Hvorfor får du et barn med en mand der har et problem du ikke kan acceptere? Havde du regnet med at han bare ville ændre sig ved et trylleslag så snart I fik et barn? En tommelfingerregel er at de problemer man har i et parforhold inden man får børn, kun bliver værre når man får børn. Overskuddet til at arbeje på problemerne er mindre, man er træt, skænderier opstår nemmere.
Jeg kan godt forstå at du er irriteret, og jeg synes absolut at din kæreste er dybt urimelig, men du har selv skabt den situation du sidder i nu. Og jeg synes ærligt talt at det er ansvarsløst at skride fra ham og gøre din lille datter til skilsmissebarn, uden at gøre en meget stor indsats for at få det til at fungere. Det skylder du din datter.
Hvis du vil ændre på ham, så prøv at se om du kan få en dialog i gang med ham hvor du ikke brokker og bebrejder, men hvor du prøver at få ham til at forstå at du har brug for hans hjælp. Det kan godt være at han synes det er kedeligt at passe en lille baby og gøre rent, men han må gøre det for din skyld og for at holde sammen på familien.
Har I været to om at tage beslutningen at få et barn?
Anmeld