søger den lækreste chokolade muffin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.915 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2012

Kay

jeg har snart føsdag... og mig og lillepigen i maven er enige om at chokolade er en gave til menneskeheden... næst efter frisk jordbær

så tænkte at jeg ville bage chokolade muffins med chokolade topping... og de skal være lækre saftige bløde mums!!!

så kom med jeres bedse opskrift på chokolade muffins og chokolade topping...

(laver også andre til folk der ikke er til chokolade )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Dot D

Den her er super....

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Jeg havde lavet dem til vores teammøde i går, og de var helt salige, hi hi... Men jeg følger heller ikke opskriften helt... Der kommer mere chokolade i, og igår var der både pære/banan og vanilje yoghurt i, det smagte rigtigt godt.....

Anmeld

4. april 2012

Kay

Dot D skriver:

Den her er super....

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Jeg havde lavet dem til vores teammøde i går, og de var helt salige, hi hi... Men jeg følger heller ikke opskriften helt... Der kommer mere chokolade i, og igår var der både pære/banan og vanilje yoghurt i, det smagte rigtigt godt.....

orhh mums... lydder godt især med ekstra chokolade

har du også en god topping til??

og en ide til hvad jeg kan lave af muffins til dem der ik er til chokolade... mit hoved kredser nemlig om chokolade lige nu

Anmeld

4. april 2012

Dot D

Kay skriver:

orhh mums... lydder godt især med ekstra chokolade

har du også en god topping til??

og en ide til hvad jeg kan lave af muffins til dem der ik er til chokolade... mit hoved kredser nemlig om chokolade lige nu

Altså.... DEN ER GO´ 

Jeg laver tit banan muffins, godt nok med "lidt" chokoladestykker i, men dem kan du jo undlade

Jeg har lige lavet en kage i dag, den chokoladekage opskrift, lagt sammen med PSC med Temp 12 cider, se deeeeeeet er mums mums. Det kan også bruges ovenpå, det har jeg gjort flere gange.

Hvis det skal være med chokolade, så kan du tage 1 pk flormelis, 1 pk alm Lurpak smør, 4-6 past. æggeblommer og så 200 g smeltet chokolade af den slags du alllerbedst kan li´..... Røres godt med håndmixer eller på køkkenmaskine.  Det bliver godt

Anmeld

4. april 2012

Kay

Dot D skriver:

Altså.... DEN ER GO´ 

Jeg laver tit banan muffins, godt nok med "lidt" chokoladestykker i, men dem kan du jo undlade

Jeg har lige lavet en kage i dag, den chokoladekage opskrift, lagt sammen med PSC med Temp 12 cider, se deeeeeeet er mums mums. Det kan også bruges ovenpå, det har jeg gjort flere gange.

Hvis det skal være med chokolade, så kan du tage 1 pk flormelis, 1 pk alm Lurpak smør, 4-6 past. æggeblommer og så 200 g smeltet chokolade af den slags du alllerbedst kan li´..... Røres godt med håndmixer eller på køkkenmaskine.  Det bliver godt

tak det vil jeg prøve  

Anmeld

4. april 2012

norenberg

Dot D skriver:

Den her er super....

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Har ikke brugt andre opskrifter siden jeg så den herinde for længe siden.....den er bare mums med ekstra mums....tror bestemt du er skyld i de ekstra 5 kg jeg har taget på siden

Anmeld

4. april 2012

Dot D

norenberg skriver:

Har ikke brugt andre opskrifter siden jeg så den herinde for længe siden.....den er bare mums med ekstra mums....tror bestemt du er skyld i de ekstra 5 kg jeg har taget på siden

UPS, jeg undskylder på stedet...... Den er nemlig bare såååå god....

Anmeld

5. april 2012

december-babyen

Dot D skriver:

Den her er super....

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

2 dl flydende margerine

2 æg

Jeg vil gerne prøve den opskrift her men er lidt i tvivl om følgende:

Hvordan blander man det tørre med det våde? Elektrisk piskeris eller med forsigtige bevægelser med en dejskraber?

Hvor lang tid skal de have hvis man bruger dejen til muffins, den store af formene? Og på hvor mange grader?

Tak på forhånd

Anmeld

5. april 2012

december-babyen

december-babyen skriver:

Jeg vil gerne prøve den opskrift her men er lidt i tvivl om følgende:

Hvordan blander man det tørre med det våde? Elektrisk piskeris eller med forsigtige bevægelser med en dejskraber?

Hvor lang tid skal de have hvis man bruger dejen til muffins, den store af formene? Og på hvor mange grader?

Tak på forhånd

Nå ja, og hvis jeg vil dekorerer dem med din hindbær-cream cheese frosting hvad bruger jeg så af redskab for at forstingen kommer til at se flot ud?

Anmeld

5. april 2012

Dot D

december-babyen skriver:

Nå ja, og hvis jeg vil dekorerer dem med din hindbær-cream cheese frosting hvad bruger jeg så af redskab for at forstingen kommer til at se flot ud?

Du vender det bare sammen med en stor grydeske eller dejskraber. og alt efter ovn, så mellem 15 og 25 min

Hvis din frosting skal være "glat" så en dejskraber eller en kniv uden takker, ellers kan du jo sprøjte det på med en sprøjtepose med forskellige "tutter" feks en med stjerne mønster, det ser pænt ud... Synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.