaby

mor:) skriver:

Vi har oplevet det her. Jeg troede først at det var noget med maden, så troede jeg at han måske var ved at få en dårlig vane. Men så tog jeg ham til lægen alligevel og det viste sig at være ørene. De har for det meste ondt om natten og har det fint om dagen når det er ørene.

Han skulle have pencilin i 14 dage samt en panodil de første par dage inden han skulle sove, da det jo gør ondt på ham.

Håber i finder ud af hvad det er.

Har jeg også tænkt det med ørerne, men han sov heldigvis i nat, så hvis det fortsætter, så tror jeg bare det har været nogle fjollede nætter af uforklarlig grund. :-)

Anmeld

6. april 2012

MaybeBaby

Happiness skriver:

Lukas får en flaske inden vi går i seng, ved 22-23 tiden. Og så en igen ved 5 tiden. 

Så hvis han ingenting får mellem 19 og 5, kan det jo sagens være fordi han ikke er mæt nok. Hvis du vil have det, kan jeg slå op under babyer på 6mdr og skrive det til dig?

Hold da op det var meget mad! :O Hvis han får så ofte og så meget, så sover han slet ikke om natten. Vi giver ham et nyt måltid imellem 2,5-3 timers mellemrum. Ofte ser det sådan ud:

Kl 4/5: flaske
kl 7: havregrød
kl 10.30/11: flaske
kl 14: grød og mos
kl 16.30: flaske
kl 19: kartoffel- og grøntsagsmos

Min SP siger at 6 måltider er helt perfekt. Men jeg vil gerne se, hvad bogen foreslår. Det er aldrig galt at få flere input. :-)

Anmeld

7. april 2012

B&J

MaybeBaby skriver:

Han kunne heldigvis sove efter at få en sut kl 2. Og så fik han flaske kl 4 Og sov til 6.30. Håber det er det samme i nat

ej hvor var det dejligt det håber jeg virkelig også

Anmeld

7. april 2012

babymus77

Happiness skriver:

Jeg husker også mine børn fik inden midnat, da det er et langt slip fra 19-05:-) til dig med bogen, hvad hedder den?? Den kunne være god at have til næste bebs:-)

Anmeld

7. april 2012

Happiness

MaybeBaby skriver:

Hold da op det var meget mad! :O Hvis han får så ofte og så meget, så sover han slet ikke om natten. Vi giver ham et nyt måltid imellem 2,5-3 timers mellemrum. Ofte ser det sådan ud:

Kl 4/5: flaske
kl 7: havregrød
kl 10.30/11: flaske
kl 14: grød og mos
kl 16.30: flaske
kl 19: kartoffel- og grøntsagsmos

Min SP siger at 6 måltider er helt perfekt. Men jeg vil gerne se, hvad bogen foreslår. Det er aldrig galt at få flere input. :-)

Vi følger den heller ikke slavisk. Men er en meget god retningslinie

Men her er den til 6mdr:

5.00-6.00: Flaske/ammes - sover videre

7.30-8.00: Havregrød, vand af kop

9.00-9.30: Frugtmos, frisk blød frugt i hånden, vand af kop. Ammes/flaske inden formiddagslur.

12.00: Frokost, grøntsagsmos med kød eller fisk.

13-13.30: Ammes/flaske inden eftermiddagsluren

16.00: Frugtmos frisk frugt i hånden. (nogle har stadig brug for flaske her)

18.00: Grøntsagsmos med kød/fisk

19.30-20.00: Flaske/ammes og puttes til natten

23.00-24.00: Flaske / ammes

Jeg gav så grøntsagsmos til en af mellemmåltiderne, så han ikke fik 2 gange frugtmos på en dag. Men fik også sprunget et måltid over, når han ikke var sulten eller sov lidt længere.

Det er en SP der har skrevet bogen, men synes du skal følge din egen SP's råd. Det er trods alt hende der kender dig og dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.