feriepenge og barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

CKH

SØS skriver:

Ok - måske du kan hjælpe mig så:

Jeg har termin ultimo juni 2012. Min plan er at holde barsel til ca. 1. marts 2012. Dvs. jeg får fuld løn de første 6 mdr. og vil så skulle have 2 måneder på barselsdagpenge.(jan-feb) Kan i denne periode (jan-feb) vælge at få udbetalt mine feriepenge også? Jeg har ca. 20.000 kr. på et feriekort fra feriekonto, da jeg skiftede job i nov. 2012.

Jeg har jo også sparet noget ferie op hos min nuværende arbejdsgiver og dette vil jeg skulle holde i perioden fra 1. marts - 1. maj 2013 altså når jeg kommer tilbage fra barsel - jeg vil derfor egentlig ikke "have tid" til at holde ferie svarende til de 20.000 kr. så mit spørgsmål er om jeg kan få dem udbetalt samtidig med jeg modtager barselsdagpenge??

Mvh. Line (uddannet jurist, men dette er godt nok en jungle...)

Jeps. Det kan vi kun blive enige om..! Brugte jeg ved ikke hvor lang tid på at få det skåret ud i pap, og syntes stadig ikke det var alt han sagde jeg fangede helt. hehe.

Jeg ved ikke hvad det vil sige at have feriekonto, da jeg altid kun har fået feriepenge. Men på mig lyder det som om, at hvis du vil være helt sikker på at få dine penge til maj, så skal du afholde din ferie inden du går på barsel. Hvis du så ikke kan nå at afholde hele din ferie, så tror jeg at du skal holde den indenfor de 6 mdr hvor du får løn (ved dog intet om hvordan reglerne er der). Hvis du skriver på dit feriekort at du holder ferie i den periode hvor du skal have dagpenge, så trækker de dig i hvert fald i dine dagpenge for det antal dage du skriver at du skal holde ferie.

Ved ikke om det hjalp. Tror det er lidt mere indviklet i dit tilfælde. Eller jeg kender i hvert fald ikke reglerne deromkring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

CKH

mor:) skriver:

okay. Må lige se hvad jeg gør. Tusind tak for at have bragt klarhed i mit rod

Det var så lidt Syntes selv det var helt vildt forvirrende..! Syntes jeg egentlig stadig at det er lidt. haha

Anmeld

5. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
CKH skriver:

Det var så lidt Syntes selv det var helt vildt forvirrende..! Syntes jeg egentlig stadig at det er lidt. haha

hehe

Anmeld

5. april 2012

mor2011_

jeg har fået mine udbetalt det ka man hvis man ikke nå holde ferie inden ferieår skifter 

Anmeld

5. april 2012

CKH

mor2011_ skriver:

jeg har fået mine udbetalt det ka man hvis man ikke nå holde ferie inden ferieår skifter 

Hvad skrev du så på feriekortet? Der skal man jo skrive hvornår man holder ferie fra og til?

Anmeld

5. april 2012

mor2011_

CKH skriver:

Hvad skrev du så på feriekortet? Der skal man jo skrive hvornår man holder ferie fra og til?

har skrevet at jeg holder barsel..og så skal kommunen skrive under

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.