feriepenge og barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej piger

Jeg skal rejse d. 8 maj. Jeg har optjent lidt feriepenge fra mit deltidsjob inden barsel. Kan man få dem udbetalt eller skal det være efter endt barsel? Synes ikke jeg kan finde rundt i det på nettet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Fam. Madsen

mor:) skriver:

Hej piger

Jeg skal rejse d. 8 maj. Jeg har optjent lidt feriepenge fra mit deltidsjob inden barsel. Kan man få dem udbetalt eller skal det være efter endt barsel? Synes ikke jeg kan finde rundt i det på nettet.

kigger lige med da jeg heller ikke kan finde ua af det

Anmeld

5. april 2012

Fam. Madsen skriver:

kigger lige med da jeg heller ikke kan finde ua af det

bare i orden

Anmeld

5. april 2012

CKH

Hej piger

Jeg havde selv samme spærgsmål, så jeg ringede til min kommune og spurgte.

Det er sådan at man gerne må få pengene, men man må ikke holde ferien, og så samme tid på barselsdagpenge. Ikke forstået på den måde at du ikke må rejse selvfølgelig, men forstået på den måde, at hvis du skriver på dit feriekort at du skal rejse fra d. 8 marts og så x antal dage frem, så bliver du trukket i dagpenge. Du skal derfor skrive på dit feriekort at du først skal holde ferien når du er tilbage fra din barsel. Jeg mener dog at man stadig får pengene udbetalt til maj, men er ikke sikker.

Håber det giver mening?

Anmeld

5. april 2012

CKH

Damn der var mange tastefejl. Sorry piger, håber det giver mening alligevel Har lige fået ny computer, og kan ikke rigtig finde ud af tastaturet endnu hehe.

Anmeld

5. april 2012

CKH skriver:

Det er sådan at man gerne må få pengene, men man må ikke holde ferien, og så samme tid på barselsdagpenge. Ikke forstået på den måde at du ikke må rejse selvfølgelig, men forstået på den måde, at hvis du skriver på dit feriekort at du skal rejse fra d. 8 marts og så x antal dage frem, så bliver du trukket i dagpenge. Du skal derfor skrive på dit feriekort at du først skal holde ferien når du er tilbage fra din barsel. Jeg mener dog at man stadig får pengene udbetalt til maj, men er ikke sikker.

Håber det giver mening?

Tak for hjælpen.

Jeg får kun 900kr i barselsdagpenge. Af optjent feriepenge har jeg knap 4000kr. Så kan del vel bedre betale sig at få dem udbetalt?

Der står på mit feriekort at man tidligst kan søge om dem 1 måned før ønsket udbetaling. Så skal jeg vel søge nu, hvis jeg vil have dem udbetalt til maj, ik?

Anmeld

5. april 2012

CKH skriver:

Damn der var mange tastefejl. Sorry piger, håber det giver mening alligevel Har lige fået ny computer, og kan ikke rigtig finde ud af tastaturet endnu hehe.

Hehe. Det var fuld forståeligt. Jeg laver tastefejl hele tiden

Anmeld

5. april 2012

CKH

Tak for hjælpen.

Jeg får kun 900kr i barselsdagpenge. Af optjent feriepenge har jeg knap 4000kr. Så kan del vel bedre betale sig at få dem udbetalt?

Der står på mit feriekort at man tidligst kan søge om dem 1 måned før ønsket udbetaling. Så skal jeg vel søge nu, hvis jeg vil have dem udbetalt til maj, ik?

Jo hvis du sender dit feriekort ind nu, får du dem til maj. Jeg mener dog bare også at man får dem til maj, selvom man siger at man først skal holde ferie i oktober f.eks. Det er jo DINE penge, så de skal ikke stå ved kommunen og trække renter Men hvis du vil være helt sikker på at få dem til maj, så skal du nok skrive at du holder ferie fra 8 maj og x antal dage frem. Og ja, så bliver du jo så trukket x antal i dine dagpenge. Meget forvirrende. hehe

Anmeld

5. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
CKH skriver:

Håber det giver mening?

Ok - måske du kan hjælpe mig så:

Jeg har termin ultimo juni 2012. Min plan er at holde barsel til ca. 1. marts 2012. Dvs. jeg får fuld løn de første 6 mdr. og vil så skulle have 2 måneder på barselsdagpenge.(jan-feb) Kan i denne periode (jan-feb) vælge at få udbetalt mine feriepenge også? Jeg har ca. 20.000 kr. på et feriekort fra feriekonto, da jeg skiftede job i nov. 2012.

Jeg har jo også sparet noget ferie op hos min nuværende arbejdsgiver og dette vil jeg skulle holde i perioden fra 1. marts - 1. maj 2013 altså når jeg kommer tilbage fra barsel - jeg vil derfor egentlig ikke "have tid" til at holde ferie svarende til de 20.000 kr. så mit spørgsmål er om jeg kan få dem udbetalt samtidig med jeg modtager barselsdagpenge??

Mvh. Line (uddannet jurist, men dette er godt nok en jungle...)

Anmeld

5. april 2012

CKH skriver:

Jo hvis du sender dit feriekort ind nu, får du dem til maj. Jeg mener dog bare også at man får dem til maj, selvom man siger at man først skal holde ferie i oktober f.eks. Det er jo DINE penge, så de skal ikke stå ved kommunen og trække renter Men hvis du vil være helt sikker på at få dem til maj, så skal du nok skrive at du holder ferie fra 8 maj og x antal dage frem. Og ja, så bliver du jo så trukket x antal i dine dagpenge. Meget forvirrende. hehe

okay. Må lige se hvad jeg gør. Tusind tak for at have bragt klarhed i mit rod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.