Rockertand skriver:
Undskylder på forhånd
.
Jeg kan sagtens relatere til din problemstilling, men jeg fornemmer, at vores indstillinger er vidt forskellige.
Jeg går ud fra, at I har snakket om prioriteringer og på et tidspunkt er blevet enige om, at det var sådan, det kunne hænge sammen - og I er vel også blevet enige om at få 2 børn - og du har vidst, at der var en uddannelse, der skulle gøres færdig?
Jeg synes, at din mand handler ansvarligt, han sørger for, at økonomien hænger sammen, når I nu har valgt at prioritere at få børn, inden du er færdig med uddannelse og har fået job og dermed kan bidrage til, at han ikke er nødt til at være fulltime "skaffedyr"?
Jeg er godt klar over, at du er ved at få lidt stress over situationen - men så må I hente hjælp udefra i en kortere periode, jeg synes heller ikke, at det er holdbart, at du tager et meget lille barn med i skole, hvordan skal du kunne koncentrere dig 100%?
Der er sikkert mange andre, der vil synes, at din mand skal træde til, så dem kan du jo vælge at lytte til, men ændrer det noget for din mand og det, at han forsørger sin familie, så godt han kan?
Håber, at I finder en god fælles løsning.
jeg sætter pris på din ærlighed! og du skal ikke undskylde, jeg ledte jo præcis efter svar som disse.. og du er vidst ikke alene om din hodning 
Jeg kan godt se det fra hans side, og jeg beundrer hans arbejdsiver, men det handler om sølle fem uger, hvor jeg har brug for han er mere hjemme, ikke hjemme hele tiden, man at han kan hente og bringe den store så jeg kun skal koncentrere mig om skole og den mindste...
Til det med at have så lille et barn med i skole, så nej, det er ikke hverken hensigtsmæssigt eller det mest optimale, men det er lidt det eneste valg jeg har. Ellers skal jeg gå hele året om. Jeg blev gravid i sommerferien, men valgte at starte op alligevel. Alternativet var kontanthjælp (har været medlem af A.kasse 8 mdr, men det er jo ikke nok, bare så det er på plads) og det er slet ikke særlig fedt kan jeg tænke mig..